اطلاعات تماس
  • 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107246773421740
در دسترس نیست

از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟

کد: 140107246773421740

، (اخبار رسمی): برنج ایرانی از با کیفیت ‌ترین برنج‌ ها در جهان است که عطر و طعم خوبی دارد برنج ایرانی انواع مختلفی دارد، در ادامه به معرفی 4 نوع آن پرداخته و توضیح می ‌دهیم که از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟

از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟
از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟
از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟
از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟
از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟
از بین برنج طارم و دم سیاه و صدری و هاشمی کدام برنج را خریداری کنیم؟

انتخاب و خریداری برنج به نیاز مشتری، سلیقه و بودجه مشتری بستگی دارد، در این مقاله برای انتخاب و خرید راحت ‌تر به معرفی انپواع برنج ایرانی می ‌پردازیم.

به نقل از فروشگاه کیلن فود - فروشگاه کیلن یکی از بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده های انواع برنج و زعفران و چای در ایران می باشد.

کیفیت محصولات کیلن بسیار بالا بوده و کافیست یکبار از هر یک از محصولات تهیه کنید و مشتری مادام العمر کیلن خواهید شد.

برای خرید برنج ، خرید زعفران یا خرید چای درجه ۱ می توانید وارد هر یک از دسته بندی های محصولات مدنظر خود شوید و هر نوع از محصولات مورد نظرتان را به صورت آنلاین یا حتی تلفنی سفارش دهید.

خرید برنج طارم 

برنج طارم یکی از با کیفیت ‌ترین و مرغوب ‌ترین برنج‌ های ایرانی است که پخت خوبی دارد، این برنج عطر و طعم بی نظیری داشته و بسیار هضم راحتی دارد اما کم محصول است.

عطر و طعم برنج طارم یکی از مهم ‌ترین پارامترها برای خرید برنج ایرانی است، برنج طارم را می‌ توانیم از اصیل‌ ترین و بر ترین نژاد های برنج ایرانی معرفی کنیم، این برنج در شهرهای مازندران، زنجان و گیلان کاشته می ‌شود و کیفیت بسیار بالایی دارد.

انواع برنج طارم 

برنج طارم دارای انواع مختلفی از جمله طارم دم سیاه، طارم رشتی، طارم سنگی، طارم دیلمانی، طارم صدری، طارم هاشمی، موسی طارم و احلام طارم می باشد.

برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی پر کشت‌ ترین نوع برنج طارم است، دانه‌ های برنج طارم هاشمی کوتاه‌ تر از سایر برنج طارم است، این نوع برنج در شهرهای محمودآباد، دابودشت و فریدونکنار در کشت دوم به دست می ‌آید.

برنج طارم صدری 

این نوع برنج بیشتر در شهر فومن و شفت کاشته می ‌شود، از نظر ظاهری بلند تر و قلمی‌ تر از سایر ارقام برنج طارم می ‌باشد و جنس آن گچی و سفت و سخت است، دانه‌ های این نوع از برنج طارم سفید مایل به کرم است و دانه خام آن حدود 7 میلی متر و دانه پخته ان 11 میلی متر است.

برنج طارم دمسیاه 

این نوع از برنج طارم دارای شلتوک با دم سیاه رنگ است، این نوع برنج طارم عطر و طعم بی نظیری داشته و مناسب مجالس و مهمانی‌ها است.

برنج طارم سنگی 

برنج طارم سنگی دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی است که در شهر فریدونکنار کشت می‌شود، دانه ‌های این نوع از برنج طارم ریز تر از طارم هاشمی و طارم دمسیاه است، این نوع برنج در استان مازندران و شهر فریدونکنار کشت می‌ شود.

دانه‌ های برنج طارم سنگی سفید رنگ مایل به نباتی هستند و به طارم محلی، طارم عطری، طارم استخوانی و... معروف است.

برنج موسی طارم و برنج طارم دیلمانی 

این دو نوع برنج طارم در شهرهای رامسر، تنکابن، نوشهر، چالوس کشت می‌شوند.

برنج نیم دانه طارم 

برنج نیم دانه طارم دانه‌ های شکسته شده برنج طارم است که دارای عطر وطعم بی نظیری است، این دانه‌ ها در مراحل الک شدن و بوجاری شدن شکسته ‌اند و نام دیگر آن‌ها برنج لاشه است، برنج نیم دانه یا لاشه برای پخت انواع غذا ها همچون فرنی، شله زرد، سوپ و... مناسب است.

خواص برنج طارم

  1.  سرشار از کربوهیدرات
  2.  فاقد کلسترول
  3.  دارای کلسیم، فیبر، آهن، تیامین، ریبوفلاوین
  4.  دارای نشاسته مقاوم
  5.  سریع الهضم
  6.  کاهش استرس و افسردگی
  7.  تقویت پوست و مو
  8.  درمان یبوست و سوهاضمه
  9. خرید برنج دمسیاه

برنج دمسیاه از دیگر برنج ‌های مرغوب و با کیفیت ایرانی است که هم خانواده برنج صدری است، برنج دمسیاه دارای شلتوک ‌های قهوه ‌ای است که ریشک های سیاه رنگ دارد، بهره وری برنج دم سیاه بسیار کم است، از این جهت قیمت بالایی دارد، دانه‌ های برنج دمسیاه قلمی و بلند است، این برنج ری زیادی داشته و عطر بیشتری نسبت به برنج هاشمی دارد.

