اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106196416119470

مفاهیم و کلمات کلیدی ترید ارزهای دیجیتال

کد: 140106196416119470

https://bit.ly/3QAjyrZ

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله بر روی مفاهیم کلیدی ترید ارزهای دیجیتال تمرکز کرده‌ایم. و مفاهیم و کلمات کلیدی و مهم ترید ارزهای دیجیتال را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

مفاهیم و کلمات کلیدی ترید ارزهای دیجیتال
بیت کوین | ارز دیجیتال

 مفاهیم کلیدی و مهم ترید ارزهای دیجیتال  چون پیوت، انواع کندل ها، ساختارهای مهم پرایس اکشن و روندها را  در این مقاله توضیح می دهیم.

پیوت: به نقاط تغییر روند پیوت میگویند که به دو نوع major  و minor  تقسیم میشوند. ما در تحلیل تکنیکال برای استفاده از اندیکاتور ها و درصد های فیبوناچی از نقاط پیوت اصلی استفاده میکنیم. پیوت های اصلی معمولا با چشم از پیوت های فرعی تشخیص داده می شوند ولی با کمک اندیکاتور MACD و تغییر فاز در این اندیکاتور میتوان پیوت اصلی را مشخص کرد. راه دیگر این است که این روندی که داریم پیوت آن را بررسی میکنیم 38 درصد روند قبلی خود را اصلاح کرده باشد که با ابزارfibo ret  قابل تشخیص است.

MOVING AVERAGE: این اندیکاتور در بازار های روند دار به ما کمک میکنند و در یک دوره چند روزه مثلا 5 یا 10 روزه میانگین  close کندل های این دوره رو حساب میکنن و به ما اعلام میکنند چه موقع وارد بازار و چه موقع از بازار خارج شویم برای افزایش سرعت سیگنالی که به ما میدهند میتوانیم از میانگین متحرک DMA ,TMA  استفاده کنیم.

STOCASTICS: این اسیلاتور با توجه به دوره ای که براش تعریف میکنیم بالاترین HIGH  و کم ترین LOW  را در نظر میگیرد و یک محدوده برای ما مشخص میکند و CLOSE  کندل فعلی را در نظر میگیرد و به ما اطلاعات میدهد که الان کجای این محدوده هسنیم. این اسیلاتور یک محدوده 0 تا 20 ، 20 تا 80 و 80 تا 100 به ما میدهد زمانی که ما در محدوده زیرین قرار داریم یعنی در اشباع فروش هستیم و زمانی که در محدوده 80 تا 100 هستیم یعنی در محدوده اشباع خرید هستیم و خرید سهم کار درستی نیست.

MACD: مهم ترین اندیکاتور که از دو میانگین متحرک با دوره های متفاوت مثلا 12 و 26 روزه تشکیل شده است زمانی که میانگین با دوره کمتر بالای میانگین با دوره بیشتر از مکدی مثبت است و برعکس از طرفی این اسیلاتور دارای میله هایی است که قدرت روند را نشان میدهد .

RSI: در تعیین واگرایی بیشتر از این اندیکاتور استفاده میشه و سرعت تغییرلت قیمت نسبت به اون دوره ای که برایش تعریف کردیم را به مانشون میده. RSI  محدوده 0 تا 30 ، 30 تا 70 و 70 تا 100 را دارد. وقتی قیمت زیر 30 یا نزدیک به محدوده30 است سیگنال خرید میدهد و زمانی که از 50 بالاتر میرود و به محدوده 70 نزدیک میشود نشان دهنده احتیاط در خرید است.

فیبوناچی: اعداد و نسبت های فیبو ناچی (38%و50% و 68% و78%) در طبیعت وجود دارند و اسم فیبو ناچی از کاشف آن گرفته شده است. در این نسبت ها درصد هایی هستند که برای ما اهمیت بیشتری دارند و در بازار معمولا زمانی که قیمت به این درصد ها برسند ما انتظار واکنش به آنها را داریم مثل 38% و یا 68%

FIBO RETRACEMENT: فرض کنیم ما یک روند صعودی داشتیم که قیمت در آن برگشته و الان نزولی است با تعیین دو نقطه (پیوت) از آن روند صعودی میتوانیم این فیبو اصلاحی را رسم کنیم و به ما نشان میدهد که فیمت چند درصد از روند قبلی خود را دارد اصلاح میکند و چه نقاط و چه قیمت هایی برای ما حائز اهمیت هستند.

FIBO PROJECTION(EXTENTION): این فیبو ناچی به تعیین سه نقطه رسم میشود و به ما میگوید که رروند ما بعد از اصلاح حالا تا چه مقداری قرار است پیش برود به این گونه که فرض کنیم روند صعودی ای داشتیم که حالا 38 درصد از ان روند توسط قیمت اصلاح شده است حالا با تعیین نقاط آن روند صعودی و نقطه پایان روند اصلاحی میتوتنیم این فیبو را رسم کنیم تا پیش بینی کنیم که روند جدید ما که به تازگی شروع شده است قرار است تا چه قیمتی پیش برود.


در تحلیل تکنیکال این را میدانیم که بازار تمایل دارد گذشته خود را مجدد تکرار کند به همین دلیل طبق گذشته بازار آن را بررسی و تحلیل میکنیم. و همینطور این را میدانیم که قرار نیست تحلیل های ما همیشه درست باشند
نکته مهم درمورد اندیکاتور و اسیلاتور ها این است که آن ها همانقدر که میتوانند مفید باشند همانقدر نیز خطرناک هستند مخصوصا در بازار های رنج پس هیچ موقع تنها از آنها به عنوان عامل تعیین کننده در تصمیم گیری استفاده نمیکنیم.

انواع کندل: کندل با مومنتوم یعنی کندلی که طول بدنه اش از مجموع طول shadow هیش بیشتر باشدهر چه این اختلاف بیشتر قدرت کندل ما بیشتر است.کندل بیس کندلی است که طول شدوهایش بیشتر از طول بدنه اش باشد کندل بیس نشان دهنده بی تصمیمی بازار و خریداران و فروشندگان است کندل دوجی شدید ترین نوع کندل بیس است.کندل گپ اگر جایی که کندل جدید ما باز می شود open  نسبت به جایی که کندل قبلی اش بسته شده close  فاصله داشته باشد آن فاصله را کندل گپ می گوییم کندل گپ حکم کندل مومنتوم را برای ما دارد. کندل های ERC  اگر طول رنج یک کندل یعنی فاصله  high  تا low  زیاد باشد به آن extended range candle  میگوییند و کندل NRC کندلی که میزان رنج آن کندل کم باشد.

نواحیSR  (SIPPORT, RESISTANCE): که به دو نوع MINOR , MAJOR  تقسیم میشود به این گونه که اگر قیمت تنها یک بار به ناحیه ای عکس العمل نشان بدهد به آن مینور و اگر بیش از 1 بار به آن ناحیه واکنش نشان دهد به آن ماژور میگویند.
(هرچه تعداد برخورد و عکس العمل قیمت به ناحیه ای بیشتر باشد از قدرت آنناحیه کاسته میشود به این دلیل که سفارش های فروشی که در آن ناحیه گذاشته شده بودند با این برخورد ها مصرف میشوند و بعد از چند برخورد دیگر سفارش بازی در آن ناحیه باقی نمیماند تا قیمت به آن واکنش بدهد در نتیجه آن ناحیه حمایتی یا مقاومتی شکسته میشود.)

SR FLIP: نقاط فیلیپ زمانی به وجود می آیند که نقش ناحیه SR  برعکس شود اگر حمایت است به مقاومت و اگر مقاومت است به حمایت تبدیل شود.

