اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106056379619503

ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل رو بهتر بشناسیم

کد: 140106056379619503

https://bit.ly/3QX0iG7

، (اخبار رسمی): این متریال به سبب بهره مندی از یک فوم و یا عایق میانی که از متریال‌هایی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و یا پشم سنگ، حتی در مقابل زلزله نیز مقاومت بالایی از خود نشان داده و نیز عایق مناسبی در برابر حریق و صوت است.

انواع ساندویچ پانل رو بهتر بشناسیم
انواع ساندویچ پانل رو بهتر بشناسیم

انواع ساندویچ پانل را بهتر بشناسیم ساندویچ پانل همواره تلاش به منظور دستیابی به متریالی برای ساخت و ساز بوده که در عین اینکه از ظرافت و سبکی بهره می برد، دارای مقاومت بالایی باشد. از این رو با ساخت ساندویچ پانل تا حدود بسیاری به خواسته خود رسیدند. چرا که این متریال به سبب بهره مندی از یک فوم و یا عایق میانی که از متریال هایی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و یا پشم سنگ، حتی در مقابل زلزله نیز مقاومت بالایی از خود نشان داده و نیز عایق مناسبی در برابر حریق و صوت است.

استحکام به وزن بسیار مطلوب از مهم ترین ویژگی های مثبت ساندویچ پانل ها است. لانه زنبوری بهترین استحکام را در میان انواع سازه ها دارا است. از طرفی ساندویچ پانل ها علاوه بر استحکام به وزن از مقاومت خستگی بالایی بهره می برند، چه فلزی باشند چه کامپوزیتی.

ساندویچ پانل های متعددی در گونه های مختلفی وجود داردکه دارای ویژگی ها و مواد تشکیل دهنده گوناگونی هستند که هریک در جای خاص خود مورد استفاده قرار می گیرد. همین تفاوت هاست که باعث تعدد قیمت های انواع ساندویچ پانل می گردد.

برای مثال در برخی از ساندویچ پانل ها از ورق هایی با خواص مختلف نظیر ضد حریق بودن و ... استفاده می شود که ورقی گران تر است. لازم به ذکر است که تفاوت عمده ساندویچ پانل ها که منجر به تفاوت قیمتی آنها نیز می شود ، مواد بکار رفته در بین دو ورق است.

جنس هسته مرکزی ساندویچ پانل به عواملی نظیر کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان و یا مکان های دیگر بستگی دارد. مواد بکار رفته در عایق میانی عمدتاً از ترکیبات پلی یورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ است. همچنین روکش فلزی ساندویچ پانل از جنس آلمینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه هستند. و یا  ممکن است در برخی موارد ترکیبی از دو فلز رویه باشد.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری

از این نوع سازه برای پوشش دیوار و سوله ها استفاده می شود که ترکیبات آن فوم پلیمری و ورق فولادی می باشد واز خواص منحصر به فردی نظیر مقاومت در برابر آب و اکسیژن و در نهایت زنگ زدگی است. و البته ویژگی دیگر آن که را از سایر پوشش‌های همتای خود برتری می دهد سبک وزنی آن است که سازه را در برابر مخاطرات طبیعی از جمله زلزله مقاوم می‌سازد. این سازه از هدر رفت انرژی نیز به دلیل ویژگی عایق بودن خود جلوگیری می‌کند.

این نوع پانل ها در لایه ی میانی خود که حکم عایق را دارد از متریال هایی نظیر فوم پلی یورتان، پلی استایرن و نیز فوم XPS بهره می‌برد که در برابر نم و رطوبت و صدا و حتی آتش عایق بسیار مناسبی هستند و به همین منظور از این ترکیب برای ساخت کانکس ها، کارخانه‌های صنعتی و تریلرها و ... استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل سقفی

سازه ای که به سبب بهره مندی از ورق های فولادی نظیر گالوانیزه و الوزینک و الومینیوم دارای مقاومت بالا است و برای پوشش سقف مورد استفاده قرار می گیرد، ساندویچ پانل سقفی گویند. البته متریال های مقاومی نظیر پلی استایرن، پلی یورتان و پشم سنگ و پشم نیز نقش بسیاری در مقاومت این عایق دارند چرا که در ساخت آن برای عایق میانی استفاده می شود و خواصی نظیر ضد حرارت بودن و ضد حریق بودن را به سازه می‌بخشند. این پانل ها شباهت‌های بسیاری با همتای خود یعنی پانل‌های دیواری دارند و اندک تفاوت آن دو ضریب حرارتی کمتر پانل های سقفی است.

قیمت ساندویچ پانل ساندویچ پانل‌های متعددی در گونه های مختلفی وجود داردکه دارای ویژگی‌ها و مواد تشکیل دهنده گوناگونی هستند که هریک در جای خاص خود مورد استفاده قرار می گیرد. همین تفاوت‌هاست که باعث تعدد قیمت های انواع ساندویچ پانل می گردد. برای مثال در برخی از ساندویچ پانل ها از ورق هایی با خواص مختلف نظیر ضد حریق بودن و ... استفاده می شود که ورقی گران تر است. لازم به ذکر است که تفاوت عمده ساندویچ پانل ها که منجر به تفاوت قیمتی آنها نیز می شود ، مواد بکار رفته در بین دو ورق است.

از طرفی به موجب وارداتی بودن اغلب متریال هایی که در ساخت ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجایی که نرخ ارز و دلار در بازار کشورمان دارای ثبات قیمت نمی باشد لذا قیمت ثابتی بر روی انواع ساندویچ پانل نمی توان گذاشت. شما هموطنان گرامی برای اطلاع از قیمت به روز انواع ساندویچ پانل می توانید با شماره های مندرج در سایت کارن سازه تماس حاصل فرموده و ضمن دریافت مشاوره ی رایگان از نوع متریال کاربردی ساندویچ پانل مورد نظر خود از قیمت به روز آن مطلع شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]