اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107236772019226
در دسترس نیست

بلند ترین آبشار چشمه ای جهان

کد: 140107236772019226

، (اخبار رسمی): آبشارها از جاذبه‌های طبیعی هر کشور به حساب می آیند، که آب یک رودخانه را از مکانی مرتفع به پرتگاه هدایت می‌کنند.یکی از زیبا ترین آبشارهای استان فارس آبشار مارگون است. این آبشار که راه رسیدن به آن ساده است در فصل بهار منظره‌ای بی نظیر و چشم گیر را برای بازدید کنندگان رقم می زند.

بلند ترین آبشار چشمه ای جهان
تهیه بلیط هواپیما از سفر آنلاین

بلند ترین آبشار چشمه ای جهان آبشار مارگون است .که آب آن حتی در تمامی ماه های تابستان دمای آن کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

بلند ترین آبشار چشمه ای جهان آبشار مارگون است .که آب آن حتی در تمامی ماه های تابستان دمای آن کمتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

آبشارها از جاذبه‌های طبیعی هر کشور به حساب می آیند، که آب یک رودخانه را از مکانی مرتفع به پرتگاه هدایت می‌کنند.یکی از زیبا ترین آبشارهای استان فارس آبشار مارگون است. این آبشار که راه رسیدن به آن ساده است در فصل بهار منظره‌ای بی نظیر و چشم گیر را برای بازدید کنندگان رقم می زند.

شاید یکی از دلایل بی نظیر بودن این آبشار بتوان به عرض 100 متری آن و ارتفاع 70 متری آن اشاره کرد.سرچشمه ی این آبشار چشمه هایی است که در بالا دست کوه قرار دارد که در تمامی فصول سال آب آن را تامین می کند به همین دلیل به آبشار مارگون آبشار چشمه ای می گویند.

زیبایی خیره کننده آبشار مارگون باعث جذب افراد دوستار طبیعت در این مکان شده است. ریختن آب از ارتفاع زیاد و پراکنده شدن قطرات آب بعد از برخورد به زمین و سنگ ها بسیار زیبا است و انسان شکر گزار این همه لطافت و زیبایی می شود .

 درختان  مختلفی مانند زالزالک، زرشک، سیب و ....اطراف آبشار را فرا گرفته و زیبایی آن را دو چندان کرده است.

در سال 1387 هجری شمسی زمین های اطراف آبشار به عنوان منطقه حفاظت شده جنگلی ثبت شد. زیرا حیوانات کمیابی مانند بز، پازن، خرس قهوه‌ای، کفتار، خارپشت، شغال و روباه در آن زندگی می‌کنند. افرادی که در آن منطقه زندگی می کنند از قوم های لر و قشقایی هستند و در هنگام عروسی با لباس های محلی قشقایی و لری بسیار زیبای خود به آبشار مارگون می روند و آنجا جشن و سرور برپا می کنند.

علت نام گذاری آبشار مارگون به طرز سقوط آب از روی ارتفاعات کوه برمیگردد. هنگامی که آب تازه و پاک چشمه بعد از فوران کردن از چشمه ها ، از ارتفاع زیاد فرو می ریزد وهمچو مار پیچ و تاب می خورد و پایین می آید. به همین علت افراد محلی به آن عنوان مارگون (مانند مار)میدهند.

رودی که از چشمه‌های مارگون به وجود می آید تا نزدیکی سپیدان ادامه دارد. به دلیل داشتن ارتفاع  بیشتر از ۲۲۰۰ متر، در فصل های سرد سال در اطراف آبشار میتوان قندیل‌های یخی در کنار آبشار مشاهده کرد.

موقعیت جغرافیایی آبشار مارگون

آبشار مارگون حدفاصل استان فارس و استان کهگیلویه بویراحمد در شهرستان سپیدان ، یکی از شهرستان های استان فارس قرار دارد.

معمولا آبشارها در دل کوه‌ها قرار گرفته اند و برای رسیدن به آنها باید از راه های صعب العبور گئشت ولی راه رسیدن به آبشار مارگون سهل و آسان است .روستای نزدیک به این آبشار همنام آبشار است (روستای مارگون).

اگر از طرف شمال این آبشار بخواهید به آبشار مارگون بروید ، از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج، تا آبشار مارگون تقریبا ۶۵ کیلومترمی باشد. از کیلومتر ۲۹  جاده‌ی یاسوج به اقلید تابلو‌هایی است که شما را به طرف آبشارراهنمایی می کند. محل عبور ماشین ها تا ۸۰۰ متری آبشارامتداد خواهد داشت. باقی راه را باید تا آبشار پیاده روی کنید . که این راه پیاده‌روی تا آبشار به صورت سنگ‌فرش و پله‌های سیمانی درست شده است . از آنجایی که این آبشار از نظر تقسیمات کشوری در استان فارس و کاملا در شهر سپیدان قرار دارد ممکن است برای رسیدن به آن مسیر دیگری را انتخاب کنید

اگر در جنوب آبشار مارگون در حرکت هستید بعد از رسیدن به‌ مرکز استان فارس، شیراز، به‌سمت سپیدان حرکت کنید. از سپیدان تا آبشار تقریبا ۱۳۰ کیلومتر می باشد . هر دو مسیر پیشنهادی تا آبشار جاده های آسفالت و هموار دارد .  در کنار هر دو جاده‌ مناظری چشمگیر و فراموش نشدنی وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به این آبشار

بهترین زمان برای مسافرت به آبشار مارگون زمانی است که هوا معتدل‌ و خوب باشد و سردی و گرمی هوا مسافران را اذیت نکند و بارش باران یا برف راه رسیدن به آبشار را مسدود نکرده باشد .

این زمان فصل بهار و تابستان است . که البته در فصل بهار آبشار مارگون در بهترین و پرآب‌ترین زمان در طول سال قرار دارد . زیرا برف‌های کوه‌های اطراف در حال ذوب شدن هستند و به این آبشار می پیوندند . همچنین در فصل بهار درختان در شاداب ترین و سرسبزترین حالت خود هستند که زیبایی آن منطقه را چندین برابر می کند .

در فصل گرم تابستان در اوج گرما آب و هوای این منظقه خوب و دلپذیر است .احساس خنکی و طراوت که نزدیک آبشار حس می کنید در این فصل بسیار رویایی است . اما ممکن است در روز های تعطیل یا تعطیلات آخر هفته به دلیل جمعیت زیاد مسافران در این منطقه ترافیک ایجاد شود.

برای تهیه بلیط هواپیما و سفر به استان فارس و آبشار زیبای مارگون می توانید از سایت سفر آنلاین اقدام به خرید بلیط نمایید.

نویسنده : مریم روستا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]