اطلاعات تماس
  • 093681*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107036541519604

اسپرسو ساز چگونه کار می کند

کد: 140107036541519604

https://bit.ly/3DTCCih

، (اخبار رسمی): روش کار با اسپرسو ساز، چرایی و چگونگی آب با کیفیت

اسپرسو ساز چگونه کار می کند
اسپرسو ساز چگونه کار می کند

  کشیدن یک شات عالی اسپرسو به آسانی A، B، C نیست. اما با نکات زیر می توانید از بسیاری از منحنی های یادگیری دردناک عبور کنید. آیا واقعاً به ترازو قهوه نیاز دارید؟ کلید درست کردن اسپرسو خوب قوام است. هنوز هم می‌توانید بدون وزن کردن قهوه‌تان اسپرسوی خوبی درست کنید، اما اگر بدانید دقیقاً هر بار چقدر از آن استفاده می‌کنید، هیچ چیز را به شانس نمی‌گذارید. هنگام شماره گیری در اولین عکس، استفاده از ترازو ایده خوبی است. می توانید روش کار با اسپرسو ساز را در مقاله دیگری مطالعه کنید.

آسیاب کردن یا آسیاب نکردن؟ اگر بهترین فنجان اسپرسو را می خواهید، بهتر است آن را بلافاصله قبل از استفاده آسیاب کنید. البته، تهیه اسپرسو از دانه های از قبل آسیاب شده کاملاً امکان پذیر است، فقط توجه داشته باشید که پتانسیل نوشیدنی خود را محدود خواهید کرد.

چرایی و چگونگی آب با کیفیت: کشیدن یک شات عالی اسپرسو به مهارت و تجهیزات مناسب نیاز دارد، اما نگران نباشید. ما شما را در کل فرآیند تهیه اسپرسو راهنمایی می کنیم. ابتدا ویدیوی شگفت انگیز ما را در مورد اصول اولیه اسپرسو تماشا کنید:

  • اسپرسوساز خود را روشن و از قبل گرم کنید

برای اینکه بهترین بهره را از اسپرسوساز خود ببرید، باید مطمئن شوید که کل دستگاه از قبل گرم شده است. این ممکن است برای برخی از ماشین ها تا 25 دقیقه طول بکشد، بنابراین دستگاه خود را از قبل گرم کنید!

نکته حرفه‌ای – اگر می‌خواهید این فرآیند را تسریع کنید، می‌توانید به سادگی با حذف اسپرسو از فیلتر پورتا، یک عکس خالی بکشید. کشیدن این شات به طور مستقیم در فنجان اسپرسو کار مضاعفی را انجام می دهد و آن را نیز از قبل گرم می کند.

  • 2. حبوبات خود را اندازه و آسیاب کنید

آسیاب خود را روی یک اندازه آسیاب خوب تنظیم کنید، خیلی نگران نباشید که "کامل" در حال حاضر چگونه به نظر می رسد، ما به این باز خواهیم گشت.

پورتافیلتر خود را روی ترازو خود قرار دهید و فلس را جدا کنید، سپس پورتافیلتر خود را با حدود 20 گرم قهوه آسیاب شده پر کنید. ایده خوبی است که مقدار مصرف خود را یادداشت کنید تا بتوانید در طول شماره گیری فاز ثابت بمانید.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک دستگاه اسپرسوساز با آسیاب داخلی دارید، به سادگی در پورتافیلتر خود آسیاب کنید. من از Breville barista express استفاده می کنم - در مورد آن در اینجا بخوانید.

در حالت ایده آل شما یک کوه کوچک از قهوه آسیاب شده در سبد پورتافیلتر خود خواهید داشت. از دست خود برای پاک کردن قهوه اضافی استفاده کنید، آن را به گوشه ها فشار دهید و آن را صاف کنید تا بتوانید با دستکاری فشار وارد کنید (مرحله بعدی). یک باریستا قهوه اضافی را از پورتافیلتر صاف می کند

صاف کردن قهوه اضافی

  • 3. زمین خود را محکم کنید تا تخت صاف و یکدست باشد

شما می‌خواهید که لوبیاهایتان قبل از کوبیدن تقریباً به طور یکنواخت توزیع شوند. این را می توان با ضربه ملایم با دست خود به کناره پورتافیلتر یا حتی با صاف کردن محلول اسپرسو با کناره انگشت خود همانطور که در بالا به شما نشان دادیم انجام داد. هنگامی که این کار را انجام دادید، نوبت به دستکاری می رسد.

دستکاری در عمل کلید کوبیدن خوب این است که مستقیماً فشار دهید - شما نمی خواهید پوک ناهمواری داشته باشید. شما می خواهید کمی به او فشار بیاورید، اگرچه حکمت قدیمی فشار 30 پوندی احتمالاً بیش از حد است. یک قانون خوب برای پیروی این است که تا زمانی که زمین‌ها ته نشین نشوند، همیشه از سطح بالای سطح  اطمینان حاصل کنید. Perfect Daily Grind توضیح داد که چرا انجام این کار مهم است.

نکته حرفه ای - کوبیدن کمی هنر است و با تمرین در آن بهتر می شوید. یک دفترچه یادداشت بردارید و نوع لوبیایی را که استفاده می‌کنید، و مقدار آن را یادداشت کنید. این بعداً هنگام شماره گیری در شات بسیار ارزشمند خواهد بود. انتخاب یک دستمال کف دست نسبت به یک دستمال معمولی در صورت سودمندی می تواند به بهبود تجربه اسپرسوسازی شما نیز کمک کند.

  • 4. اولین شلیک خود را بکشید

در حالی که این شات را می‌کشید، مدت زمانی را که طول می‌کشد تا 2 اونس ضربه بزنید (اندازه معمولی یک شات دوگانه) را مشخص کنید. در حالت ایده آل، شما بین 20 تا 30 ثانیه در هر کشش به پایان خواهید رسید.

اگر در این محدوده هستید، از نظر فنی تمام شده است، اسپرسو درست کرده اید. امیدوارم غنی و تاریک و شیرین و باشکوه باشد. اما، واقعیت این است که این عکس اول فقط یک خط پایه را ایجاد می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093681*****
[نمایش اطلاعات]