اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107266776021726
در دسترس نیست

دستگاه قرص ساز AG

کاربرد دستگاه قرص ساز در کسب و کارهای کوچک

کد: 140107266776021726

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های قرص ساز صنعتی و خانگی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از ۱۸ سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

 کاربرد دستگاه قرص ساز در کسب و کارهای کوچک
تولید غذای سگ و گربه با دستگاه قرص ساز AG

دستگاه قرص ساز AG یک دستگاه ضروری برای پت شاپ ها

از دستگاه قرص ساز تک سنبه ای که جهت تولید قرص های خمیری، عسلی و چسبنده طراحی شده در پت شاپ ها می توانید استفاده نمایید. انواع قرص ها را در قطرهای متفاوت می توانید تولید کنید. برای استفاده از هر قطر لازم است قالب مخصوص را جایگزین کنید.

 معمولاً قرص ها در قطرهای سه، چهار، پنج، شش، هشت، ده، دوازده و نیم میلی متری تولید می شوند. هر مدل دستگاه با یک قالب فروش می رسد. در صورت نیاز می‌ توانید قالب های اضافی را جداگانه دریافت نمایید. از کاربردهای دیگر این مدل دستگاه تولید مواد غذایی حیوانات خانگی می باشد.

 این دستگاه کوچک راندمان بالایی دارد و بسیار کم سر و صدا و کم مصرف می باشد. بسیار ایمن و مطمئن و بدون آلودگی است و می توانید به راحتی از آن در لابراتوار های کوچک، داروسازی ها، داروخانه ها، عطاری ها، مراکز تولید داروهای گیاهی، کلینیک ها، درمانگاه ها، دامپزشکی ها و پت شاپ ها در زمینه تولید مواد غذایی حیوانات خانگی استفاده نمایید.

 این روزها حضور حیوانات خانگی در منازل افزایش چشمگیری داشته است. با تهیه این دستگاه قرص ساز می توانید با تولید خوراک حیوانات خانگی به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

 به گزارش تجارت نیوز اینکه چگونه می توانیم انواع داروها و مکمل های گیاهی و شیمیایی را به شکل قرص محکم و طرح دار در ابعاد و اشکال مختلف و در رنگ ها و بسته بندی های براق و شیک و کامل بهداشتی و استاندارد روانه بازار کنیم، مراحل مختلفی دارد.

معجزه دستگاه قرص‌ساز در تولید دارو

در جامعه امروزی افراد جامعه به دلیل تغییر در سبک زندگی و تغذیه نامناسب با مشکلات متعددی از لحاظ جسمانی روبرو هستند و برای رفع این مشکلات به مصرف انواع داروها روی آورده اند 

به همین خاطر بسیاری افراد به دنبال رفع نیاز جامعه و تامین این نیاز هستند. قرص ها به شکل دوز خوراکی دارویی هستند که از روش فشرده سازی و قالب سازی تهیه می شوند. قرص های ترکیبی از مواد فعال و مواد تحریک کننده هستند و معمولاً از یک پودر فشرده شده تولید می شود.

قرص های دارویی فشرده شده، محبوب ترین نوع دوز مورد مصرف در جامعه امروزی به حساب می آیند. به صورتی که دو سوم از تمام نسخه ها به صورت فرم های دوز جامد بیان می شوند

دستگاه قرص‌ساز (Tablet maker machine) یا دستگاه پرس قرص، انواع مواد پودری و گرانولی خشک را پرس کرده و قرص را تولید می‌­کند. دستگاه قرص ساز AG در صنایع دارویی، شیمیایی و غذایی جهت تولید قرص­‌های دارویی و مکمل غذایی کاربرد دارد. محصولات تولید شده توسط این دستگاه در داروخانه ­ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مطب­‌ها و گاهی در هتل‌­ها عرضه و مصرف می‌شود. دستگاه‌های قرص‌ساز ای‌جی در مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلف توانایی تولید تعداد بالایی قرص در هر ساعت را دارند. برای تولید قرص‌های طرح‌دار با اشکال اختصاصی و سفارشی باید از سنبه‌ مخصوص استفاده کنید. سنبه‌ها به راحتی قابل تعویض هستند.

 انواع دستگاه­ قرص‌ساز موجود در شرکت ای‌جی عبارتند از:

  • دستگاه پرس قرص دوار پیشرفته  5 سنبه
  • دستگاه پرس قرص دوار پیشرفته 7 سنبه
  • دستگاه پرس قرص دوار پیشرفته  9سنبه
  • دستگاه پرس قرص دوار پیشرفته  12 سنبه
  • قرص ساز برقی 4 تن
  • قرص ساز برقی 6 تن
  • دستگاه قرص ساز برقی 8 تن
  • دستگاه قرص ساز دستی
  • دستگاه قرص ساز برقی
  • دستگاه قرص ساز آبی
  • دستگاه قرص ساز عطاری

دستگاه قرص‌ساز دستی با ظرفیت کوچک جهت پرس قرص و قرص سازی در عطاری­ ها و کارگاه ­های کوچک کاربرد دارد. دستگاه قرص ساز عطاری نیز نام دیگر دستگاه قرص ساز دستی می­ باشد.

طرز کار دستگاه قرص ساز(Tablet maker machine)

قبل از هر چیز برای تولید قرص استاندارد که علاوه بر دارا بودن همه مشخصات یک قرص مستحکم و براق دارای حالت جذب سریع و آسان نیز باشد، باید در ابتدا پس از میکس و ترکیب و یکدست کردن مواد مورد نظر توسط دستگاه میکسر یا آسیاب به صورت پودر گرانوله با مشخصه های ظاهری دانه بندی شکر یا جوش شیرین در بیاورد.

این پودر باید ضمن همگن بودن دارای تراکم بالایی باشد و در عین حال حالت چسبندگی نداشته باشد و جریان پذیری مناسبی بین ذرات وجود داشته باشد، به شکلی که فضای قالب به طور کامل پر شود و هیچ فضایی خالی نماند.

نکته قابل ذکر این است که در برخی از ترکیبات می توان با اضافه نمودن استئارات منیزیم، به قرص های براق دست پیدا کنید. اما اگر استحکام قرص برایتان موضوع مهمتری است می توانید از CNC، PVB یا هیدروکسی پروپیل یا لاکتوز استفاده کنید.

نکته قابل توجه این است که جهت جذب سریع و راحت قرص در بدن باید توجه به نوع مواد ترکیبی از افزودنی های سازگار و خاص اضافه کنید. اما اینکه چگونه می توانیم به چنین پودر گرانوله در مقیاس بالا به صورت مدرن و پیشرفته دست یافت سوال بیشتر تولید کنندگان است.

در پاسخ باید بگوییم که برای گرانوله کردن انواع مواد گیاهی در مقیاس بالا و با سرعت و بازده تولید بالا می توان از دستگاه‌هایی مانند میکسر، خشک کن و گرانول ساز یا گرانولاتور که به اسم کراشر در ایران معروف است، استفاده نمایید. همچنین جهت گرانوله کردن مواد خشک شیمیایی بدون رطوبت و حالت چسبندگی از دستگاه کامپکتور استفاده کنید.

در قدم بعدی باید توسط دستگاه پرس قرص، این پودر گرانوله را به قرص تبدیل کنید. البته برای تولید در مقیاس محدود و پایین و با کمترین هزینه می توانید از دستگاه قرص ساز دستی که به اسم پرس قرص ۵ تن  شناخته می شود، استفاده کنید که سرعت تولید آن حدود ۲۵ عدد قرص در دقیقه تا سایز زیر ۹ میلیمتر می باشد.

برای تولید قرص تا سایز ۳۰ میلیمتر به دستگاه پرس قرص اتوماتیک ۸ تن که دائم کار و فشار متغیر است، می توان اشاره داشت که قابلیت تولید قرص در اندازه قرص جوشان را دارد و می تواند به شکل چهار سمبه ای با سرعت تولید ۲۳۳ عدد قرص در دقیقه کار کند. اگر مایل به تولید در تعداد بالاتر و نیز در سایزهای بزرگتر باشید، می توانید از دستگاه پرس قرص ۲۰ تن یا پرس قرص هیدرولیک ۵۰ سمبه ای استفاده کنید.

استفاده از پرس قرص ۲۰ تن، این مزیت را دارد که جدای از اینکه قادر است قرص هایی در ابعاد بزرگتر از ۳۰ میلیمتر تولید کند این امکان را نیز دارد که با اضافه نمودن تعداد سمبه ها، قرص هایی در ابعاد کوچک تر و با سرعت بالایی تولید کند و در واقع این دستگاه پرس جایگزین مناسبی برای دستگاه پرس قرص روتاری محسوب می شود، چون استهلاک و هزینه آن کمتر است و از سرعت تولید بالایی برخوردار است.

دستگاه پرس قرص هیدرولیک که جهت تولید قرص در ابعاد بسیار بزرگ مانند قرص ماشین ظرفشویی، قرص صابون، قرص نمک و قرص های دو یا سه رنگ کاربرد دارد که طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است و می‌توانید میزان ضخامت و قدرت پرس را روی سیستم نمایشگر لمسی به شکل کاملا اتوماتیک و هوشمندانه تنظیم کنید.

 مرحله رنگ دار کردن و بسته بندی قرص با دستگاه قرص ساز

در مرحله بعد باید به سراغ رنگ دار کردن قرص ها برویم و پس از آن نوبت به بسته‌بندی قرص یا همان خشاب گذاری می رسد. با استفاده از دستگاه کوتینگ یا همان دستگاه دراژه می توانید انواع قرص های رنگی که تاثیر شگفت انگیزی در جذب مخاطب دارد را تولید کنید.

سپس با استفاده از دستگاه بلیستر قرص، عملیات بسته بندی قرص ها را انجام دهید. سرعت تقریبی این دستگاه ۲۰ خشاب در دقیقه است. از ویژگی های دستگاه بلیستر اتوماتیک به سیستم نمایشگر لمسی با قابلیت تنظیم آسان دستگاه روی نمایشگر، تعویض راحت قالب ها، سیستم کنترل PLC و تنظیم سرعت و زمانبندی دستگاه به صورت آنلاین از طریق نمایشگر با دقت پنج هزارم میلیمتر می توان اشاره کرد.

در ضمن قطعات درگیر با مواد از جنس استنلس استیل یا کروم شده با رعایت اصول GMP  تهیه می شوند. پس تولید قرص را به صورت خلاصه می‌توان اینگونه بیان کرد که در خط تولید قرص قدم اول استفاده از دستگاه میکسر و پودر نمودن مواد مورد استفاده می باشد، پس از آن با توجه به شیمیایی یا گیاهی بودن مواد با استفاده از دستگاه کامپکتور یا خشک کن به گرانوله کردن مواد می‌پردازیم تا مواد به شکل دانه های شکر یا جوش شیرین در بیایند.

سپس با استفاده از دستگاه پرس قرص عملیات تولید قرص را شروع می‌کنیم و در آخر با استفاده از دستگاه کوتینگ و بلیستر به رنگ دار کردن قرص و بسته‌بندی آن در خشاب مخصوص می‌پردازیم.

با توضیحات داده شده، بنا بر مقیاس تولید می توانید از دستگاه مناسب جهت تولید قرص شیمیایی یا گیاهی استفاده نمایید. در حال حاضر در بسیاری از عطاری ها جهت سهولت در مصرف داروهای گیاهی اقدام به تولید انواع قرص های گیاهی نموده اند.

موارد مصرف دستگاه قرص ساز دستی

معمولاً در عطاری ها استفاده از دستگاه پرس قرص دستی که به عنوان نوعی دستگاه قرص ساز دستی خانگی هم شناخته شده و همینطور در بعضی موارد با عنوان دستگاه قرص ساز عطاری هم بیان می شود، می تواند جوابگو باشد.

بسیاری از افراد به خرید دستگاه قرص ساز خانگی که یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در زمینه تولید و پرس قرص به حساب می‌آید، اقدام نموده اند. به خاطر اینکه قیمت دستگاه قرص ساز خانگی نسبت به دیگر دستگاه‌ها به صرفه‌تر است و از نظر توان تولیدی نیز مناسب به نظر می‌آید. جهت اطلاع  از قیمت انواع دستگاه قرص سازAG با مشاورین فروش شرکت ای جی در تماس باشید یا به سایت شرکت https://www.ag777.com/product/category/26 رجوع کنید.

شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های قرص ساز صنعتی و خانگی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش ۵ ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از ۱۸ سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کارآفرینی AG

شرکت بازرگانی AG وارکننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | کارآفرینی و استارتاپ