اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076386619518

مدیر مرکز بین‌المللی هنری مستان:

فروش محصولات هنری، دیربازده نیست

کد: 140106076386619518

https://bit.ly/3S1wmZN

، (اخبار رسمی): مدیر مرکز بین‌المللی هنری مستان گفت: «ما در ایران به یک Hyper Art (هایپر آرت) نیاز داریم؛ جایی که مایحتاج هنری تمام مردم تامین شود و به آموزش، خدمات هنری و فروش آنلاین و حضوری محصولات فرهنگی ایران توامان دسترسی داشته باشند.»

مرکز بین‌المللی هنری مستان
فروش محصولات هنری، دیربازده نیست

سروش مستان یکی از هنرمندان جوان ایرانی با سابقه 31سال فعالیت در حوزه موسیقی ایران است. هنر و موسیقی در خانواده مستان موروثی است؛ اما گرایش و مداومت او از دوران کودکی به موسیقی بیشتر از سایر اعضای خانواده‌اش بود.

مستان از سال 8۴ تدریس سازهای موسیقی را با جدیت پیگیری کرد. همچنین با به اشتراک گذاشتن رزومه‌های گوناگون خود با سازمان متخصصین و مدیران ایران، توانست «مرکز بین‌المللی هنری مستان» را راه‌اندازی کند. این مرکز از آن سال به بعد حوزه‌های کاری خود را به طور گسترده‌تری ارتقا داد.

تاکنون این مرکز در دپارتمان موسیقی خود در بخش‌های متنوعی از قبیل فروش و آموزش انواع سازهای ایرانی و خارجی، استودیو و ضبط صدا، آهنگسازی، ساخت تیزر و موزیک ویدئو و ... خدمت رسانی می‌کند. همچنین همکاری شخصی با اساتید بزرگی همچون حسین خواجه‌امیری یا نام ایرج، خواننده سنتی موسیقی ایران نیز در کارنامه این مرکز به چشم می‌خورد.

چشم‌انداز مرکز بین‌المللی هنری مستان

خواننده، آهنگساز و مدرس سنتور، سه تار و آواز ایرانی در داخل و خارج از کشور درباره چشم‌انداز این مرکز که در بریتانیا نیز ثبت شده است گفت: «شاید در آینده با کمک و جذب یک سرمایه گذار اهل هنر در کنار این سیستم بتوانم فعالیت خود را در اروپا نیز ادامه دهم.»

وی افزود: «بخش دپارتمان موسیقی مرکز بین‌المللی هنری مستان شامل 24 قسمت است. هدف بلند مدتی که در ذهن دارم، این است که فعالیت‌های مرتبط دیگری نیز داشته باشیم که قاعدتا به فضای بزرگتری نیاز دارد.»

سروش مستان در ادامه با اشاره به این نکته که فروش محصولات هنری، دیربازده نیست، تصریح کرد: «امیدواریم در آینده نزدیک با کسب درآمدهای پایدار با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مرکز یا کمک یک سرمایه‌گذار قادر باشیم دپارتمان صنایع دستی، معماری و هر آنچه که به هنر مرتبط می‌شود را نیز راه اندازی کنیم. دقیقا به این می‌اندیشم که اگر از نظر اقتصادی پیشرفت خوبی داشته باشیم و بتوانیم آرمان‌های ایده‌آل خود را پیاده سازی کنیم، این طرح و کسب و کار به یک هنرستان نیمه خصوصی در بخش آموزش نیز تبدیل خواهد شد.»

این خواننده و آهنگساز در ادامه با بیان اینکه الگوی ذهنی وی از چندین مرکز بین‌المللی دنیا الهام گرفته است، افزود: «ما در ایران به یک Hyper Art (هایپر آرت) یا سنتر آرت نیاز داریم.جایی که مایحتاج هنری تمام مردم تامین شود و به آموزش، خدمات هنری و فروش آنلاین و حضوری محصولات فرهنگی ایران توامان دسترسی داشته باشند. رشد بیزینس در هنر، یک موضوع باینری است. من تمام جزییات طرح و ایده خود را نوشتم و حتی به این مرکز از دید اخذ مجوزهای موسیقی و صادرات محصولات هنری نیز نگاه می‌کنم.»

وی با بیان این نکته که این طرح، هم بعد فرهنگی دارد و هم تجمیعی، افزود: «راه‌اندازی همچنین مرکزی نیاز به تبلیغات جمعی در رسانه‌ها نیز دارد.‌ وقتی تمام این بخش‌ها در کنار هم و متمرکز کار کنند، هم افزایی به وجود می‌آید که به ارتباط سازی و رونق بیزینس هر بخش آن نیز کمک می‌کند و آینده خوبی خواهد داشت. با این تفاصیل می‌توانم بگویم مجموعه طرح‌هایی که در مرکز بین‌المللی هنری مستان جمع آوری کردم و باید به منصه ظهور برسد، در بخش مالی خود نیاز به سرمایه گذار دارد اما سرمایه گذار اگر به دنبال یک بیزینس زود بازده و بدون ریسک باشد، این مورد را اصلا پیشنهاد نمی‌کنم‌.»

وی در جمع بندی مهمترین ویژگی‌های طرح خود، مواردی را برشمرد:

  • حذف واسطه
  • حمایت از تولیدکننده منصف و متخصص و متعهد
  • سود منصفانه

مستان در ادامه خاطرنشان کرد: «لازمه رونق هنر این است که دست دلالان این حوزه کوتاه‌تر شود تا محصولات به تعداد بیشتری به فروش رسد. قیمت‌گذاری درست و زمان بندی در تحویل محصولات هنری نیز بسیار مهم هستند؛ اگر این امور محقق نشود، افراد از فضای هنری و خرید محصولاتش فاصله می‌گیرند.»

سروش مستان در پایان گفت: «تمام تلاش این مجموعه و جریان فکری آن در آینده این است که حتی محصولات کمیاب را نیز فراهم کند؛ چرا که چیزی به اسم اینکه وجود ندارد، در هنر نداریم

### پایان خبر رسمی