اطلاعات تماس
  • 021881***** - 021860*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107186764821733
در دسترس نیست

(تاریخچه فرهنگی قهوه ترک)

یک فنجان قهوه ترک

کد: 140107186764821733

، تهران , (اخبار رسمی): قهوه بخشی از زندگی روزمره ما بوده و به عنوان وسیله ای برای اجتماعی شدن، زندگی اجتماعی را زنده و زنده نگه می دارد. گیاه قهوه به دلیل بو و طعم خاص خود به عنوان بخشی ضروری از لحظات خاص معرفی شده است. علیرغم ممنوعیت ها و باورهای مختلف قهوه در طول تاریخ، آیین های قهوه هنوز در سراسر جهان به عنوان...

با سفری شگفت انگیز از یک دانه کوچک، قهوه محرک قلب و ذهن و گیاهی اسرارآمیز است که دوستی را تقویت می کند و همچنین خستگی شما را در طول روز از بین می برد. اگرچه اطلاعاتی در مورد چگونگی و محل تهیه قهوه مشخص نیست.

کلمه قهوه از Kaffa، یک مرکز تولید قهوه اولیه در حبشه آفریقا که می توان آن را زادگاه قهوه دانست، نشات گرفته است. بر اساس این ملاحظه، در حبشه قهوه را با نان مصرف می کردند. سپس آن را خمیر کردند و به یمن آوردند و مردم یمنی شروع به کشت قهوه کردند. کلمه کاهوه در زبان ترکی به معنای گیاه قهوه مانند مترادف آن در عربی نیست، بلکه به معنای نوشیدنی است که از جوشاندن تهیه می شود.

قهوه ترک از آغاز تا به امروز

قهوه بخشی از زندگی روزمره ما بوده و به عنوان وسیله ای برای اجتماعی شدن، زندگی اجتماعی را زنده و زنده نگه می دارد. گیاه قهوه به دلیل بو و طعم خاص خود به عنوان بخشی ضروری از لحظات خاص معرفی شده است. علیرغم ممنوعیت ها و باورهای مختلف قهوه در طول تاریخ، آیین های قهوه هنوز در سراسر جهان به عنوان "فرهنگ قهوه" یا "عادات نوشیدن قهوه" رایج است.

اگرچه قهوه ترک در فرهنگ‌های مختلف به‌طور متفاوتی تهیه و سرو می‌شود، اما همچنان نمادی فرهنگی است که پیوندها و دوستی را بین مردم تقویت می‌کند. جدای از اینها، مصرف قهوه موضوع تحقیقات مرتبط با سلامتی بوده است. انواع، فرآوری، دم کردن و دفعات مصرف قهوه بر پیامدهای سلامتی تأثیر دارد. ترکیبات (بیش از 1000) قهوه، به ویژه کافئین، با بیماری های مختلفی مرتبط هستند.

اخیراً نشان داده شده است که مصرف متوسط ​​قهوه/کافئین (200 میلی گرم کافئین یک بار یا 400 میلی گرم در روز) هیچ اثر مضری بر سلامت انسان ندارد. قهوه که شامل اجزای هنوز کشف نشده است، دومین نوشیدنی پرمصرف بعد از آب است. مصرف قهوه به طور کلی با دیابت نوع 2، بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر، اضطراب و افسردگی، عملکردهای شناختی و مدت و کیفیت خواب مرتبط است. حتما یک ماگ سفری با کیفیت مثل استنلی در کنار خود داشته باشید تا قهوه را تا مدت ها گرم در کنار خود داشته باشید.

خواص قهوه و قهوه ترک

قهوه بعد از بنزین دومین حجم تجارت بزرگ دنیا را دارد و تقریباً 70 نوع آن شناخته شده است. از نظر تجاری، پرکاربردترین انواع قهوه عربیکا و قهوه روبوستا هستند. قهوه نام عمومی درخت قهوه از خانواده Rubiaceae است و نوشیدنی از میوه های این درخت به دست می آید.

ریشه درخت قهوه به شبه جزیره عربستان بازمی گردد. این درخت معمولاً در مناطق گرمسیری می روید که میزان بارندگی بالایی دارند و یخبندان ندارند. این درخت برگریز نیست. میوه های درخت قهوه شبیه گیلاس و برگ های آن شبیه گل یاس است. در حالی که خواص محصول در بین کشورها متفاوت است.

درخت قهوه ممکن است تا 8 تا 10 متر رشد کند. با این حال، برای تولید، فقط تا 2 تا 3 متر مجاز است. طول عمر درختان قهوه بین 30 تا 40 سال است. آنها 3 تا 4 سال پس از کاشت شروع به میوه دادن می کنند و 8 تا 10 ماه طول می کشد تا میوه ها رسیده شوند.

عربیکا و روبوستا دو نژاد قهوه متفاوت

عربیکا در ابتدا کشف شده است. برای بدست آوردن یک کیلوگرم قهوه برشته به هشت هزار دانه نیاز است. عربیکا 75 درصد از تولید قهوه در سراسر جهان را شامل می شود. در ارتفاعات و اقلیم های مختلف مقاومت بیشتری دارد. به دلیل ارزان بودن و کارایی بالا، اغلب برای قهوه فوری استفاده می شود. این نوع جدیدتر از عربیکا است و تقریباً دو برابر بیشتر از عربیکا کافئین دارد. خرید و فروش قهوه یکی از صنعت های پردرآمد میباشد.

به طور کلی از دانه های قهوه عربیکا برای تولید قهوه استفاده می شود. دان های مختلف نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرند، مشروط بر اینکه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. منشا قهوه و افزودنی‌های معطر طبیعی، در صورت وجود، برای انتخاب آسان باید روی بسته‌بندی نوشته شود.

قهوه، که عموماً در مناطق گرمسیری رشد می کند، در عرض 3 تا 4 سال میوه می دهد. زمان برداشت است که رنگ دانه های قهوه قرمز می شود. اگرچه گیاهان قهوه می توانند دمای خارج از این محدوده را به خوبی تحمل کنند، تغییرات شدید دما به طور کلی بر محصول و بوته قهوه تأثیر می گذارد. دمای بالاتر تابستان برای رشد مناسب گیلاس قهوه و رسیدن گیلاس قهوه ضروری است، زیرا دمای پایین رشد را به تاخیر می اندازد. بارندگی: این گیاه به کمبود آب حساس است و بنابراین، بارندگی به خوبی توزیع شده کافی در حدود 1500 میلی متر در سال مورد نیاز است.

از آنجایی که باران روی گل‌های گیاه قهوه تأثیر می‌گذارد، باید آن را در مزارعی با باران‌های بهاری کافی کشت کرد. خاک ها: قهوه در بسیاری از نقاط جهان با موفقیت در خاک های مختلف کشت شده است، اما نوع خاک مناسب، خاک های آتشفشانی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قهوه فروشی ملو

فروشگاه قهوه ملو مجموعه ای میباشد که در زمینه خرید قهوه و فروش اینترنتی انواع قهوه دان و قهوه های آسیاب شده همچنین لوازم و تجهیزات و دستگاه های خانگی حرفه ای به مشتریان خانگی و قهوه فروشی ها، کافی شاپ ها ، رستوران ها و … به صورت عمده و خرده فروشی، فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
  • 021881***** - 021860*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی