اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108226818617514
در دسترس نیست

اسپیکر خانگی چیست؟

کد: 140108226818617514

، تهران , (اخبار رسمی): شاید سوال اسپیکر خانگی چیست بسیار کلی به نظر برسد، اما برای ورود به مبحث شناخت اسپیکرها ضروری است. اسپیکر خانگی (Home speaker)، یک سیستم صوتی است که برای کاربرد در فضای داخلی منزل طراحی و ارائه می‌شود. بر خلاف انواع قابل حمل اسپیکر، این نوع اسپیکرها باید در فضای بسته و جای مناسب قرار بگیرند.

اسپیکر خانگی چیست؟
اسپیکر خانگی چیست؟

 زیرا نه از لحاظ وزن و نه از لحاظ طراحی و کارکرد، مناسب حمل و نقل نیستند. قیمت انواع اسپیکر بازه‌ی گسترده‌ای دارد؛ اما برعکس چیزی که اکثر خریداران اسپیکر تصور می‌کنند، بودجه‌ای که باید برای خرید درنظر داشت در اولویتهای چندم قرار می‌گیرد. پیش از آنکه به بودجه توجه کنید، باید ببینید برای چه کارکرد و مکانی قصد خرید اسپیکر دارید.

بر اساس نوع کارکرد و جایگاه، انواع متفاوتی از اسپیکر خانگی وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

اسپیکر خانگی ایستاده (tower speakers):

ارتفاع این اسپیکرها بیشتر از 1 متر است و معمولا باریک هستند. به همین دلیل به این اسپیکرها، اسپیکر ایستاده و در زبان انگلیسی تاور اسپیکر (Tower=برج) می‌گویند. این دسته اسپیکر خانگی، بِیس خوبی دارند و به همین خاطر برای گوش دادن به موسیقی و ترکیب در سیستم سینمای خانگی، گزینه‌ی مناسبی هستند.

انواع اخیر اسپیکرهای ایستاده، مجهز به رقص نور هستند که علاوه بر پخش موسیقی، شور و حال زیادی به جشن می‌بخشد. همچنین، به دلیل اندازه‌ی این اسپیکرها، توییتر، ساب‌ووفر و میدرنج در فضای داخل آنها قرار داده شده و همین امر، سبب می‌شود که کیفیت صدایی کاملی داشته باشند و تمامی تنهای صدایی به خوبی از آنها پخش شود.

در برخی از جدیدترین تولیدات اسپیکر ایستاده، پنل دی‌جی وجود دارد که این اسپیکرها را هرچه کاملتر می‌کند.

ویژگی دیگر اسپیکرهای ایستاده این است که بر اساس رنگ بدنه و حلقه‌ی دور لامپ رقص نور آنها، می‌توان در چیدمان منزل از آنها کمک گرفت.

ساوندبار (Soundbar):

راه مناسبی برای بالا بردن کیفیت صدای فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و بازیهای ویدیویی هستند. آنها کمک می‌کنند صدا واضحتر و بلندتر پخش شود.

اسپیکر کانال مرکزی (Center channel):

این اسپیکرها برای پخش دیالوگ فیلمها و صداهای ضبط شده در قسمت مرکز سن کاربرد دارند. اسپیکرهای کانال مرکزی، کاربرد مهمی در مجموع تجهیزات سینمای خانگی دارند، پس ارزش هزینه کردن دارند.

اسپیکر کانال مرکزی باید از لحاظ کیفیت صدایی با اسپیکرهای چپ و راست یکسان باشد تا صدا، یکنواخت و هماهنگ در فضا پخش شود.

اسپیکر رومیزی (Bookshelf speaker):

این اسپیکرها بر اساس اندازه‌شان که به راحتی روی میز یا کتابخانه جای می‌گیرند، نامگذاری شده‌اند. از این اسپیکرها، بیشتر در سیستم صوتی استریو استفاده می‌شود.

اسپیکرهای رومیزی برای اتاقهایی با اندازه‌ی کوچک یا متوسط ایده‌آلند. آنها را می‌توان در قسمت جلو یا اطراف اتاق و سینمای خانگی قرار داد.

در برخی دسته‌بندیها، اسپیکرهای سوراند (Surround) یا کناری و اسپیکرهای توکار دیواری(In-wall) و سقفی(In-Ceiling) را نیز، در دسته اسپیکرهای خانگی قرار می‌دهند.

اسپیکرهای سوراند (Surround) یا کناری:

این اسپیکرها کنار یا پشت محل نشستن قرار می‌گیرند تا در ترکیب با دیگر اسپیکرها، حباب صدایی چند بعدی ایجاد کنند.

 اسپیکرهای توکار دیواری(In-wall) و سقفی(In-Ceiling):

این اسپیکرها برای فضاهای بسیار کوچک، یا ارتباط دادن چند اتاق به یک سیستم صوتی کاربرد دارند. در فضاهای کوچکی که جا برای اسپیکرهای ایستاده نیست، باید داخل دیوار یا سقف این اسپیکرها را کار گذاشت. به دلیل نیاز مبرم به متخصص برای وصل کردن این اسپیکرها، گران و کم کاربردتر از بقیه‌ی موارد هستند.

در میان این اسپیکرها، بهترین گزینه، اسپیکرهای ایستاده هستند، زیرا تمامی نیازهای صوتی و حتی بصری را رفع می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی اسپیکرهای خانگی ایستاده و خرید، به سایت دناکالا مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید