اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076385419516

دلایل رد شدن اقامت توریستی از طریق اجاره خانه در ترکیه

کد: 140106076385419516

https://bit.ly/3PWkk2j

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلاتی که متقاضیان اقامت توریستی در ترکیه مدتی است با آن درگیر هستند، عدم پذیرش اغلب درخواست‌های اقامت موقت است.

دلایل رد شدن اقامت توریستی از طریق اجاره خانه در ترکیه
دلایل رد شدن اقامت توریستی از طریق اجاره خانه در ترکیه
دلایل رد شدن اقامت توریستی از طریق اجاره خانه در ترکیه
دلایل رد شدن اقامت توریستی از طریق اجاره خانه در ترکیه
دلایل رد شدن اقامت توریستی از طریق اجاره خانه در ترکیه
دلایل رد شدن اقامت توریستی از طریق اجاره خانه در ترکیه

بعد از تغییراتی که دولت ترکیه از ابتدای سال 2022 در قوانین مهاجرتی خود اعمال کرد، سخت‌گیری‌های اداره مهاجرت ترکیه افزایش پیدا کرده و با درخواست‌های تعداد محدودی از متقاضیان اقامت توریستی موافقت می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایلی بپردازیم که باعث رد درخواست متقاضیان اقامت توریستی از طریق اجاره‌ خانه در این کشور شده‌ است. اگر شما هم روش اقامت توریستی را برای مهاجرت به ترکیه انتخاب کرده‌اید، فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اقامت توریستی ترکیه و ماهیت آن

برخلاف کشورهایی مانند کانادا، استرالیا یا ایتالیا که کشورهایی مهاجرپذیر هستند، ترکیه یک کشور سرمایه‌پذیر است و براساس سیاست‌های خود ترجیح می‌دهد مهاجرینی را پذیرش کند که هدف آنها سرمایه‌گذاری مالی باشد. با توجه به اینکه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع برای تزریق ارز به کشورهاست، دولت ترکیه برای توریست‌هایی که با هدف گردشگری و تفریح به ترکیه سفر می‌کنند، این فرصت را فراهم کرده تا با دریافت اقامت توریستی مدت ‌زمان بیشتری را برای تفریح و گشت و گذار در ترکیه ساکن شوند.

طبق قوانین اداره مهاجرت ترکیه شما می‌توانید از هر دوره 180 روزه، 90 روز را بدون ویزا در این کشور زندگی کنید. ولی به‌ عنوان یک توریست اگر بخواهید مدت ‌زمان طولانی‌تری در این کشور بمانید، باید برای اقامت موقت یا همان اقامت توریستی اقدام کنید. اقامت توریستی همان طور که از نامش پیداست به افرادی اعطا می‌شود که با هدف توریستی و گردشگری به ترکیه آمده‌اند، نه هدف دیگر! مدت ‌زمان اقامت توریستی 6 ماه است و یکی از مدارکی که برای ارائه به اداره مهاجرت باید ضمیمه مدارک خود کنید، اجاره ‌نامه ملکی است که برای اقامت انتخاب کرده‌اید.

قوانین جدید اقامت توریستی از طریق اجاره ‌خانه در ترکیه

همان طور که احتمالاً می‌دانید از اوایل مارس سال 2022 محدودیت‌هایی درخصوص اعطای اقامت توریستی ترکیه اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها رسماً در جایی اعلام نشده‌اند، اما تمهیداتی مانند انتشار لیست مناطق ممنوعه برای اجاره ‌خانه در ترکیه با هدف اخذ اقامت توریستی یا خرید خانه برای اخذ اقامت دائمی، کاملاً تایید کننده این موضوع است. دلیل این محدودیت‌ها به انتقاداتی برمی‌گردد که مخالفان حزب حاکم نسبت به عملکرد دولت در خصوص اعطای بی‌رویه انواع اقامت‌ها به اتباع خارجی مطرح کرده‌اند.

مشکلاتی مانند کمبود خانه اجاره‌ای، افزایش قیمت ملک، کاهش اشتغال به کار ترک‌ها، افزایش تورم و اشتغال مهاجرین غیرقانونی به مشاغل سیاه مواردی هستند که به ‌عنوان دلیل اصلی محدودیت‌های اقامت توریستی شناخته می‌شوند. سختگیری‌هایی که اعمال می‌شود، کاملاً قانونی هستند و با این هدف اجرا می‌شوند که شما از اقامت توریستی خود با هدف گردشگری استفاده ‌کنید. به همین دلیل است که اداره مهاجرت از شما گواهی تمکن مالی و اجاره‌ نامه خانه می‌خواهد، چون باید مطمئن شود که هدف شما تفریحی است نه اشتغال به کار یا هر هدف دیگری.

مهم‌ترین دلایل رد درخواست های اقامت توریستی

امیدواریم با توضیحات بخش‌های قبلی به ‌خوبی با ماهیت اقامت توریستی و محدودیت‌های قانونی آن آشنا شده باشید.

در ادامه می‌خواهیم مهم‌ترین دلایلی که ممکن است باعث رد شدن درخواست اقامت توریستی شما شود، توضیح دهیم. این دلایل عبارتند از:

1. ملک اجاره ای شما در مناطق ممنوعه باشد مناطق ممنوعه به محله‌هایی گفته‌ می‌شود که تعداد اتباع خارجی ساکن در آنجا بیش از 25 درصد جمعیت آن منطقه باشد. تعداد این مناطق نزدیک به 1200 محله در شهرهای مختلف ترکیه است. حالا اگر خانه اجاره‌ای شما در مناطق ممنوعه باشد یا به ‌بیان ‌دیگر تعداد مهاجرین منطقه‌ای که شما از آنجا خانه اجاره کرده‌اید بیش از حد مجاز باشد، درخواست اقامت توریستی شما رد خواهد شد.

2. گواهی تمکن مالی ارائه نکرده باشید گواهی تمکن مالی نشان ‌می‌دهد که شما از نظر مالی تأمین هستید و برای اشتغال به کار وارد ترکیه نشده‌اید. مبلغی که نشان‌ می‌دهد شما تمکن مالی دارید، معادل 12 ماه حقوق یک کارمند ساده ترک است. یعنی باید در حساب ترکیه‌ای شما مبلغی در حدود 50 تا 80 هزار لیر وجود داشته ‌باشد. در صورتی که تمکن مالی نداشته‌ باشید، باید یکی از اقوام درجه یک شما پاسپورت ترکیه را داشته ‌باشد یا در ترکیه فرزند محصلی داشته ‌باشید که بتوانید از این طریق اقدام کنید.

3. پلن مسافرتی نداشته‌ باشید پلن مسافرتی برنامه‌ای است که نشان‌ می‌دهد هدف شما از این سفر و اخذ اقامت توریستی، صرفاً گردشگری و تفریح است. این پلن همچنین باید نشان بدهد که 90 روز برای اقامت شما و گشت و گذار در ترکیه کافی نیست و شما به‌ مدت زمان بیشتری نیاز دارید. برای صحت گفته‌های خود می‌توانید بلیط شهرهایی که قصد سفر به آنها را دارید، بلیط مراکز تاریخی و فرهنگی یا بلیط مراکز تفریحی که از آنها بازدید خواهید کرد را ضمیمه این پلن کنید.

علاوه بر مواردی گه گفتیم، چند مورد دیگر هم وجود دارد که می‌تواند باعث رد درخواست شما شود:

  • داشتن سابقه کیفری
  • داشتن سابقه دیپورت
  •  حضور نداشتن در موعد مقرر شده برای مصاحبه در اداره مهاجرت ترکیه
  • موکول کردن درخواست اقامت به روزهای پایانی 90 روز اقامت بدون ویزا

بهترین زمان برای اخذ اقامت توریستی ترکیه از طریق اجاره خانه یکی از سوالاتی که ممکن است برای اغلب متقاضیان اقامت توریستی ترکیه مطرح شود، بهترین زمان برای ارائه درخواست اقامت و اجاره ملک است. آیا باید بلافاصله پس از ورود به خاک ترکیه اقدام کنیم یا در روزهای پایانی 90 روز اقامت بدون ویزا؟!

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تجربه مشاوره ده‌ها موسسه مهاجرتی معتبر نشان داده که اگر در بدو ورود به ترکیه برای اخذ اقامت توریستی اقدام کنید، بهتر است. زمانی که اقامت توریستی شما رد می‌شود تا 6 ماه نمی‌توانید دوباره از همین روش اقدام کنید. ولی در چند ماه باقی مانده فرصت دارید تا از روش‌های دیگری مانند کاری، تحصیلی یا خرید ملک (به ارزش حداقل 75 هزار دلار) برای گرفتن اقامت اقدام کنید. ولی اگر این کار را به روزهای آخر موکول کنید، زمان کافی برای اقدام مجدد نخواهید داشت.

آیا برای درخواست اقامت توریستی باید از مشاور کمک بگیریم؟

اگر اولین بار است که برای اقامت توریستی اقدام می‌کنید و به زبان ترکی استانبولی مسلط نیستید، پیشنهاد می‌کنیم در کلیه مراحل اجاره ملک و ارائه درخواست اقامت توریستی از یک مشاور متخصص و مجرب کمک بگیرید. مشاوران حرفه‌ای مسیرها و راهکارهایی را به شما نشان می‌دهند که می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به هدفتان برسید.

هلدینگ مشاوره هوم ترکی یکی از همین تیم‌های خبره و متخصص است. این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه درخشان در انجام امور مهاجرت به ترکیه، اشراف کامل به شرایط و قوانین موجود و آیین نامه‌های به‌روز و شناخت دقیق مناطق مختلف ترکیه، از مشاوران زبده و حرفه‌ای خرید و اجاره املاک در ترکیه است. برای ارتباط با کارشنان هوم ترکی فقط کافی است به نشانی hometurkie.com مراجعه کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]