خطوط روند: برای رسم خط روند صعودی ای را به دو کف قیمتی احتیاج داریم ولی باید توجه کنیم که قیمت سقف قبلی خود را نیز شکسته باشد و به عبارتی الگوی زیگزاگ داشته باشیم. زمانی که خط روندی را رسم میکنیم تا زمانی که قیمت زیر این خط روند ما نیومده است روند صعودی یا نزولی ما پایدار است.

الگوی سقف/کف دو قلو: زمانی قیمت یک در یک روند سقفی را ایجاد کند سپس اصلاح روند انجام شود و بعد از آن مجدد به سمت سقف قبلی حرکت کند در مواقعی قیمت تا همان سقف قبلی بالا می رود و دوباره نزولی میشود در این حالت ما یک الگوی سقف دو قلو داریم. کف دو قلو عکس این حالت در کف است. به همین دلیل گفتیم در رسم خط روند حتما باید قیمت سقف قبلی خود را بشکند.

الگوی سر و شانه: قیمت یک سقف ایجاد می کند و ریزش میکند در برگشت مجدد یک سقف جدید ایجاد میشود در مرحله سوم قیمت تا سقف اول بالا می آید و ریزش میکند به این الگو سر و شانه میگوییم و به سقف اول و آخری که ایجادشده خط گردن میگوییم.

ساختارهای مهم پرایس اکشن: RBD, DBD, DBR, RBR   هرچه کندل های RALLY , DROP  بدنه بلند تری داشته باشند مومنتوم بیشتر و قدرت بالاتری دارند همچنین هرچقدر کندل BASE  ها کوچک تر باشند یعنی NRC  باشند ایده آل تر است. لزومی ندارد که حتما این ساختار ها با یک کندل باشند بلکه مجموعه کندل های مثبت می تواند ساختار RALLY  را بسازد.

DEPARTURE: جهش قیمت برای ما مهم است به این صورت که هرچقدر قیمت با سرعت و قدرت بیشتری از یک ناحیه مقاومتی یا حمایتی فاصله بگیرد اعتبار آن ناحیه برای ما بیشتر است.

MULTI TIME FRAME: هیچ گاه برای معامله کردن با یک تایم فریم کار نمیکنیم بلکه تایم فریم های بالاتر و پایین تر را بررسی میکنیم و در واقع تایم فریم ساختار تایم فریم الگو و تایم فریم تریگر بایدمشخص بکنیم.

ENGULF: هرگاه قیمت یک ناحیه حمایت را بشکند و قسمتی از بدنه کندل زیر آن حمایت بسته شود و یا برعکس ناحیه مقاومت را به بالا بشکند و قسمتی از بدنه کندل بالای آن مقاومت بسته شود می گوییم اینگلف قیمت انجام شده است.

دنیای ارزهای دیجیتال دنیای هیجان انگیزی است که نمی توان آن را توصیف کرد. شما که این مقاله را مطالعه نمودید قطعا به این حوزه علاقه مند هستید. با یادگیری مفاهیم ارزهای دیجیتال و برنامه نویسی بلاکچین دنیای آینده را خودتان بسازید. برای آموزش بیشتر به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آرتا رسانه

مجموعه آرتا رسانه در آغازین روز اردیبهشت سال 1392 در جنوبی ترین محله از شهر زنجان، دیار حکیم شیخ اشراق فعالیت خود را در زمینه آموزش و طراحی وب سایت و گرافیک در یک خانه قدیمی استیجاری بنا نهاد و با حمایت خداوند پس از یک سال، همان ملک استیجاری را خریداری و در هجدهم خردادماه سال 1394 مجوز فعالیت استانی خود را با نام مجتمع فرهنگی دیجیتال استانی آرتا رسانه به شماره شناسه 24209 از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمود و گستره فعالیت خود را از یک محله به سطح استان رساند. همانطور که عرض شد، حیطه کاری آرتا رسانه از ابتدا طراحی سایت و گرافیک بوده و هنوز نیز بر همان امر مدامت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه