اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106286533020650

با نگاهی به پلتفرم نمالاین؛

نمایشگاه مجازی و رویدادهای متاورسی؛ بازوی دیجیتال صنعت ایران

کد: 140106286533020650

https://bit.ly/3qLYPHh

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه دیگر نمی‌توان توقع داشت افراد، فضای مجازی را از سبک زندگی خود حذف کنند. مرور یافته‌ها و نتایج مطالعات سریع پس از شیوع ویروس کرونا، این واقعیت مهم را نشان داد که حوزه سبک زندگی، یکی از حوزه‌های متأثر از پیامدهای اجتماعی این بحران است.

نمایشگاه مجازی و رویدادهای متاورسی؛ بازوی دیجیتال صنعت ایران
عکس تیمی نمالاین

برگزاری نمایشگاه در ایران با استفاده از فناوری متاورس می‌تواند در آینده به جذاب ترین برنامه‌های ارگان‌های دولتی و خصوصی تبدیل شود.

همچنین الگوی مصرف مجازی با قابلیت‌های منحصر به فرد، جایگاه ویژه‌ای در سبد مصرف فرهنگی یافته است.

واقعیت متاورس نیز اجتناب ناپذیر است؛ در عصر مجازی نیز فناوری‌ها به سرعت به دنبال نوآوری بوده و«متاورس» به معنی فراجهان از جنس «فناوری‌های تغییر روندی» محسوب می‌شود.

تمام این‌ها نشانه‌های خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود. به زودی متاورس به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی مردم تبدیل خواهد شد؛ از این رو برگزاری نمایشگاه در ایران با استفاده از فناوری متاورس می‌تواند در آینده به جذاب ترین برنامه‌های ارگان‌های دولتی و خصوصی تبدیل شود.

معرفی نمالاین

نمالاین، پلتفرمی است که ابزارهای هوشمند بازدیدکننده‌ها و غرفه‌داران را به نمایشگاه حضوری وصل می‌کند و به همه مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه کمک می‌کند تجربه ارزشمندتری از حضورشان در نمایشگاه داشته باشند.(خدمات نمالاین شامل نمایشگاه‌های صرفا آنلاین هم می‌شود.)

عبدالمجید تقدسی‌نیا، یکی از پنج بنیانگذار پلتفرم نمالاین، (بستر مجازی برگزاری نمایشگاه مجازی)، دانش‌آموخته رشته IT، مدیریت و کارآفرینی است. وی در طی برگزاری دوسال رویدادهای حضوری به عنوان مدیر کانون کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس، با حدود صد نفر از مدیرعاملان شرکت‌های گوناگون از سراسر کشور، ارتباط برقرار کرده که نتیجه این همکاری راه‌اندازی نمالاین با 5 نفر هم‌بنیانگذار شد.

تقدسی‌نیا گفت: «من به‌عنوان Event Manager یا مدیر رویدادها، نقش اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی، مدیریت، تقسیم کار هر رویدادی را از 3-2 ماه قبل دارم. این شغل فعلا در ایران شناخته شده نیست؛کسی که علاقه‌مند به مدیریت رویدادها و فعالیت مجازی در این بستر است، باید با مباحث کمپین‌های تبلیغاتی، دیتا آنالیز و مدیریت پروژه آشنا باشد.»

وی با بیان اینکه تاکنون برپایی هفت نمایشگاه مجازی و 25 رویداد حضوری را در کارنامه فعالیت خود به ثبت رسانده، افزود: «نمالاین، پلتفرمی است که بحث پیاده‌سازی فنی و پشتیبانی فنی از کاربران و ترجمه درست این مدل رویدادهای مجازی به فیزیکی را به عهده دارد و امور مربوط به مارکتینگ و ثبت نام رویدادهای آن با شرکت‌های همکار دیگری است.»

افتخارات پلتفرم نمالاین

تصور کنید رویدادی که همیشه حضوری برگزار ‌شده، حال در بستر وب و مجازی با حفظ قابلیت‌ها و جذابیت‌های خود نیز مورد استقبال قرار گیرد و کاربران بتوانند از پتانسیلی که در این بستر وجود دارد استفاده خوبی داشته باشند.

مدیر نمالاین در تاکید صحبت‌های خود گفت: «بیشترین تلاش ما در جهت برگزاری با کیفیت رویدادها در بستر مجازی است. نمالاین سهم بسیاری در برگزاری رویدادهای هیبریدی (ترکیبی) دارد، کما اینکه رویدادهای دائمی شرکت‌های صنعتی بوشهر را پیاده‌سازی کردیم که این موجب جلب اعتماد و گسترش همکاری‌هایمان با صنعت کشور خواهد شد.»

برنده رقابت‌های اینوتکس پیچ گفت: «از افتخارات پلتفرم نمالاین، برگزاری نمایشگاه صنعت آب و برق، برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، نمایشگاه مجازی دائمی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان بوشهر و همایش فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری استان بوشهر... را می‌توان نام برد. 

بازی‌های رایانه‌ای و نرم افزار و شرکت‌هایی که بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات هستند با فضای مجازی آشنایی کامل دارند و من فکر می‌کنم ورود به این حوزه‌ها درصد موفقیت ما را بیشتر خواهد کرد.»

وی افزود: «اما این پایان هدف‌های کاری و شغلی ما نیست. ما می‌خواهیم کار خود را بیشتر توسعه دهیم و رویدادها را در بستر متاورس برگزار کنیم. تیم ما متشکل از5 هم‌بنیانگذار حرفه‌ای در زمینه تبلیغات، طراحی محصول، فنی و پشتیبانی، توسعه بازار و... این قابلیت را دارد که در این عرصه پا نهد. با تحقیقات بازار که انجام دادیم، دریافتیم که رقیبان ما بیشتر کشورهای خارجی هستند، تا ایرانی. به همین منظور در تلاش هستیم تا سال آینده وارد بازارهای بین‌المللی شویم.»

مزیت برگزاری نمایشگاه با فناوری متاورس

تقدسی‌نیا با بیان اینکه تجربه برگزاری یک رویداد در فضای متاورس در کارخانه نوآوری آزادی را دارد، افزود: «چشم انداز 5 سال دیگر ما گسترش مخاطبان نسل جوان است که بیشتر وارد جامعه می‌شوند و اقبال بیشتری در فضای مجازی دارند. ما به امید داریم که برگزارکننده اصلی نمایشگاه‌ها با فناوری متاورس باشیم تا بازدیدکنندگان مجازی کشورهای خارجی با عینک VR در این فضای نمایشگاهی، محصولات ایرانی را مشاهده و با افراد ارتباط برقرار کنند. همچنین در این فضا شاهد عقد قراردادهای بازرگانی و تجاری نیز باشیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «تصور کنید در یک نمایشگاه مجازی بزرگ با 50 سالن در حوزه‌های مختلف، با قابلیت 5 زبان رسمی به راحتی بتوانید برای نمونه روی یک سالن صنایع غذایی کلیک کرده و تمام شرکت‌های صنایع غذایی آن سالن را با جزییات کامل ببینید. کالایی را سفارش دهید و گفتگوی مجازی با فروشندگان غرفه‌های متعدد داشته باشید. این پل مجازی راهی برای ارتباط خارج کشور با نمایشگاه مجازی ایران خواهد بود و به رونق تولید و صادرات کشور ایران نیز کمک شایانی می‌کند.»

مشکلات برگزاری رویدادهای مجازی و متاورس

مدیر رویداد نمالاین گفت:«برگزاری چنین رویدادهایی نیاز به فرهنگسازی و آموزش دارد. هم اکنون بیشترین بازدیدکنندگان نمالاین دارای رنج سنی 24-18 است؛ اما این نیاز در قشر سنتی هم پدیدار گشته که باید به این فضا ورود پیدا کنند تا از رقبای خود در فروش عقب نمانند. از آن سو شرکت‌هایی هم هستند که هنوز لوگو ندارند ولی درخواست غرفه می‌دهند! البته ما هنوز اول راه هستیم و تلاش می‌کنیم که فرهنگسازی خوبی انجام دهیم.»

سخن آخر

نمالاین به کسب و کارها کمک می‌کند تا با ارزش ترین نمایشگاه عمرشان را تجربه کنند! راه دستیابی به نمایشگاه مجازی از طریق لینک‌های نمالاین و آدرس خود برگزارکننده نمایشگاه میسر است.

https://namaline.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نمالاین

. نمالاین به همه مشارکت‌کنندگان در رویداد کمک می‌کند تا تجربه ارزشمندتری از حضورشان در یک نمایشگاه آنلاین داشته باشند. نمالاین برنامه‌ریزی، سازماندهی و مدیریت رویدادها را متحول می‌کند، انقلابی در دسترسی مخاطبان ایجاد می‌کند و به شما تجربه جدیدی از «تعامل رویدادی» را معرفی می‌کند. نمالاین می‌خواهد به شما امکان تصور آینده نمایشگاه‌های تجاری را بدهد و در این مسیر منطبق بر رؤیاهای شما رشد کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]