اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106286531918027

هزینه مهاجرت به کانادا

کد: 140106286531918027

https://bit.ly/3f1NbFu

، تهران , (اخبار رسمی): اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا دارید یکی از مواردی به ذهنتان خطور کرده این است که هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در تصمیم گیریتان برای مهاجرت داشته باشد فراهم کردن هزینه‌های لازم، شرایط مورد نیاز برای اقدام را از دست می‌دهید و دیگر نمی‌توانید به مهاجرت فکر کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا
هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا به نوع برنامه مهاجرتی انتخابی و تعداد افراد درخواست دهنده بستگی دارد و میزان آن متغیر است.

  • ریز هزینه‌های مهاجرت به کانادا
  • هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • هزینه مهاجرت کاری به کانادا
  • هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • هزینه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ
  • هزینه اقامت کانادا از طریق خوداشتغالی
  • هزینه اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت
  • هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری
  • هزینه اقامت کانادا از طریق ویزای توریستی
  • هزینه اقامت کانادا از طریق اسپانسرشیپ
  • هزینه اقامت دائم در کانادا
  • هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

ریز هزینه‌های مهاجرت به کانادا

همانطور که می‌دانید مهاجرت به کانادا به هر طریقی که صورت بگیرید هزینه بر است و معمولا شامل هزینه‌های اصلی و هزینه‌های فرعی است. هزینه‌های اصلی مربوط به مبالغی است که باید برای بررسی پرونده خود در اداره مهاجرت کانادا بپردازید. در واقع برای هر برنامه مهاجرتی کانادا با توجه نوع درخواست هزینه‌هایی لازم است که در بخش‌های بعدی مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

علاوه بر هزینه‌های اصلی، هزینه‌هایی هم در راستای پرونده مهاجرتی پرداخت می‌شود مانند هزینه انجام تست زبان، هزینه ترجمه مدارک تحصیلی، هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی (در صورت لزوم)، هزینه انجام آزمایشات پزشکی (در صورت لزوم)، هزینه گرفتن سوابق سوء پیشینه، هزینه سفر به کشور ثالث برای انجام انگشت نگاری، و در صورت تمایل به استخدام وکیل مهاجرتی، هزینه مربوط به خدمات وکیل مهاجرت. 

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • نوع درخواست هزینه به دلار کانادا
  • اپلای هر دانشگاه طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار
  • شهریه دانشگاه (بسته به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است)به طور میانگین بین ۹,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ هزار دلار در سال
  • استادی پرمیت به ازای هر نفر۱۵۰ دلار
  • انگشت نگاری (بیومتریک) به ازای هر نفر۸۵ دلار
  • بیومتریک به ازای هر خانواده (تعداد ۲ نفر یا بیشتر)۱۷۰ دلار

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

هزینه درخواست برای ویزای کاری کانادا به صورت اپن ورک پرمیت باشد یا کلوز پرمیت، در جدول زیر آمده است:

  • ورک پرمیت به ازای هر نفر۱۵۵ دلار
  • هزینه دارنده اپن ورک پرمیت (open work permit holder fee)۱۰۰ دلار
  • انگشت نگاری (بیومتریک) به ازای هر نفر۸۵ دلار
  • بیومتریک به ازای هر خانواده (تعداد ۲ نفر یا بیشتر)۱۷۰ دلار

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد از جمله کارآفرینی در استان‌ها، استارت آپ، خود اشتغالی و ثبت شرکت. در مورد هزینه‌های لازم برای سرمایه گذاری از طریق استارتاپ و خود اشتغالی و ثبت شرکت در بخش‌های بعدی مقاله صحبت خواهیم کرد. در این بخش به هزینه‌ مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در استان‌ها می‌پردازیم.

تعداد محدودی از برنامه‌های کارآفرینی استان‌های کانادا مستقیما منجر به اقامت دائم کانادا می‌شوند ولی برای بیشتر آن‌ها ابتدا باید ویزای کار بگیرید و سپس برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

بنابراین برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در استان‌های کانادا باید چندین هزینه را محاسبه کنید که شامل: میزان دارایی و مبلغ سرمایه گذاری، هزینه بررسی درخواست (اپلیکیشن) برای برنامه کارآفرینی در هر استان، هزینه درخواست ویزای کار، و هزینه درخواست برای اقامت دائم کانادا.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

ویزای استارتاپ کانادا از جمله روش‌های مهاجرت به کانادا است که اخذ اقامت دائم این کشور را به دنبال دارد. در زمانی که درخواست اقامتتان در حال بررسی است این امکان برای شما وجود دارد که برای دریافت ویزای کار موقت هم اقدام کنید.

برای اقدام جهت ورک پرمیت ویزای استارت آپ کانادا باید از سرمایه گذاران مورد تایید کانادا گواهینامه تایید و نامه ساپورت بگیرید و همچنین آفر شغلی خود را در پرونده قرار دهید. آفر شغلی باید در سامانه کارفرمایان ثبت شده و هزینه آن پرداخت شود. 

هزینه اقامت کانادا از طریق خوداشتغالی

ویزای خود اشتغالی کانادا برای ورزشکاران و هنرمندان واجد شرایطی است که تمایل و توانایی لازم برای راه اندازی کسب و کار در کانادا به صورت خود اشتغالی را دارند. نتیجه این نوع ویزا اخذ مستقیم اقامت دائم کانادا است. 

برای برنامه خود اشتغالی کانادا لازم است به اداره مهاجرت کانادا نشان دهید که توانایی مالی لازم برای راه اندازی کسب و کار و همچنین توانایی مالی کافی برای تامین مخارج زندگی خود و خانواده‌ همراهتان برای حداقل ۶ ماه اول در کانادا را دارید. 

✔️هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس اینتری یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا است که دارای ۳ برنامه مهاجرتی است:

  • برنامه فدرال اسکیل ورکر یا نیروی کار متخصص
  • برنامه فدرال اسکیل ترید یا نیروی متخصص فنی
  • برنامه تجربه کانادایی

در صورتی که بخواهید از طریق هر یک از این برنامه‌ها اقدام کنید لازم است هزینه‌هایی را پرداخت کنید از جمله هزینه بررسی پرونده، هزینه حق اقامت دائم و هزینه بایومتریک. البته هزینه‌های دیگری هم برای برنامه اکسپرس انتری وجود دارد مانند هزینه انجام آزمایشات پزشکی، هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی، هزینه اخذ گواهی سوء پیشینه، هزینه ترجمه مدارک و هزینه انجام تست زبان که در بخش «ریز هزینه‌های مهاجرت به کانادا» از این مقاله آن‌ها را بیان کردیم. 

هزینه دیگری که در برنامه اکسپرس انتری ممکن است مطرح شود هزینه اقدام برای برنامه‌های انتخاب استانی (PNP) و گرفتن گواهی انتخاب استانی یا همان نامینیشن استانی است. با گرفتن نامینیشن استانی ۶۰۰ امتیاز به مجموع امتیازات اکسپرس انتری اضافه می‌شود.

هزینه اقامت کانادا از طریق ویزای توریستی

برای درخواست جهت ویزای توریستی کانادا که از نوع ویزاهای ویزیتوری است لازم است هزینه‌ای بابت بررسی پرونده ویزا و انگشت نگاری به اداره مهاجرت کانادا پرداخت کنید. همچنین از آنجا که قرار است چند ماهی را در این کشور بگذرانید باید برای طول مدت اقامت موقت خود، پول به اندازه کافی داشته باشید و تمکن مالی کافی را به اداره مهاجرت ارائه دهید. در ‌ادامه این هزینه‌ها را به تفکیک بیان می‌کنیم:

هزینه اقامت کانادا از طریق اسپانسرشیپ

در صورتی که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشید می‌توانید برای همسر، فرزندان وابسته، فرزند خوانده، پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ خود درخواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا دهید. 

برای بررسی درخواست ویزاهای اسپانسرشیپی در اداره مهاجرت کانادا باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. در ضمن، برای اسپانسرشیپ پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ لازم است که حداقل درآمدتان طی ۳ سال مالیاتی گذشته مطابق جدول لایکوی اداره مهاجرت کانادا باشد که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

هزینه اقامت دائم در کانادا

برای بررسی درخواست اقامت دائم در اداره مهاجرت کانادا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید. درخواست اقامت دائم در برنامه‌های مهاجرتی زیر وجود دارد:

مهاجرت تجاری مانند استارتاپ، خود اشتغالی و مهاجرت تجاری کبک

مهاجرت اقتصادی مانند اکسپرس انتری (فدرال اسکیل ورکر، فدرال اسکیل ترید، تجربه کانادایی)، برنامه‌های انتخاب استانی (PNP)، برنامه مهاجرتی آتلانتیک، پایلوت مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی، پایلوت کشاورزی-غذایی و اسکیل ورکر انتخابی کبک

هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

هزینه استخدام یک وکیل مهاجرت برای انجام کارهای مهاجرتی‌تان بسته به میزان تجربه و شهرت وکیل و نوع برنامه مهاجرتی که از طریق آن می‌کنید متفاوت است. در کنار وکیلان حقوقی، مشاوران حقوقی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا قرار دارند که در بعضی موارد ممکن است هزینه‌ای کمتر از وکیل حقوقی دریافت کنند. 

هزینه‌ها برای ویزاهای غیر مهاجرتی مانند ویزای تحصیلی و یا ویزای اپن ورک پرمیت به طور میانگین بین ۱,۵۰۰ تا ۳,۰۰۰ دلار است. 

در برنامه‌های مهاجرتی مانند اکسپرس انتری، کارآفرینی استان‌ها، استارتاپ و یا سرمایه گذاری، هزینه وکیل مهاجرت به طور میانگین بین ۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ دلار است.

برای ویزای تحصیلی کانادا هزینه‌های دیگری لازم است مانند هزینه آزمون زبان، هزینه ترجمه مدارک تحصیلی، هزینه گرفتن سوابق سوء پیشینه، و اگر مایل به استخدام وکیل مهاجرت هستید، باید هزینه وکیل را هم به کل هزینه‌های خود اضافه کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون