اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107256774521748
در دسترس نیست

بانوان به حمایت نیاز دارند

حمایت از سلامت بانوان و آگاهی رسانی

کد: 140107256774521748

، (اخبار رسمی): در حال حاضر سامانه ماوراطب تنها با متخصصین زنان همکاری کرده و مشاوره شما در حوزه زنان با متخصصان و فوق تخصصان این رشته ی پزشکی برقرار می شود.

حمایت از سلامت بانوان و آگاهی رسانی
مشاوره تخصصی و دسترسی آسان به پزشک متخصص زنان

معمولا تخمدان پلی کیستیک در اثر بالا رفتن سطح هورمون تستوسترون ( هورمون مردانه )؛ ایجاد می شود. این سندروم مشکلات عدیده ای را شامل حال بانوان می نماید و باید تحت نظر متخصص زنان و زایمان، بررسی شود.

هر بانویی در طول زندگی خود بنا به دلایل مختلفی نیاز دارد تا به متخصص زنان و زایمان مراجعه نماید. به طور مثال؛ ایجاد علائم نامعمول در ناحیه تناسلی مانند خارش و سوزش می تواند نگران کننده باشد. بسیاری از علائم خفیف گذرا هستند و نشان از بیماری مهلک و یا نگران کننده نمی باشند.

معمولا این علائم با یکبار ویزیت و استفاده از یک سری داروهای خوراکی معمولی از میان رفته و ماندگار نیستند.

مامایی جزء رشته های علوم پزشکی می باشد که در آن فرد برای مراقبت مادران و نوزادان آموزش داده می شود. همچنین آموزش هایی در رابطه با راهنمایی های زناشویی، پیشگیری و یا آمادگی برای بارداری به این عزیزان، داده می شود.

با این حال باید دقت داشته باشید که ماما ها پزشک و متخصص نیستند! متخصص زنان، بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی، در حوزه زنان و زایمان آموزش دیده و کسب تجربه کرده است.

متخصص زنان و زایمان برای تشخیص، درمان، جراحی و زایمان آموزش داده می شود و در زمینه های مختلف این حوزه پزشکی، آمادگی کامل و کافی برای ارائه خدمات به بیماران و مادران، پیدا می کند.

در حال حاضر سامانه ماوراطب تنها با متخصصین زنان همکاری کرده و مشاوره شما در حوزه زنان با متخصصان و فوق تخصصان این رشته ی پزشکی برقرار می شود.

هر دختری در طول زندگی خود (چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج) فراز و نشیب های مختلف و متعددی را تجربه می نماید. با توجه به اینکه محدوده ی بیماری های زنان بسیار گسترده است؛ لذا در ادامه مطلب به معرفی چند بیماری شایع، به صورت اجمالی می پردازیم.

علت ایجاد کیست های تخمدان، مشخص نیست ولی با این حال یک سری فاکتورهای فرضی در ایجاد این عارضه دخیل هستند.

معمولا تخمدان پلی کیستیک در اثر بالا رفتن سطح هورمون تستوسترون (که هورمون مردانه است)؛ ایجاد می شود. این سندروم مشکلات عدیده ای را شامل حال بانوان می نماید و باید به سرعت تحت نظر متخصص زنان و زایمان، بررسی و کنترل شود.

هر بانویی که به سن بلوغ رسیده باشد و قاعدگی را تجربه نماید؛ عوارض جسمی و روحی قبل و یا حین این دوران را به خوبی لمس کرده است.

علائم پیش از قاعدگی در هر فرد متفاوت است و روند مشخص و قطعی ندارد. با این حال یک سری علائم همانند: کمر درد، تغییر در اشتها، دل درد، خستگی، زودرنجی، تغییرات خلقی، بی خوابی، هجوم افکار منفی و … از جمله نشانه های مشهود این دوران می باشند.

این عارضه مختص به افرادی است که قاعدگی را تجربه نمی کنند. آمنوره به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود.

  • آمنوره اولیه: این افراد حتی با رسیدن به زمان بلوغ، دچار قاعدگی نمی شوند.
  • آمنوره ثانویه: قاعدگی در این افراد معمولا بعد از مراحلی مثل: بارداری، ابتلا به فیبروم و … قطع می شود.

از هر 100 زن حدود 10 الی 15 نفر آن ها بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند. حداقل زمان ممکن برای این حالت؛ دو هفته در نظر گرفته می شود.

علائم مختلفی می توانند از نشانه های مشهود افسردگی بعد از زایمان باشند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • احساس گناه 
  • کاهش میل جنسی 
  • افکار منفی 
  • اختلال خواب 
  • حساسیت بیش از اندازه 
  • زودرنجی 
  • کسلی و خستگی 

جراحی لابیاپلاستی

یکی از درمان های موفق برای افزایش میل جنسی بانوان جراحی لابیاپلاستی است. مشکلات زناشویی که دلایل متعددی دارد در اثر کمبود اعتماد به نفس و مشکلاتی نظیر عفونت های زنانه است که میل خانم ها به انجام روابط زناشویی را کاهش می دهد. بزرگ بودن لبیاها هم می تواند زمینه ابتلا به عفونت های مکرر را فراهم کند و روابط زناشویی را با مشکل مواجه کند.

ارتباط صوتی با متخصص زنان در فضای مشاوره آنلاین سامانه ماوراطب، امکان پذیر است. شما عزیزان می توانید مشاوره ی آنلاین خود را به صورت صوتی پیش ببرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

مشاوره آنلاین متخصص نازایی

دریافت مشاوره آنلاین از جراح و متخصص زنان ، زایمان و نازایی  و با تخصص  ناباروری برای زوجینی که در تلاش برای فرزند آوری هستند، بسیار مهم و حیاتی است. آشنایی با شرح حال این زوج ها و تشخیص و انتخاب بهترین روش درمان از جمله مزایای دریافت مشاوره آنلاین از فوق تخصصان نازایی می باشد.

خوشبختانه سامانه ماوراطب متشکل از فوق تخصصان به نام و مجرب در زمینه درمان ناباروری می باشد و از این رو می تواند پاسخگوی نیاز کاربران خود در این زمینه باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان