اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108026784719341
در دسترس نیست

مراحل ساخت مخزن استیل

کد: 140108026784719341

، (اخبار رسمی): مخزن استیل یکی از قسمت‌های مهم در کارخانه جات به خصوص کارخانه مواد غذایی هستند. در این مقاله با ساخت مخزن استیل به صورت کامل آشنا شوید همچنین مخزن استیل در سایر بخش‌ها استفاده زیادی دارد که به این موراد اشاره دقیقی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید با ساخت مخزن استیل

مراحل ساخت مخزن استیل
مخزن استیل تولید شده توسط مخازن ماشین وزین

امروزه با وجود مخازن ساخته شده از مواد مختلفی از جمله: پلی اتیلن، بتن و…، مخزن‌های استیل یکی از محبوب ترین نمونه‌ها هستند و میزان تقاضای آن‌ها در کاربردها و صنایع مختلف، همواره در حال افزایش است. برای درک بهتر کاربرد و مزایای این نوع مخازن، بهتر است با سازوکار آن‌ها، آشنایی پیدا کنید و اطلاعات جامعی درباره ویژگی‌ها و نحوه ساخت مخزن استیل، داشته باشید. بنابراین در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مفید دراین‌باره، به شما ارائه دهیم.

نحوه ساخت مخزن استیل چگونه است؟

مخزن‌های استیلی، یکی از مقاوم ترین مخازن موجود در بازار هستند که از موادی باکیفیت ساخته شده‌اند و کاربرد ویژه‌ای را در شرایط مختلف، ارائه می‌کنند. این نوع مخازن با جلوه درخشانی که دارند می‌توانند از انتخاب خوبی برای محیط‌های مدرن باشند؛ علاوه بر این مخزن استیل را می‌توانید در مکان‌های مختلف جا به جا کنید، که این ویژگی یکی از دلایل برتری این مخزن‌ها، نسبت به سایر نمونه‌ها، از جمله مخزن‌های بتنی ثابت است. برای اینکه بهتر بتوانید ویژگی و کاربرد این محصول را درک کنید، بهتر است با نحوه ساخت مخزن استیل، آشنا شوید؛ بنابراین در ادامه به بیان مراحل مختلف ساخت این مخازن خواهیم پرداخت:

در مراحل ابتدایی ساخت مخزن استیل، لازم است که مهندسان و برنامه نویسانی با تخصص بالا، فرآیند طراحی محصول را به انجام برسانند. در این طرح‌ها، ویژگی‌های محصول از جمله: حجم، ضخامت و نوع ورق به کار رفته، نوع و سایز جوش و… مطابق با کاربرد و ویژگی‌های سفارشی محصول، مشخص شده و طرح اولیه مخزن برای ساخت، ارائه خواهد شد.

پس از تائید طرح اولیه محصول توسط تولیدکننده و سفارش دهنده، نوبت به فرآیند برش زدن و نوردکاری ورقه‌های استیل می‌رسد. این مرحله یکی از سخت‌ترین مراحل ساخت مخزن استیل است و نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه کار و کیفیت نهایی مخزن خواهد داشت.

پس از آنکه برشکاری و شکل‌دهی قطعات و اجزای مخزن استیل به طور کامل انجام شد، حالا باید فرآیند جوشکاری و اتصال ورقه‌ها، با دقت و کیفیت بالا، انجام شود. همان‌طور که پیش از این بیان شد، نوع جوش در طرح‌ها و مراحل اولیه نحوه ساخت مخزن استیل مشخص شده و در این مرحله، روی کار اجرا می‌شود.

در مراحل پایانی، مخزن به طور یکنواخت، توسط تجهیزات پیشرفته و تکنسین متخصص، پالیش خواهد شد تا هرگونه ناهمواری یا نشتی سطح آن، برطرف شود.

پس از اتمام مراحل بالا، لازم است که کیفیت مخزن استیل با انجام آزمایش‌های مختلف بررسی شده و اشکالات محصول به طور تخصصی رفع شود. انجام آزمایش‌های مختلف تا حدود زیادی به کاربرد مخزن و خصوصیات مطلوب کارفرما بستگی دارد و درنهایت باید با تأییدیه‌های کیفیتی، به سفارش دهنده، تحویل گردد.

بدین ترتیب مخازنی مقاوم و کاربردی خواهید داشت که با ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌تواند سالیان طولانی بدون نیاز به هیچ تعمیری، مقاومت خود را حفظ کند.

انواع مخزن استیل

مخزن‌های استیل، نمونه‌های مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌ها منحصر به فرد و متناسب با کاربردی خاص را ارائه می‌دهد؛ بنابراین داشتن اطلاعات مفید درباره هر یک از این مخازن، می‌تواند شما را در انتخاب بهترین نمونه برای پروژه‌هایتان، راهنمایی کند. در ادامه می‌توانید با برخی از این نمونه‌ها و ویژگی هرکدام از آن‌ها، آشنایی پیدا کنید:

تک جداره

مخزن‌های استیل تک جداره را می‌توان به عنوان رایج‌ترین نمونه از این محصول معرفی کرد که با ورقه‌های استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و اشکال مختلف، ساخته می‌شود. این محصولات را می‌توانید با ویژگی‌های مختلفی از جمله: ظرفیت، سایز دریچه، فشار موردنیاز و…، شخصی سازی کنید.

دوجداره

این مخازن، با توجه به شرایط و کاربرد، عملکرد مطلوبی در تنظیم دمای سیالات دارد و در ساختار آن‌ها، از دو دیواره استیلی استفاده شده است که نوعی خلأ از جنس عایق‌های حرارتی وجود دارد. از این مخازن نیز در صنایع مختلفی از جمله: صنایع آرایشی، دارویی، غذایی و…، استفاده می‌شود.

سه جداره

نمونه‌های سه جداره را می‌توان به عنوان پیشرفته ترین نوع مخازن ساخته شده از استیل در نظر گرفت که متناسب با شرایط استفاده، از استیل ۳۰۴، ۳۰۹، ۳۱۰ و…، ساخته می‌شوند. مسلماً این محصولات، با توجه به کاربرد و امکانات ویژه‌ای که ارائه می‌دهند، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند و برای پروژه‌های حساس و گسترده، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورق به کار رفته در مخازن استیل

ورق به کار رفته در مخازن استیل، معمولاً از جنس فولاد ضدزنگ و کم کربن است که وجود ۱۰ درصد یا بیشتر کروم در ترکیبات آن، ویژگی‌های منحصر به فردی به مخزن می‌شود. درواقع وجود عنصر کروم در ورقه‌های فولاد به کار رفته در ساخت مخزن استیل، دارای لایه‌ای از اکسید کروم هستند که ضمن افزایش مقاومت استیل، از آن در برابر عوامل شیمایی مانند زنگ زدگی و خوردگی، محافظت می‌کند. در ادامه می‌توانید با دو نمونه از رایج‌ترین ورقه‌های استیل به کاررفته در مخازن، آشنا شوید:

 ورقه‌های استیل ۳۰۴

ورقه‌های استیل ۳۰۴ به عنوان یکی از رایج‌ترین ورقه‌ها در ساخت مخازن، در صنایع مختلفی از جمله: صنایع شیمیایی، لبنی، غذایی و…، استفاده می‌شود. این ورقه‌ها در ترکیبات خود دارای درصدهایی از کروم هستند که می‌تواند مقاومت مخزن را تا حدود زیادی در برابر خوردگی، دما، فشار و…، افزایش دهد.

ورقه‌های استیل ۳۱۶

این نوع استیل به دلیل خصوصیات ویژه‌ای که دارد می‌تواند به خوبی تأمین‌کننده مقاومت مطلوب در فرآیند ساخت مخزن‌های استیل باشد و از ساختار آن در برابر واکنش‌های شیمیایی، محافظت کنند. بنابراین اگر به دنبال انتخاب ایده آل برای استفاده در شرایط ویژه از جمله محیط‌هایی با اسیدیته قوی هستید، این محصول می‌تواند گزینه خوبی برای پروژه‌های شما باشد.

با نگاهی به مراحل و نحوه ساخت مخزن استیل متوجه خواهیم شد که ورق‌های استیل به کار رفته در این مخازن، دارای ساختاری امن و بی خطر هستند و هیچ‌گونه آسیبی برای محیط زیست، ایجاد نمی‌کنند. همچنین این ورقه‌ها کاملاً قابل بازیافت هستند و این ویژگی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش ردپای کربن داشته باشد.

کاربردهای مخزن استیل

این مخازن به دلیل وجود عناصر ویژه در ساختار خود، مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی دارند و در شرایطی که حفظ ساختار سیالات از اهمیت بالایی برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرند. صنایعی مانند: صنایع دارویی، غذایی، شیمیایی و… را می‌توان به عنوان نمونه‌ای از این پروژه‌ها بیان کرد. مخزن‌های استیل در فشار و دماهای بالا کاربرد مطلوبی ارائه می‌دهند و به همین دلیل، انتخابی عالی برای شرایط محیطی سنگین، تولیدات پیچیده و…، هستند. علاوه بر این استحکام فوق‌العاده این مخازن در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون، آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای ذخیره آب و مایعات تبدیل کرده است.

علاوه بر این، صیقلی و درخشان بودن سطح این مخازن، با انعکاس نور خورشید و در حفظ سلامت آب و جلوگیری از رشد باکتری‌ها، تأثیر بسزایی دارد. همچنین مخازن استیل را می‌توان به راحتی شستشو و نظافت کرد؛ این موضوع می‌تواند این مخازن را به انتخاب ایده آل برای محیط‌های حساس و بهداشتی، تبدیل کند.

برای درک بهتر در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از کاربردهای متنوع مخازن استیلی، مشاهده کنید:

  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع تولید آشامیدنی
  • صنایع تولید محصولات لبنی
  • و…

جمع بندی

مخزن‌های استیل با مقاومت و ویژگی‌های منحصر به فردی که ارائه می‌دهند، به یکی از پرکاربردترین و مناسب‌ترین گزینه‌های مورد استفاده در صنایع مختلف تبدیل شده‌اند. در این مطلب با کاربرد و نحوه ساخت مخزن استیل آشنا شدید و حالا با تفکری بهتر، می‌توانید تصمیم خود را مبنی بر خرید این مخازن، نهایی کنید. از آنجایی که کیفیت این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است، مخازن ماشین وزین همواره برای ارائه بهترین کارایی‌ها تلاش می‌کند. همین حالا می‌توانید راهنمایی‌های لازم را برای خرید انواع مخازن استیل، از مشاوران مخازن ماشین وزین دریافت کرده و با اطمینان خاطر، خرید خود را با مناسب‌ترین قیمت‌ها و بهترین سطوح کیفیت و خدمات، نهایی کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید