اطلاعات تماس
  • 021368*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108016784519171
در دسترس نیست

منابع تغذیه قلب تپنده‌ی تابلوهای الکتریکی

کد: 140108016784519171

، (اخبار رسمی): عملکرد بسیار مناسب، دقیق تر و بی وقفه سیستم‌­های اتوماسیون­ صنعتی و فرآیند­های کنترلی، همیشه از مهم ترین دغدغه­‌های تمامی صنایع بوده. انتخاب منابع مهم برای تغذیه مناسب، جزو مهم‌ترین فاکتورها برای رسیدن به حالت ایده­‌آل می­‌باشد.

منابع تغذیه قلب تپنده‌ی تابلوهای الکتریکی
تابلو الکتریکی برق سه فاز

بهترین منابع تغذیه تابلوهای الکتریکی در شرکت تامین تجهیزات آنیل (2022)

منبع تغذیه سوئیچینگ (Switch Mode Power Supply SMPS) 

منابع تغذیه‌­ سوئیچینگ نوعی مبدل الکتریکی هستند که جریان متناوب AC را به جریان مستقیم DC تبدیل می­‌کنند. و جریان درمنبع تغذیه سوئیچینگ، ولتاژ یا جریان از طریق سوئیچ ­کردن یک المان ذخیره کننده انرژی مانند سلف یا خازن تنظیم می‌­شود. المان‌های سوئیچینگ ایده‌آل (مانند دیگر انواع ترانزیستورها) در حالت بسته مقاومت چندانی نداشته و در حالت باز هم عبور جریان امکان پذیر نیست پس به همین علت این دسته از منابع تغذیه می‌توانند بازده ۱۰۰ درصد داشته باشند یعنی اینکه همه ی توان ورودی به بار منتقل می‌شود و هیچ مقداری از آن از طریق گرما تلف نمیشود. مهم‌ترین ویژگی یک منبع تغذیه سوئیچینگ بازدهی بالای آن است. سایر ویژگی های خوب آن عبارتند از حجم و وزن کمتر و گرمای ایجاد شده‌ی کم تراتصال کوتاه(short circuit): زمانی که امپدانس مسیر بین دو المان بسیار کم می‌­شود؛ جریان بین این دو المان، به شدت و با سرعت هرچه بیش تر افزایش می‌­یابد. که به آن اتصال‌­کوتاه گفته می‌شود.

اضافه بار(overload): زمانی که یک تجهیز تحت تأثیر جریانی بیش ­از جریان نامی خود قرار گیرد، overload رخ داده است. ادامه‌­ی این شرایط باعث تولیدگرما و آسیب به مدارهای الکتریکی می‌­شود.

Active Surge Suppressor

 تجهیزی که جهت فیلتر کردن نوسانات شبکه برق AC مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

 Inrush Current Limiter

از این وسیله جهت محدود کردن جریان­‌های هجومی ناشی از اتصال­‌کوتاه استفاده می‌گردد.

شاخص MTBF

این اصطلاح مخفف عبارت Mean Time Between Failures  به معنای میانگین زمان بین دو خرابی می‌باشد. به عبارتی این شاخص زمان قابل پیش‌بینی که از خرابی قبلی تا خرابی بعدی یک سیستم مکانیکی یا الکتریکی در عملکرد نرمال آن می‌گذرد را طبق محاسبات تئوری اندازه‌ میگیرد..

برای بدست آوردن شاخصMTBF، باید مجموع زمان بین دو خرابی متوالی تقسیم بر تعداد دفعات خرابی محاسبه کنیم

کمپانی Cabur با بیش ­از نیم ­قرن تجربه­‌ی درخشان در تولید تجهیزات تابلویی و اتوماسیون صنعتی،  جزو معتبرترین برند­های بازار جهانی می‌باشد.

این کمپانی به عنوان اولین شرکت ایتالیایی تولیدکننده منابع تغذیه از سال 1997 از قدرتمندترین شرکت‌­ها در تولید این محصولات است.

منابع تغذیه قلب تپنده‌ی تابلوهای الکتریکی

عملکرد بسیار مناسب، دقیق تر و بی وقفه سیستم‌­های اتوماسیون­ صنعتی و فرآیند­های کنترلی، همیشه از مهم ترین دغدغه­‌های تمامی صنایع بوده. انتخاب منابع مهم برای  تغذیه مناسب، جزو مهم‌ترین فاکتورها برای رسیدن به حالت ایده­‌آل می­‌باشد. به همین علت کمپانی‌­های بزرگی در دنیا به بکارگیری بهترین تکنولوژی روز دنیا در تلاش اند برای تولید محصولی باکیفیت و با استاندارد­ بین المللی.

اطمینان بالا، سازگاری با تجهیزات مارک های مختلف ومعتبر، داشتن مکانیزم­‌های حفاظتی پیشرفته دربرابر خطاها و طول عمربالا، فقط قسمتی از خصوصیاتی است که باید در انتخاب منبع تغذیه مورد توجه قرار داد.

High Overload Capacity

منابع تغذیه Cabur (بسته به مدل) دارای قابلیت تحمل اضافه بار تا 50 الی 100% بیشتر از بار نامی تا 5 ثانیه را دارا می­‌باشند. (در حالیکه ولتاژ خروجی در یک وضعیت پایدار قرار دارد)

System communication

منابع تغذیه CABUR ایتالیا، دارای رله آلارم هوشمند (1A/30Vdc ) برای ارسال هشدار به کنترلر مرکزی هستند. این رله در شرایطی که ولتاژ بیشتر از 10% افت کند، بسته می‌­شود و باعث کاهش ریسک و آسیب‌های جبران­ ناپذیر ناشی از توقف خط تولید می‌شود.

 Lifespan

با هر 10 درجه سانتی گراد افزایش دمای عملیاتی در منابع تغذیه، طول عمر آن‌ها نصف می‌شود. پس کاهش دمای عملیاتی یک امر  در افزایش طول عمر و قابلیت اطمینان منبع می‌باشد. این اصل  با فناوری‌های سوئیچینگ ادوات الکترونیکی نیمه هادی قابل دسترسی است. همچنین این کاهش دما باعث افزایش راندمان منابع تغذیه Cabur به بالای 94% شده است.

Total Protection

منابع تغذیه کبور، قابلیت حفاظت در برابر اتصال کوتاه، اضافه بار و افزایش دما در هر دو سمت ورودی و خروجی را دارد.

برای ورودی‌های سه فاز یک – Inrush Current Limiter Active Surge Suppressor وظیفه‌ی حفاظت در برابر اضافه ولتاژهای ناشی از شبکه را عهده دار است. ولتاژهایی که می‌توانند تا 3 الی 4 برابر ولتاژ شبکه افزایش پیدا کنند و به تجهیزات ورودی آسیب‌های جدی وارد کنند . این ویژگی در شبکه‌هایی که دارای نوسانات و هارمونیک اند  بسیار کارآمد و حیاتی و مفیداست.

Short Circuit and Overload Protection

  • منابعی که جهت مقاصد اتوماسیون استفاده میشود به دلیل تنوع بار­هایی که به آن‌ها متصل می‌­شوند باید یک سری الزامات را دارا باشند.
  • باید در عین حال که در برابر اضافه بار محافظت می‌کنند، بتوانند تغذیه بارهایی که به جریان پیک بالا نیاز دارند را هم تأمین کنند.
  • حداقل در دمای 45 درجه سانتی گراد و حتی بالاتر (هنگامی که تهویه خوب انجام نمی‌شود) عملکرد خوب و مطمئنی داشته باشند .

این منابع در حین حفاظت اضافه بار باید قابلیت پشتیبانی پیک بالای جریان­ برای انواع تجهیزات را داشته باشند:

لامپ‌های رشته‌ای یا بارهای خازنی مثل مبدل‌های DC/DC وکندانسور فیلترها. این بارها هنگامی که روشن می‌شوند، همانند یک اتصال کوتاه تا چند دهم میلی ثانیه عمل می‌کنند.

بارهای القایی مثل  موتورهای DC که در پیک بار به جریان‌هایی تا 5 الی 30 برابر جریان نامی خود نیازمندند.

معمولا هم این بارها باید به صورت همزمان Start. جریان راه‌اندازی این بارها باید در یک مدت معین (بین حدوداً 50میلی­ ثانیه تا 5 ثانیه) تأمین شوند.

در منابع تغذیه با توان بالا که تغذیه بارهای با توان متغیر، در برابر اضافه جریان نیز از آن‌ها محافظت می‌کنند، قابلیت تأمین اضافه جریان برای تضمین قابلیت انتخاب پذیری اقدامات محافظتی، امری مهم می‌باشد.

چون که این ویژگی اجازه می‌دهد فیوز باری که ایراد دارد قبل از اینکه محافظت الکترونیکی منبع تغذیه داخل مدار برود بسوزد سپس خروجی آن بار از منبع قطع خواهد شد و منبع به تغذیه‌ی تجهیزات متصل ادامه می­‌دهد.

Hold Up Time

مقدار  زمانی است که منبع تغذیه می‌­تواند خروجی خود را در حالت ایده‌­آل به طور پیوسته درحالیکه ورودی AC آن دچار خطا شده است، حفظ کند. طبق استاندارد­های جهانی، این زمان باید حداقل ms10 باشد. ولی این مقدار در تمامی مدل‌های منابع تغذیه کبور، بیش از این مقدار است. این ویژگی، سبب می‌شود، یک خروجی پایدار و کم خطا در تأمین بار داشته باشیم.

MTBF یا Life Expectancy

این شیوه باید با احتیاط انجام شود چون این مشخصه بر اساس یک‌سری محاسبات تئوری نتیجه‌گیری می‌شود که به سادگی میتوان آن را دست‌کاری کرد . .به این دلیل که هرچه ازعمر دستگاه بیشتر می­گذرد،زمان بین خرابی­‌ها کمتر می­‌شود. به عنوان مثال، فرض کنید احتمال مرگ برای یک مرد 25 ساله 0.1 درصد در سال باشد، با توجه به محاسبات MTBF و استانداردهای SN29500  وIEC61709، این مرد باید 800سال عمر کند که امری غیر ممکن است!

برای همین کمپانی کبور در منابع تغذیه خود از استاندارد‌های معتبر جهانی (SN 29500, MIL HDBKn217F) که میزان خرابی و طول عمر تجهیزات را با استفاده از آزمایشات ویژه و واقعی تعیین می­‌کنند، استفاده کرده است که دارای خوش بینی کمتری است اما بی شک به واقعیت نزدیک تر است.

قابلیت سری و موازی کردن دو یا چند منبع ­تغذیه

اتصال موازی (Parallel) : تمامی مدل­‌های منابع تغذیه ساخت Cabur قابلیت اتصال به صورت موازی جهت افزایش مقدار جریان خروجی را دارند. به اضافه از این نوع اتصال برای ایجاد خاصیت ریداندانتی (Redundancy) هم استفاده می­‌شود. در این نوع اتصال، نصب ORing دیود یا همان ماژول ریداندانتی (Redundant Module) در خروجی بسیار مهم و جدی است. کمپانیCabur این ماژول را به صورت داخلی برروی منابع تغذیه خود تعبیه کرده است. (توصیه می‌­شود از منابع با مدل­ و مشخصات یکسان جهت اتصال موازی استفاده گردد)

اتصال سری (Series) : این اتصال جهت افزایش ولتاژ در خروجی و یا ایجاد پلاریته منفی در دامنه ولتاژ­خروجی استفاده می­‌شود. برای انجام این نوع اتصال باید در حین استفاده از منابع با مدل و مشخصات یکسان، از دیود anti-parallel هم استفاده گردد.

تمامی قابلیت‌­ها و ویژگی‌­های به‌ اضافه کیفیت ساخت بالا، خدمات پس­‌ از فروش و اصالت یک برند معتبر جهانی، تضمینی است.

فیس بوک توییتر لینکدین ‫پین‌ترست اشتراک گذاری از طریق ایمیل

تامین تجهیزات فنی آنیل

شرکت تامین تجهیزات فنی آنیل از سال 1377 شمسی با کادری مجرب و متعهد اغاز شده است و افتخار همکاری با شرکت های بزرگ در زمینه تامین قطعات و تجهیزات صنعتی از قبیل برقی پنوماتیک . هیدرولیک و ابزار دقیق با برند های معتبر مختلف داشته است.

تکنولوژی‌های استفاده شده در حفاظت منابع تغذیه:

سه نوع تکنولوژی متنوع  در حفاظت منابع تغذیه به کار گرفته می‌شود.

  • Switch off the output as soon as possible

در این راه امکان تغذیه‌ی بارهای سنگین در حالت پیک جریان وجود ندارد.

  • Constant Power Protection

در این روش به‌ دلیل عملکرد منابع تغذیه در حالت اضافه جریان به صورت پیوسته، امکان به وجود آمدن تنش‌های حرارتی وجود دارد.

  • Hiccup Protection

این روش که شیوه مورد استفاده در منابع تغذیه کبور می باشد، ترکیبی از خصوصیات خوب این دو روش و فاقد معایب آن‌ها میباشد .این تکنولوژی، تا 50 الی 100 درصد قابلیت تامین اضافه جریان تا 5 ثانیه را دارد. این امر سبب می‌شود، تامین بار در بارهای سنگین به خوبی انجام شود پس از آن برای کاهش دمای کاری، طی یک چرخه خروجی را قطع می‌کند و پس از ایجاد تعادل در شرایط، به روال عادی عادی کار خود ادامه می‌­دهد. این قابلیت می‌تواند اضافه بار را در محدوده‌ی 200 میلی ثانیه تا 5 ثانیه تأمین کند.

Real Operating Temperature

محدودیت‌­های دمایی، یک پارامتر مهم در تابلوهای الکتریکی است. به همین علت روی عملکرد و طول عمر منبع تغذیه و سایر تجهیزات داخل تابلو تأثیر بسزایی می‌­گذارد.

دمای عملیاتی برای همه‌ی مدل‌های منابع تغذیه‌ Cabur، بسته به نوع و مقدار بار متصل به آن، بین 25- تا 50+ درجه سانتی گراد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021368*****
[نمایش اطلاعات]