انواع برنج دم سیاه برنج دم سیاه فریدونکنار

این نوع از برنج دم سیاه در شهر فریدونکنار کشت می‌ شود، دانه‌ های این برنج کشیده و قلمی است، ری زیادی می‌ کند و مناسب مجالس و مهمانی است.

برنج دم سیاه استخوانی

این نوع از برنج دم سیاه از خانواده برنج صدری است، دانه‌ های این برنج سفید مایل به کرم است از این جهت به برنج دم سیاه استخوانی معروف است، این برنج مزه و ظاهر خوبی دارد، دانه‌های برنج دم سیاه استخوانی تا 15 میلی متر هم قد می‌کشد.

برنج دم سیاه صدری 

برنج دمسیاه صدری از دیگر انواع برنج‌ های دم سیاه است که عطر و طعم بی نظیری دارد، این نوع از برنج دمسیاه ری زیادی داشته و قد آن مناسب است.

خرید برنج صدری 

برنج صدری یکی از مرغوب ‌ترین و با کیفیت ‌ترین برنج‌ های محلی در شمال کشور است، این برنج در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان کشت می‌شود، نامگذاری برنج صدری به علت وارد شدن آن به کشور توسط میرزا آقاخان نوری صدراعظم ایران در زمان ناصرالدین شاه است و نام آن برنج صدر اعظمی بوده که به برنج صدری تغییر کرده است.

دانه‌ های برنج صدری کشیده بوده و رنگ آن‌ها استخوانی است، طول دانه‌های خام این برنج 7 میلی متر است که پس از پخت به 13 میلی متر می‌رسد، چربی دانه‌های این برنج پس از مالیدن آن به کف دست به راحتی تشخیص داده می ‌شود، دانه‌های خام این برنج سفت و گچی شکل است.

انواع برنج صدری برنج صدری دم سیاه 

شلتوک قهوه‌ای رنگ برنج صدری دمسیاه دارای ریشک های سیاه رنگ است به همین دلیل برنج صدری دمسیاه نام گرفته است، این نوع از برنج صدری دانه‌های بلندتری نسبت به دو نوع دیگر دارد و خیلی خوش پخت و خوش طعم است، کشت برنج صدری دمسیاه بیشتر از برنج صدری دم قرمز و دم زرد است.

برنج صدری دم قرمز

شلتوک این نوع از برنج صدری قرمز رنگ است و از انواع اصلی برنج صدری شناخته می‌شود، دانه‌ های این برنج شباهت زیادی به دانه ‌های برنج صدری دم قرمز دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

برنج صدری دم زرد

شلتوک این نوع از برنج صدری هنگام کاشت زرد رنگ است، مدت زمان کاشت و برداشت این نوع از برنج صدری طولانی است از این جهت کشاورزان امروزی علاقه زیادی به کاشت آن ندارند.

خرید برنج هاشمی 

برنج هاشمی از دیگر برنج ‌های خوش پخت و مرغوب ایرانی است، این برنج در سال 1364 برای اولین بار توسط آقای یوسف هاشمی کشف شده از این جهت به برنج هاشمی معروف است، برنج هاشمی از برنج‌ های معروف و اعلای ایرانی است.

برنج هاشمی برنجی خوش عطر و طعم است، هر زمینی نمی‌ تواند این برنج را به خوبی تولید کند و زمین باید دارای مواد مغذی مناسبی باشد، در کل این برنج پخات بسیار عالی و خوبی دارد و ری آن نیز بالا است.

انواع برنج هاشمی 

برنج هاشمی سرد و برنج هاشمی گرم از انواع برنج هاشمی هستند.

سرد بودن این برنج به معنی طبع سرد آن نیست بلکه برنج هاشمی سرد یک هفته تا ده روز دیرتر از برنج هاشمی گرم می‌رسد اما برنج هاشمی سرد بهتر از رنج هاشمی گرم است.

تفاوت برنج صدری و هاشمی

برنج صدری و هاشمی دارای شباهت ‌های زیادی به یکدیگر هستند و تفاوت‌ های جزیی و کوچکی با یکدیگر دارند، دانه‌ های هر دو نوع برنج بلند و کشیده هستند و رنگشان سفید مایل به کرم است.

تنها تفاوت این دو برنج این است که دانه‌ های برنج صدری عرض و حجم کمتری نسبت به برنج هاشمی دارد، و کشیده تز و لاغرتر از آن است، همچنین عطر بزنج صدری بیشتر از برنج هاشمی است.

منبع

keilanfood.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021556*****
[نمایش اطلاعات]