اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108036788421788
در دسترس نیست

خرید و فروش طلای آب‌ شده + انواع معاملات آب‌ شده

کد: 140108036788421788

، یزد , (اخبار رسمی): در گذشته طلای آب شده اغلب میان کارخانجات، طلافروشان، بنکداران و مغازه‌های طلا فروشی جا به‌ جا می‌شده‌است. اما امروزه مردم برای فرار از گرانی، اجرت و دستمزد، سود زرگر، اخذ مالیات بر ارزش افزوده بالای مصنوعات طلا و حق ضرب سکه، به معاملات و سرمایه گذاری طلای آب شده روی آورده‌اند.

در سامانه طلاین با بهترین قیمت و کمترین کارمزد اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش طلا کنید.اصالت طلای معامله شده کاملا تضمین شده است.با آسوگی خاطر اقدام به معامله طلا کنید.

طلای آب‌ شده با عیار کمتر از ۷۳۵ به رسمیت شناخته نمی‌شود. در گذشته طلای آب شده اغلب میان کارخانجات، طلافروشان، بنکداران و مغازه‌های طلا فروشی جا به‌ جا می‌شده‌است. اما امروزه مردم برای فرار از گرانی، اجرت و دستمزد، سود زرگر، اخذ مالیات بر ارزش افزوده بالای مصنوعات طلا و حق ضرب سکه، به معاملات و سرمایه گذاری طلای آب شده روی آورده‌اند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه طلای آب‌ شده این است که می‌توانیم آن‌ را به طرح‌های موردعلاقه خود تبدیل کنیم.

تشخیص عیار طلای آب‌شده کار بسیار دشواری است و این کار باید توسط متخصصان مورد بررسی قرار گیرد، زیرا ممکن است که در این راه مصرف‌کنندگان زیان سنگینی را متحمل شوند.

انواع معاملات طلای آب شده

خرید و فروش طلای آب‌ شده به دو صورت انجام می‌شود:

  • نقدی
  • کاغذی 

خرید و فروش نقدی طلای آب‌ شده

اگر به دنبال معاملات حلال و قانونی هستید؛ باید به سمت معاملات نقدی بروید. این نوع معاملات یکی از پرطرفدارترین روش‌های خرید و فروش طلای آب شده است.

همچنین علاوه بر قانونی بودن، این نوع معاملات کم ریسک تر و مطمئن تر از معاملات کاغذی است.

در معاملات نقدی در همان لحظه که معامله انجام می شود، هزینه آن پرداخت می شود و همچنین انگ و عیار طلا به صورت دقیق مشخص شده است.

همچنین این نوع معاملات کاملا به صورت نقدی صورت می گیرد و هیچ نسیه و چک و … قابل قبول نیست.

خرید و فروش کاغذی طلای آب‌ شده

اگر که دوست دارید معاملات غیر قانونی انجام دهید؛ باید به سراغ معاملات کاغذی طلای آب شده بروید. البته باید در این زمینه یه خورده تخصص داشته باشید؛ زیرا این بازار دارای فوت و فن های خاص خودش است و همچنین نتوانند سرتان کلاه بگذارند و پولتان را بالا بکشند.

هنگامی که در معاملات طلا به جای خود طلا؛ زمان معامله، وزن طلا، میزان پرداخت و … را دریافت کنید؛ معامله کاغذی انجام داده‌اید.

معاملاتی که به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه صورت می‌گیرد و هیچ کالایی رد و بدل نمی‌شود. یعنی نه خریدار پولی را به فروشنده تحویل می‌دهد و نه فروشنده کالایی را به خریدار تحویل می‌دهد. بلکه در این نوع معاملات فقط تفاوت میزان قیمت برای افراد مهم است و براساس حرف معامله می‌کنند.

در معاملات کاغذی حتی یک گرم طلا هم جا‌ به‌ جا نمی‌شود و بر همین اساس برحسب اعتماد میان افراد صورت می‌گیرد. همچنین هیچ نهاد دولتی برروی آن نظارت ندارد و خلاصه کلام کاری غیرقانونی است.

همچنین این نوع معاملات تاثیر بدی بر روی قیمت طلای آب شده دارد و باعث تشدید نوسانات شدید قیمت می‌شود. در اتاق‌های معاملاتی مقدار زیادی از طلا را به صورت لفظی معامله می‌کنند تا بتوانند قیمت طلا را در بازار کاهش دهند و پس از خرید مجدد طلا برای خود، قیمت را افزایش دهند تا سود کنند.

حکم شرعی معاملات کاغذی

افراد حرفه‌ای پییشنهاد می‌کنند افرادی به سراغ معاملات کاغذی بروند که ریسک‌پذیر باشند و همچنین برایشان حرام و حلال اهمیتی نداشته‌باشد.

و از نظر شرع معامله‌ای که جنس در آن مبادله نشود، حرام است. در معاملات کاغذی از جمله شنبه‌ای و فردایی و … هیچ گونه طلایی جابه‌جا نمی‌شود و نوعی قمار محسوب می‌شود.

اما در برخی از سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی که معاملات طلای آب‌شده انجام می‌دهند، طلا را به صورت فیزیکی تحویل می‌دهند.

طلای آب‌شده شرطی، فردایی، شنبه‌ای و امروزی زیرمجموعه‌ای از معاملات کاغذی هستند و هرکدام سود و زیان خاص خود را دارند.

طلای آب شده شرطی

در معاملات کاغذی شرطی، طلا به صورت شرطی معامله می‌شود یعنی ابتدا طلا عیار مشخصی ندارد و از عیار طلا هیچ اطلاعی ندارند. اغلب عیار طلا را در این نوع معاملات ۱۸ در نظر می گیرند و سپس به محض مشخص شدن عیار طلا در ری گیری معامله صورت می‌گیرد.

طلای آب شده فردایی

در این نوع معاملات هیچ کالایی رو و بدل نمی‌شود؛ فقط افراد در مغازه یا کانال‌های تلگرامی بر روی کاغذ بر روی یک قیمت توافقی مقدار طلایی را مشخص می‌کنند. سپس فردا در همان ساعت به فروشنده مراجعه می‌کنند. اگر قیمت افزایش پیدا کرده باشد فروشنده تفاوت قیمت را به خریدار می‌پردازد اما در غیر این صورت خریدار متضرر می‌شود.

در این معاملات تنها ۲۴ ساعت برای خرید و فروش زمان است. برای مثال اگر فرد مقداری طلای کاغذی خریداری کند؛ تنها تا ۲۴ ساعت زمان دارید تا کاغذ را به فروشنده بازگردانید. هنگامی که کاغذ را برگردانید بسته به بالا یا پایین رفتن قیمت، دو اتفاق می‌افتد:

اگر که قیمت طلا بالا برود و شما سود کنید می‌توانید پول خود را پس بگیرید، اما اگر قیمت طلا پایین برود، شما ضرر می‌کنید. همچنین اگر به هردلیلی نتوانید کاغذ را به فروشنده برگردانید، دیگر اعتباری ندارید و همچنین پولی که جهت دریافت کاغذ پرداخت کرده‌ باشید به عنوان خسارت در نظر گرفته می‌شود.

طلای آب شده شنبه ای

این نوع معاملات برای افرادی که سرمایه کم و پشتوانه مالی ندارند اصلا توصیه نمی‌شود. سرعت معاملات بسیار بالا است و بیشتر از طریق تلفن صورت می‌گیرد. میزان سود دهی آن دارای نوسانات بسیاری است و تغییرات بسیاری دارد. همه افراد نمی‌توانند وارد این نوع معاملات شوند و همچنین نیازمند افراد ریسک پذیر است.

طلای آب شده امروزی

معامله گران یک بازه زمانی را در روز مشخص می‌کنند و سپس اقدام به خرید یک مقدار طلا می‌کنند. پس از خرید افراد منتظر نوسانات قیمت می‌مانند و یکی از قوانین این است که تا آخر بازه زمانی باید تسویه کنند.

سپس اگر تا آخر بازه زمانی میزان قیمت طلا افزایش پیدا کند آن‌ها می‌توانند سود کسب کنند اما اگر قیمت کاهش پیدا کند آن‌ها متضرر می‌شوند.

اتاق معاملاتی طلا

اتاق‌های معاملاتی به گونه‌ای است که افراد با راه‌اندازی کانال تلگرامی این‌گونه معاملات را انجام می‌دهند.

در اتاق‌های معاملاتی افراد با راه‌اندازی کانال تلگرامی، معاملات خود را انجام می‌دهند و همه افراد اجازه ورود به این کانال‌ها را دارند.

علاوه‌بر ایجاد کانال‌های تلگرامی برای انجام معاملات کاغذی طلا، افراد اتاقی را اجاره می‌کنند و تلفن تماسی را نیز در اختیار می‌گیرند. سپس با جمع کردن افراد معامله‌گر به معامله طلا به صورت کاغذی می‌پردازند بدون اینکه حتی طلایی معامله شود.

در اتاق‌های معاملاتی علاوه‌بر اعتماد، به روش دیگری نیز معامله صورت می‌گیرد. در این روش پولی را به عنوان بیعانه و تضمین قرارداد، پرداخت می‌کنند و فردی که در معامله برنده شود، سود خود را از روی مبلغ تضمین برمی‌دارد.

حکم اتاق معاملاتی طلا

معاملات کاغذی به دلیل اخلال در نظام اقتصادی غیرقانونی است. افراد در اتاق معاملات سیستم‌های معاملاتی را هدایت می‌کنند. برای مثال با پایین آوردن قیمت طلا، سرمایه‌گذاران را به خرید ترغیب می‌کنند و سپس قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و معاملات را به سود خود تمام می‌کنند.

شاید به این محتوا هم نیاز داشته باشید: کلاه برداری طلا

معاملات انجام‌شده در اتاق‌های معاملاتی باعث زیان افراد و از دست دادن اموالشان، اخلال در نظام اقتصادی، ربا، پولشویی و … می شود. به همین دلیل با افرادی که در نظم عمومی کشور اخلال ایجاد کنند بسته به نوع جرم دوگونه رفتار می‌کنند. برای مثال اگر جرم آن‌ها در حد وسیع باشد، مفسد ‌فی ‌الارض شناخته می شوند و حکم آنان اعدام است اما اگر جرم آن‌ها در حد وسیع نباشد به حبس محکوم می‌شوند.

هنگام خرید طلای آب شده باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

از مکان‌های معتبر و طلافروش‌های زیرنظر اتحادیه طلا و جواهر خریداری کنند زیرا مطمئن شدن از عیار طلای آب‌شده کار دشواری است.

طلاهای آب‌ شده ممکن است ناخالصی داشته باشد و عیار آن پایین باشد و تشخیص عیار آن نیز دشوار است.

دو راه برای بررسی عیار طلای آب‌شده وجود دارد:

  • دوباره طلای آب‌شده را ذوب کنند و عیار آن را مشخص و انگ بزنند.
  • یا اینکه طلای آب‌شده توسط فردی ماهر قیچی بخورد.
  • برای اینکه از تقلبی نبودن طلای آب‌ شده اطمینان حاصل کنیم باید حتما کد رهگیری روی طلای آب‌ شده حک شده‌ باشد.
  • کارگاه‌های طلای آب‌ شده دارای قالب‌های مخصوص برای ذوب طلا هستند که نام آن‌ها روی ریژه‌ها حک شده‌است.
  • همچنین فاکتور و مهر استاندارد یکی از نکاتی است که باید به آن هنگام خرید توجه داشته باشید.

به نظر شما برای سرمایه گذاری چه طلایی بخریم؟

معامله‌گران حرفه‌ای طلای ‌آب‌ شده را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنند. هنگام سرمایه‌گذاری باید سرمایه‌گذار هدف خود را از این کار مشخص کند تا بتواند بهترین تصمیم را برای انتخاب روش و همچنین سود داشته‌باشد.

سوالات متداول:

حکم شرعی خرید و فروش طلای آب شده چیست؟

اگر خرید و فروش طلا به صورت «فردایی» نباشد کاملاً قانونی و شرعی است.

آیا اتاق های معاملاتی طلا قانونی است؟

معاملات کاغذی طلا در ایران به دلیل اختلال در اقتصاد غیر قانونی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه