اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108116804317514
در دسترس نیست

تلویزیون هیبریدی دنای وارد بازار شد

جدیدترین مدل های تلویزیون هیبریدی دنای روانه‌ی بازار شدند

کد: 140108116804317514

، تهران , (اخبار رسمی): برند دنای، در راستای توسعه‌ی تولیدات و ارتقای کیفیت محصولات خود، سه مدل جدید تلویزیون را در اندازه‌های 50، 55 و 58 اینچ، مجهز به اندروید نسخه‌ی 11، به بازار عرضه کرد. همچنین، از دیگر ویژگیهای چشمگیر این مدلهای جدید 50 و 58 اینچ، می‌توان بدون قاب (Frameless) بودن آنها را نام برد.

جدیدترین مدل های تلویزیون هیبریدی دنای روانه‌ی بازار شدند
جدیدترین مدل های تلویزیون هیبریدی دنای روانه‌ی بازار شدند

قابلیت HbbTV یا تلویزیون هیبریدی چیست؟

تلویزیون‌ هیبرید Hybrid broadcast broadband TV  یا تلویزیون ترکیبی یک استاندارد جدید است. دلیل این نامگذاری، ترکیب قابلیت‌های پخش برودکست همگانی و دریافت اطلاعات همچون اخبار، وضعیت آب و هوا، جستجو، بازی و… از طریق اینترنت است.

در این استاندارد تلویزیون فقط صدا و تصویر برای بیننده فراهم نمی‌کند. با دریافت و امکان نمایش اطلاعات جانبی، تلویزیون‌ هیبرید یک تجربه جدیتر و بیشتر از تماشای برنامه‌های عادی است.

تلویزیون هوشمند 50 اینچ دنای

تلویزیون 50 اینچ، که بر اساس آخرین فناوریهای روز تولید شده‌ است، پنل IPS دارد. پنل IPS، رنگها را در هر زاویه‌ای خوب نمایش می‌دهد و برای فضاهای بزرگ که بینندگان از زوایای مختلف تلویزیون را نگاه می‌کنند، بسیار مناسب هستند. در این نوع پنل طیف رنگی گسترده‌تری وجود دارد و رنگها، شفافتر و طبیعی‌تر دیده می‌شوند. نسبت ابعاد تصویر 16:9 داشته و رزولوشن آن، 3840×2160 است.

از لحاظ کیفیت صدا، دو شکل دالبی و استریو را پشتیبانی می‌کند، اکولایزر داشته و حداکثر توان خروجی آن، 20 وات است.

تلویزیون 50 اینچ دنای، پورت اپتیکال (Optical)، 3 ورودی HDMI و 2 ورودی USB دارد. قابلیتهای سخت‌افزاری آن، فرستنده و گیرنده‌ی وای‌فای، 1.5 گیگابایت رم و CPU 4 هسته‌ای است و از 8 گیگابایت حافظه‌ی روم (فلش) برخوردار است.

از امکانات نرم‌افزاری این تلویزیون، می‌توان به چندمورد، از جمله مرورگر وب، EPG و تله‌تکست، قابلیت دسترسی به سرویسهای HBBTV  در بستر اینترنت و ضبط ویدیوی شخصی اشاره کرد.

صفحه‌ی آن تخت و مشکی بوده و بدون قاب (frameless) ساخته شده است.

تلویزیون هوشمند 55 اینچ دنای

نسل جدید تلویزیون 55 اینچ دنای، همچون دیگر مدلهای تلویزیون دنای، هوشمند است و از اندروید نسخه‌ی 11 پشتیبانی می‌کند. پنل آن IPS است که برای فضاهای بزرگ مناسب است. پنل IPS در ترکیب با اندازه‌ی تلویزیون، در فضای بزرگ کارکرد بهتری دارد.

رزولوشن آن 4k، یعنی 3840*2160 است. اندازه‌ی قاب تلویزیون 55 اینچ دنای، 2 میلیمتر است. این مدل نیز، دارای قابلیت HBBTV است.

تلویزیون هوشمند 58 اینچ دنای

تلویزیونهای 58 اینچ، پنل VA، نسبت ابعاد تصویر و وضوح تصویر (رزولوشن) 3840×2160 دارند. تکنولوژی پنل VA یا Vertical Alignment  از کریستال‌هایی با ساختاری عمودی برای نمایش تصویر بهره می‌برد. در واقع این کریستال‌ها با اعمال ولتاژ مسیر پخش نور بصورت عمودی را باز می‌کنند لذا محدودیت زاویه دید ندارند. همچنین پنل‌های VA از طیف رنگ بالاتری برخوردار بوده و دارای زمان پاسخگویی بالایی هستند.

این تلویزیونها، فرمتهای ACC، AVI،MKV ، MP4، MP3 و MOV را پشتیبانی می‌کنند. کانالهای آنالوگ و دیجیتال را نمایش داده و ورودی کابل آنتن دارد.

پورت اپتیکال (Optical)، 3 پورت HDMI و 2 پورت USB دارد.

تلویزیونهایی که پیشتر توضیح آنها گفته شد، به فناوری Time Shift یا ماشین زمان مجهز هستند، که با استفاده از آن می‌توانید برنامه‌ی موردنظر خود را ضبط نموده و در زمان دیگر تماشا کنید. همچنین، قابلیت Mirroring / Casting در این دو مدل، این امکان را فراهم می‌کند که  با اتصال همزمان تلویزیون و گوشی هوشمند (یا کامپیوتر و لپتاپ)، تصویر تلویزیون را به گوشی هوشمند منتقل کرد و تلویزیون را از طریق گوشی کنترل نمود. همچنین می توان صفحه نمایش گوشی را به تلویزیون منتقل کرد و تصاویر آن را در تلویزیون مشاهده نمود.

این مدل تلویزیون 58 اینچ نیز، همچون تلویزیون 50 اینچ، با صفحه‌ی بدون قاب، تخت و مشکی طراحی شده است.

دیگر امکانات تلویزیونهای دنای

انواع جدید تلویزیونهای 50، 55 و 58 اینچی، جدیدترین نسخه‌ی اندروید، یعنی اندروید 11 را پشتیبانی می‌کنند که در نوع خود، از پیشروهای بازار هستند. برد این تلویزیونها تماما تولید داخل هستند. این بردها، در خط تولید مجهز به SMD خود شرکت دنای تولید می‌شوند.

از دیگر امکانات قابل توجه تلویزیونهای 50، 55 و 58 اینچی دنای، منبع تغذیه است. این قابلیت، در هنگام نوسانات یا قطعی برق، مانع از آسیب دیدن یا سوختن دستگاه می‌شود.

در یک نگاه کلی، برند دنای تلویزیونهای خود را در 6 سایز 58 اینچ هوشمند، 55 اینچ هوشمند، 50 اینچ هوشمند، 43 اینچ ساده و هوشمند و در نهایت سایز 32 اینچ ساده عرضه می‌کند. همچنین بزودی سایزهای بزرگتر نیز به سبد کالای دنای افزوده خواهد شد.

علاوه بر ویژگیهایی که برشمردیم، می‌توانیم قیمت مقرون به صرفه اما کیفیت بالا را از دیگر نقاط قوت این تلویزیونها نام ببریم. تاکید دنای، همواره بر این بوده که با حفظ کیفیت خوب محصول، قیمت تمام شده را تا حد امکان پایین نگاه دارد تا مصرف‌کننده بتواند در این بازار پرتلاطم، بدون دغدغه از محصولات دنای استفاده کند.

معرفی مجموعه‌ی دنای

شرکت مهرمینا الکترونیک، با نام تجاری دنای، در سال 1391، به عرصه‌ی صنعت و تولید گام نهاد. پیشرفت توان فنی و تجهیزاتی قوی، همچنین تجربه و دانش بالای همکاران مجموعه، بنیانگذاران را بر آن داشت تا با فراهم کردن و تجهیز زیرساختها، تولید اسپیکر خانگی را نیز به فعالیتهای دنای بیفزایند. از این رو، دنای در سال 1396، شروع به آماده سازی زیرساخت و دستگاه‌های موردنیاز تولید اسپیکر خانگی کرد تا یک سال بعد، یعنی سال 1397، نام دنای، بر طیف وسیعی از اسپیکرهای خانگی با کیفیت صدای بالا، جلوه‌گری کند. امروز، اسپیکرهای خانگی دنای، از بهترینها در نوع خود هستند.

در سال 1398، دنای تولیدات خود را با عرضه‌ی تلویزیون به بازار لوازم صوتی و تصویری، گسترش داد و فروش بالای محصولاتش، گواه کیفیت بالا و فناوری به‌روز آن است. تلویزیونهای دنای، از انواع پیشرو در این بازار پررقیب به شمار می‌رود. امسال، علاوه بر تمامی مدلهای و محصولات ذکر شده، خط تولید پخش خودرو را نیز همزمان با دهمین سالگرد تاسیس مجموعه، راه اندازی و چهار مدل ضبط ماشین را روانه بازار کرد.

چشم‌انداز شرکت شرکت مهرمینا الکترونیک و بنیان‌گذاران کسب رضایت مشتریان و برطرف کردن نیازهای آنان، از طریق خدمات با کیفیت، خدمات متمرکز بر مشتری، تحویل به موقع و قیمت گذاری مقرون به صرفه است. راهبرد دنای در این زمینه، تغییر مداوم در راستای پیشرفت و به‌روزآوری زیرساختها و تجهیزات و دانش است تا با کمک این داشته‌ها، محصولی نهایی با بهترین کیفیت و کارآیی به دست مشتری برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل