اطلاعات تماس
  • 021883*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106226521919615

با حمایت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی

رویداد بوت کمپ اینترنت اشیا به میزبانی مرکز نوآوری نکسترا برگزارشد

کد: 140106226521919615

https://bit.ly/3BCnd4m

، (اخبار رسمی): بوت کمپ اینترنت اشیا (IOT) سال 1401 به همت مرکز تحقیقات اینترنت اشیا ایران و به میزبانی مرکز نوآوری نکسترا، که یک شتابدهنده تخصصی در حوزه اینترنت اشیا است، در پردیس فنی دانشگاه تهران – مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد.

رویداد بوت کمپ اینترنت اشیا به میزبانی مرکز نوآوری نکسترا برگزارشد
رویداد بوت کمپ اینترنت اشیا به میزبانی مرکز نوآوری نکسترا برگزارشد

تمرکز اصلی مرکز نوآوری نکسترا بیشتر بر شتابدهی در حوزه اینترنت اشیا، شهر هوشمند، امنیت سایبری، فناوری‌های ارتباطاتی و مخابراتی و بلاکچین است.

در این رویداد، 35 نفر از شرکت کنندگان  به صورت حضوری شرکت داشتند و تعداد 25 نفر نیز به صورت آنلاین از سراسر کشور در یک دوره فشرده دانش افزایی کاربردی حوزه IOT حضور پیدا کردند.

مفاهیم IOT و اکوسیستم آن، استانداردهای IOT، هوش مصنوعی و پلتفرم های IOT، سخت افزارها و گجت‌های IOT، امنیت و حریم خصوصی IOT و… از جمله مباحث و سرفصل‌های عمده این رویداد فشرده آموزشی بود که دانش پذیران با تازه ترین اطلاعات و مفاهیم علمی این مباحث آشنا شدند.

علاوه بر نکسترا، سازمان‌ها و نهادهای مهم دیگری نیز از این رویداد علمی حمایت کردند که از آن جمله می توان به؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، مرکز اینترنت اشیا ایران، آکادمی همراه، همراه اول، ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند‌سازی و… اشاره کرد.

این دوره فشرده آموزشی که با هدف هدایت دانش پذیران به بازار کار اینترنت اشیا و با تمرکز بر برجسته کردن کاربردهای عملی و تجاری سازی IOT و آشنایی با مقوله‌های عمده ارتباطات و مخابرات IOT برگزار شد، می تواند گام موثری در زمینه نهادینه کردن دانش اینترنت اشیا و بومی‌سازی این دانش در راستای ایجاد اشتغال و بهره‌برداری از پتانسیل‌های آن در مدیریت خرد و کلان کشور به شمار آید.

شرکت‌کنندگان این بوت کمپ آموزشی و ترویجی بعد از گذراندن دوره فوق، توانایی‌های لازم برای عملیاتی کردن دانش خود به شیوه‌های مختلف را به دست می‌آورند که می‌توان به مواردی از این دست اشاره کرد:‌‌

  • امکان جذب به عنوان نیروی‌کار تخصصی
  • امکان انجام پروژه‌های استارتاپ‌ استودیوی نکسترا
  • امکان جذب به عنوان کارآموز همراه اول و نکسترا

گفتنی است که عبارت بوت کمپ (Boot Camp) به آموزش‌های قبل از استخدامی گفته می‌شد که شامل تعالیم سخت و فشرده‌ای بود که با گذراندن آن نیروهای با قابلیت، می توانستند به استخدام ارتش در‌آیند.

با توجه به خاصیت دوره‌های فشرده آموزشی مانند بوت کمپ ۴۰۱ مرکز نوآوری نکسترا و نظایر آن، به مرور زمان این عبارت در حوزه‌های دیگری مانند اینترنت اشیا نیز به کار گرفته شد.

هم اکنون در حوزه IT بوت کمپ به معنای دوره‌های آموزشی فشرده و سرسخت و کاربردی است که معمولا شرکت کنندگان، بعد از دوره، ظرفیت‌های لازم برای حضور در حرفه، یا شروع فعالیت استارتاپی در این زمینه را پیدا می کنند و در ضمن انگیزه‌های آن‌ها نیز تقویت می شود.

در این بوت کمپ برگزار شده در مرکز نوآوری نکسترا، دانش‌پذیران علاقه‌مند، با سرفصل‌های آموزشی در دو بخش راهبردی مقدماتی و پیشرفته سیستم، به صورت تجمیع شده آشنا شدند تا توانایی لازم برای توسعه یک پلن مقدماتی و پیاده‌سازی دانش خود در راستای تغییرات فرایندهای سازمان یا استارتاپ خود را کسب کنند.

نحوه آموزش در این دوره به صورت کارگاهی و عملی بود و دانش پذیران به شکلی فعال در آن شرکت داشتند.

شایان ذکر است که رویدادهای مشابهی هم به همت نکسترا برگزار شده و قرار است که این بوت کمپ‌های آموزشی در آینده نیز ادامه داشته باشند. رویداد امروز که یکی از سلسله رویدادهای فوق است، با تمرکز بر موضوع مخابرات و ارتباطات در نکسترا برگزار شد.

نکسترا چیست و چه می‌کند؟‌

مرکز نوآوری نکسترا که حدود سه سال پیش فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد، در چهار بخش استارتاپ استودیو، شتابدهنده ،فضای کار اشتراکی و آکادمی فعال است و به عنوان یکی از اعضای تاثیرگذار اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی کشور شناخته می شود.

این مرکز، پیش از این نیز چندین دوره پیش شتابدهی را برگزار کرده و با کشف تیم‌های مستعد، سرمایه‌گذاری‌های موفقی در زمینه شتابدهی ارائه کرده است.

تمرکز این مرکز بیشتر بر شتابدهی در حوزه اینترنت اشیا، شهر هوشمند، امنیت سایبری، فناوری‌های ارتباطاتی و مخابراتی و بلاکچین است.

در این میان، اینترنت اشیا یا Internet of Thing که به طور خلاصه IOT نامیده می شود، دانش و تکنولوژی مربوط به اتصال وسایل و اشیا زندگی پیرامونی و شخصی بشر به اینترنت را تحت پوشش قرار می دهد، یکی از مشغله‌های اصلی تیم نکسترا کالج است که به نظر می رسد زندگی بشر در دهه آینده به طور کامل تحت الشعاع این تکنولوژی نوظهور خواهد بود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021883*****
[نمایش اطلاعات]