اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107206767921737
در دسترس نیست

غنی سازی آرد با آهن

غنی سازی آرد با آهن و سایر ریزمغذی‌ها

کد: 140107206767921737

، همدان , (اخبار رسمی): از عوارض ناشی از کمبود آهن می توان به کاهش ضریب هوشی، کاهش کارایی، تغییرات رفتاری، بی حوصلگی، کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری ها، خستگی زودرس و ضعف جسمانی و از همه مهمتر کم خونی اشاره کرد. کم خونی فقر آهن شایع ترین نوع کم خونی در جهان است و علت اصلی آن فقر آهن است.

غنی سازی آرد با آهن و سایر ریزمغذی‌ها
غنی سازی آرد با آهن و سایر ریزمغذی‌ها

نکات قابل توجهی که درامنیت وسلامت آرد غنی شده وجود دارد این است که استانداردهای غنی سازی تاحدی باشند که تضمین کند هیچ کس در دراز مدت مقادیر مشکل سازی از مواد ریز مغذی را دریافت نخواهد کرد

چرا آرد غنی می‌شود؟

در کشور ما نان به یک غذای اصلی مصرف میوشد. بر اساس نتایج بررسی مصرف مواد غذایی که توسط پژوهشکده تغذیه در سال 1379 انجام شده است، میانگین مصرف روزانه نان حدود 320 گرم است. بنابراین نان حامل مناسبی برای غنی سازی با آهن و سایر ریزمغذی ها در کشور محسوب می شود. مواد مغذی مانند آهن و اسید فولیک به آرد خبازی اضافه می شود. وظیفه افزودن مخلوط مواد مغذی یا پیش مخلوط توسط دستگاهی به نام میکروفیدر انجام می شود. دلایل غنی سازی آرد با ریزمغذی ها از جمله آهن و اسید فولیک به شرح زیر است.

  • تولید آرد غنی شده به صورت مرکزی انجام می شود.
  • تکنولوژی غنی سازی آرد آسان و کم هزینه است.
  • درصد بالایی از مردم آن را مصرف می کنند.
  • مصرف آن منظم و در مقادیر نسبتا ثابت است.
  • پس از غنی شدن، تغییری در طعم، رنگ و مزه نان ایجاد نمی شود.

دلیل افزودن اسید فولیک به آرد:

اضافه کردن اسید فولیک به آرد از بروز نقایص مادر زادی لوله عصبی جلوگیری می‌کند. در کشورهایی که غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک انجام شده است، شیوع نقایص مادرزادی لوله عصبی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است. اضافه کردن اسید فولیک به آرد همچنین در جلوگیری از شیوع بیماری‌های قلب و عروق موثر است. کمبود اسید فولیک عوارض دیگری را نیز در پی دارد.

از قبیل: کم‌خونی ماکروسیستیک، عوارض گوارشی مثل سوزش معده، اسهال و یبوست، اختلال در سیستم ایمنی و عفونت‌های مکرر، اختلالات سیستم عصبی از جمله سستی، ضعف، گیجی و افسردگی، سکته مغزی، ترومبوز وریدهای عمقی و آمبولی اشاره کرد.

با مصرف نان غنی شده، حداقل 30 درصد نیاز بدن به آهن و اسید فولیک تامین می شود. مصرف زیاد فولیک اسید خطرناک است. پژوهشگران هشدار دادند: هرچند مصرف فولیک اسید بسیار مفید است و مخصوصا برای زنان توصیه می‌ شود اما باید توجه داشت که این ماده هم اثرات مثبت و منفی را با هم دارد. نتیجه تحقیقات گوناگون نشان می ‌دهد که مصرف فولیک اسید خطر ابتلا به سرطان و نواقص مادرزادی را کاهش می ‌دهد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آلامو Alamo

گروه صنایع غذایی طلوع غرب شیرین هگمتانه با سرمایه گذاری در زمینه تولید انواع کیک، کلوچه، شیرینی، بیسکوییت و کوکی در سال 1385 فعالیت خود را آغاز نمود. گروه صنایع غذایی طلوع غرب شیرین هکمتانه با نام تجاری آلامو با بهره گیری از مواد اولیه و بسته بندی با کیفیت، محصولات مرغوب و متنوعی را برای طیف وسیعی از مشتریان خود تولید و عرضه میکند. این شرکت ضمن در نظر گرفتن اولویت ها در زمینه تولید محصولات با کیفیت و سالم، به مقوله نوآوری و خلاقیت توجه خاصی مبذول داشته است تا آنجا که بی از نیمی از محصولات تولید شده با تلاش فراوان کارشناسان دپارتمان تحقیق و توسعه این شرکت طراحی، تولید و به بازار عرضه گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان