اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140212117840519341
در دسترس نیست

پاتیل پخت شیر چیست

کد: 140212117840519341

، (اخبار رسمی): پاتیل پخت شیر چیست و چه نیازهایی را برطرف میکند؟ پاتیل پخت شیر همواره یکی از بهترین و پر استفاده ترین دستگاه‌ها در صنعت به شمار میرود که استفاده از این محصول برای پخت و استریل کردن شیر بسیار حائز اهمیت است و....

پاتیل پخت شیر چیست
پاتیل پخت شیر چیست

با توجه به نیاز جامعه به فرآورده های شیری از جمله فرآوری و پخت فرآورده های شیر در مرحله اول برای استریل سازی و استریلیزاسیون، لازم است نیاز به ماشین آلات و ابزار (تجهیزات تهیه شیر) برای پخت شیر ​​ساده و تسریع شود.

در راستای تولید کلیه ماشین آلات لبنیات و خط تولید لبنیات اعم از شیر دیگ، شیرسردکن، دستگاه کره، گرمخانه، سردخانه و همچنین تهیه و توزیع هاردنر، دستگاه بستنی ساز و جداکننده همگن کننده است که برای تهیه این تجهیزات میتوانید از مجموعه باتیس برودت اقدام به خرید نمایید.

نحوه کار پاتیل پخت شیر در مورد عملکرد قابلمه می توان به دو نوع حرارت مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد.

1- پاتیل حرارت مستقیم

ساختار این نوع قابلمه به صورت وان (دیوار اول) و لایه عایق پشم سنگ (دیوار دوم) است که از طریق حرارت مستقیم مشعل و شعله ته آن شیر را می جوشاند. از وان حمام

معایب کاشی دوجداره:

به صورت حرارت مستقیم که باعث سوختن و شیرین شدن شیر می شود که باعث می شود شیر طعم ناخوشایندی پیدا کند.

مزایای گلدان دو جداره:

سرعت پخت بسیار بالا

2- قابلمه سه جداره

طراحی این نوع دیگ به این صورت است که در مرحله اول در وان حمام قرار می گیرد و در مرحله دوم با دیوار احاطه می شود و از طریق ورودی و خروجی می توان آن را با آب و روغن برای مصارف مختلف پر کرد. در مرحله سوم قسمت عایق پشم معدنی قرار داده شد که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند و گرمای اضافی را وارد محیط کارگاه می کند.

طرز کار پاتیل سه جداره: بستگی به تجهیزاتی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

عملکرد دیگ با استفاده از مشعل:

این ساده ترین و ابتدایی ترین روش پخت شیر ​​در تابه است. بنابراین دیواره دوم با ورودی و خروجی (آب و روغن) پر می شود و شمع جرقه می زند، در حالی که دیواره دیگر به دمای بالایی می رسد و دریچه داخل وان نیز به دلیل آب می جوشد. /دما و عملکرد روغن استریل می شود.

کارکرد ظرف از طریق مشعل و بسته بندی:

یک یا چند بسته (بسته به اندازه پاتیل) نیز در عملکرد پاتیل های مشعل استفاده می شود. در این نوع عملیات پاتیل از مشعل به عنوان نیروی کمکی استفاده می شود.

نحوه کار پکیج در Patil:

به همین ترتیب پکیج به لطف ورودی و خروجی تعبیه شده روی پاتیل  آب را با دمای بالا بین دیواره دوم به گردش در می آورد و دریچه داخل مخزن به دلیل دمای بالای آب به جوش می آید و فرآیند استریلیزاسیون انجام می شود. .

مزایای پاتیل  سه جداره:

شیر به هیچ وجه فاسد نمی شود و کیفیت آن حفظ می شود

مقایسه پاتیل سه جداره با عملکرد مشعل و عملکرد تشت با مشعل و رول. تابه سه جداره با عملکرد سوزاندن و بسته بندی باعث تسریع جوشیدن شیر و همچنین کاهش حرارت اضافی در کارگاه می شود.

مواد مورد استفاده در سه تابه:

1- سیستم گردش آب از طریق بسته بندی (دمای بالا)

2- سیستم گردش آب با استفاده از بانک یخ (کاهش دما)

3- پمپ بنزین و سیستم

سیستم گردش آب در ساحل یخی:

برای انتقال شیر به پاتیل  و پرکردن آسان ظروف، سیستمی بر روی دستگاه نصب می شود که دارای نازل با لوله صنایع غذایی و پمپ استریل است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید