اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106196414119591

چطور می توان شاد بود؟ روش‌های شاد زیستن در زندگی

کد: 140106196414119591

https://bit.ly/3RAI11F

، (اخبار رسمی): یک طرز فکر رشد برای شادی ایجاد کنید ذهنیت رشد به این باور اشاره دارد که ما می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم. وقتی که ما یک طرز فکر رشد، برای شادی ایجاد می‌کنیم، باور داریم که می‌توانیم شادیمان را تغییر دهیم.

یک طرز فکر رشد برای شادی ایجاد کنید

ذهنیت رشد به این باور اشاره دارد که ما می‌توانیم خودمان را تغییر دهیم. وقتی که ما یک طرز فکر رشد، برای شادی ایجاد می‌کنیم، باور داریم که می‌توانیم شادیمان را تغییر دهیم. این باور فوق العاده مهم است، زیرا اگر اعتقاد نداشته باشیم که ما می‌توانیم شادیمان را افزایش دهیم، هرگز حتی برای آن تلاش هم نخواهیم کرد.

خاطرات مثبت بسازید

هر منطقه از مغز ما می‌تواند با تمرین تقویت شود. اگر مغز شما واقعا در به یادآوری خاطرات، اتفاقات و چیز‌های منفی قوی عمل می‌کند، وقت آن است که شروع کنید بخش‌هایی که مسئول به یادآوری چیز‌های مثبت هستند را تقویت کنید. این یکی از مهم ترین تمرین‌های مهارت شاد بودن در زندگی است.

آن پوشش نقره‌ای را پیدا کنید

هر چیزی که در زندگی تجربه می‌کنید، می‌تواند یک ضد‌حال اساسی باشد، اگر انتخاب کنید که آن را منفی ببینید. اما زمانی که در جستجوی نکات مثبت یا همان پوشش نقره فام در زندگی باشید، احتمالا از کشف آن همه خوبی شگفت زده خواهید شد. به تمرین برای افزایش مثبت‌ها و کاهش منفی‌ها ادامه دهید تا شادی را پرورش دهید. همچنین، این مهارت با توانایی مقابله با استرس و انعطاف پذیری بیشتر مرتبط است.

از رسانه‌های اجتماعی فاصله بگیرید

فیس بوک، اینستاگرام و ... دوست دارند که اثرات منفی بر شادی ما در زندگی بگذارند. با انتخاب این که از این رسانه‌ها فاصله بگیرید یا نحوه استفاده‌تان را از آن‌ها تغییر دهید، می‌توانید شادی را افزایش دهید.

برای شادی بیشتر، عاقلانه خرج کنید

چگونگی تصمیم‌گیری ما درباره خرج کردن، بر آنچه که ما می‌توانیم در زندگی انجام دهیم و راه‌های شادی ما اثر می‌گذارد. زمانی که ما یک خانه یا ماشین ارزان‌تر انتخاب می‌کنیم (چیز‌هایی که بر خوشحالی تاثیری ندارند)، ما پول بیشتری برای صرف کردن برای ماجراجویی و وقت گذرانی با دوستان داریم؛ (چیز‌هایی که واقعا ما را خوشحال می‌کنند.)

برای شاد بودن و داشتن انگیزه به

مراجعه کنید

با مهربانی ارتباط برقرار کنید

هنگامی که با دیگران مهربانیم؛ حس بهتری نسبت به خودمان داریم. برای شاد بودن در زندگی می‌توانیم کار‌های خوبی نسبت به دیگران انجام دهیم: همدل باشیم و با یکدیگر با احترام برخورد کنیم، ارتباط ‌هایی با خوشرویی و مهر برقرار کنیم و یا اینکه بدترین‌ها را درنظر بگیریم!

الگو‌های فکری منفی‌تان را پایان دهید

بیایید روراست باشیم؛ گاهی اوقات خود ما، دلیل بدبختی خودمان هستیم. ما نمی‌توانیم دست از فکر کردن به اینکه فلان و بهمان چگونه به ما ظلم کرد برداریم، یا اینکه چگونه زندگی‌مان آنطور که فکرش را می‌کردیم نشد. فرایند‌های فکری منفی، مثل نگرانی، نشخوار فکری، قضاوت کردن خود و ترسیدن از رد شدن، تنها ما را تیره روز و فلج می‌کند. زمانی که می‌بینید به چیز‌های منفی فکر می‌کنید، لحظه‌ای مکث کنید و افکارتان را به سوی دیگری هدایت نمایید. به زودی، مغز شما یاد خواهد گرفت که خودش این کار را انجام دهید. ما باید تمرین کنیم و یاد بگیریم که چگونه افکار منفی را از خود دور کنیم؟ در غیر این صورت، تمام عمر باید نقش یک قربانی را بازی کنیم!

پول خرج کنید:

از پول تان برای داشتن احساس خوب کمک بگیرید. می توانید به کسی کمک کنید یا برای خودتان یک هدیه بخرید.

با دوستان تان وقت بگذرانید:

بودن با دوستان احساس خوبی به شما داده و کمی از دغدغه هایتان دورتان می کند.

برنامه ریزی کنید:

برای خودتان اهداف کوتاه مدت داشته باشید. حتی برنامه داشتن برای قهوه خوردن با یک دوست شما را شادتر می کند.

کمک به دیگران:

کمک کردن به دیگران و انجام کاری برای کسی هرچند کوچک، پاداش خوبی برای تان خواهد داشت و آن هم احساس خوبی است که در شما ایجاد شده و توانایی شادتر بودن تان است.

مقایسه خودتان با دیگران را کنار بگذارید:

مردم عادت دارند خودشان را با دیگران و زندگی شان را با زندگی افراد دیگر مقایسه کنند. این روند احساس خوبی به شما نمی دهد چرا که قطعا دیگران بهترین های خود را برای نمایش دادن کنار می گذارند. پس باطن زندگیتان را با ظاهر زندگی دیگران قیاس نکنید.

لبخند بزنید:

در یک مطالعه تحقیقاتی مشخص شد که افرادی که لبخند می زنند استرس کمتری داشته و زودتر می توانند ضربان قلب شان را متعادل کنند. حتی لبخند مصنوعی هم چنین تاثیری در شما خواهد داشت.

رنگ درمانی:

زمانی که احساس خوبی ندارید از رنگ هایی که تاثیر خوبی در روحیه تان دارند و یا تنها به آن ها علاقه دارید در پیش چشم تان بهره ببرید. می توانید تنها یک گل به رنگ مورد علاقه تان در گلدان روی میزتان قرار دهید.

از خودتان پذیرایی کنید:

گاهی تنها نیاز به کمی استراحت و توجه دارید. خودتان نیازتان را رفع کنید.

خواندن مطالب:

خواندن چیزی که به آن علاقه دارید می تواند به شما حس بهتری بدهد.

فیلم های دیدنی:

گاهی چشم هایتان دریچه ای برای شادتر کردن شما هستند. دیدین یک توله سگ ناز در اینستاگرام یا انجام یک حرکت ورزشی زیبا می تواند احساس خوبی به شما دبهد.

مثبت فکر کنید:

مهم نیست چقدر روز سختی داشتید، تنها کافی است سپاسگذار بوده و مثبت فکر کنید. مثلا برای داشتن آب گرم در یک روز سرد خوشحال باشید و آن را یک خوش شانسی برای خودتان بدانید. همانطور که اگر آب تان برای حمام در یک روز سرد زمستانی یخ می کرد قر می زنید و خود را بدشانس می دانستید.

برای بالا بردن شادی در خود به سایت زیر مرا جعه کنید:

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت