اطلاعات تماس
  • 021360*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108256824021883
در دسترس نیست

همه چیز درباره بست کمربندی

بست کمربندی

کد: 140108256824021883

، (اخبار رسمی): بست کمربندی یکی از ساده‌ترین وسایلی است که از آن برای بستن، سفت‌کردن و اتصال اجسام مختلف استفاده می‌شود.

بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون ۶/۶، عمدتا دارای رنگ طبیعی پلی آمید ۶۶ (متمایل به رنگ سفید) می باشد، اما رنگ های دیگر نیز بنا به درخواست شما در فروشگاه بازاری قابل ارائه است.

بست کمربندی یکی از ساده‌ترین وسایلی است که از آن برای بستن، سفت‌کردن و اتصال اجسام مختلف استفاده می‌شود. استفاده از این کالا بسیار آسان است و نیاز به ابزار خاصی ندارد. این محصول اغلب از پلاستیک فشرده ساخته می‌شود و استحکام قابل‌قبولی دارد. باید در نظر بگیرید که با بستن این کالا، قابلیت باز کردن و استفاده‌ی مجدد از آن وجود ندارد

بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی پلاستیکی یکی از انواع بست می باشد که خود به دو نوع تقسیم بندی می شود. نوع اول از جنس نایلون 6.6 بوده و ساختار نوع دوم را نایلون 6.4 تشکیل می دهد. خصوصیات این دو نوع اکثرا یکسان بوده و می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بست کمربندی پلاستیکی، همانند دیگر محصولاتی که از پلی آمید ساخته شده اند، نسبت به شرایط محیطی حساس و تاثیر پذیر هستند. بنابر این باید در محیط خشک و خنک انبارش شوند. این محصولات در کیسه های خلاء شده بسته بندی شده و ضروری است تا قبل از زمان استفاده در این نوع بسته بندی نگهداری شوند. بهترین زمان مصرف بست کمربندی پلاستیکی بعد از باز کردن بسته بندی خلاء، ۳۰ روز می باشد. تفاوت این دو نوع در مقاومت در برابر اشعه ی خورشید بوده که نوع دوم مقاومت بسیار بالاتری نسبت به نوع اول دارد. لازم به ذکر است که نوع اول با رنگ شیری رنگ در بازار یافت می شود.

بست کمربندی نوعی بست جهت نگهداشتن چند جسم یا کابل در کنار یکدیگر می‌باشد که به دلیل هزینه پایین و سهولت استفاده از آن‌ها، در موارد گسترده‌ای بکار گرفته می‌شود. از کمربندهای کابل با جنس فولاد ضدزنگ در فضاهای باز یا محیط‌های خطرناک استفاده می‌شوند.

اکثر کمربند کابل‌ها از نواری پلاستیکی دندانه‌دار که در انتهای آن ضامن جمع‌کننده‌ای قرار دارد، تشکیل شده‌اند. هنگامی که نوک بست کمربندی از درون ضامن عبور می‌کند، ضامن مانع برگشت نوار می‌شود و حلقه فقط می‌تواند کوچکتر گردد. در این حالت چند کابل می‌توانند به یکدیگر اتصال یابند.به منظور افزایش مقاومت بست کمربندی در برابر نور ماوراء بنفش در فضاهای باز، پلاستیک بکار رفته حاوی حداقل ۲٪ کربن سیاه جهت محافظت از زنجیر پلیمری و افزایش طول عمر بست کمربندی می‌باشد.

تاریخچه

بست کمربندی برای اولین بار توسط شرکت الکتریکی توماس و بتس، در سال ۱۹۵۸ تحت نام تجاری Ty-Rap اختراع شد. در ابتدا آن‌ها برای مهار سیم هواپیما طراحی شده بودند. در طرح اصلی از یک دندانه فلزی استفاده می‌شد، و هنوز هم قابل تولید هستند. طراحی‌های تولیدکنندگان بعداً به طرح‌های پلاستیکی تغییر کرد.

بست های کمربندی پلاستیکی نیز بنا به کاربرد، خود به دو گروه تقسیم می شوند

بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون ۶/۶ (پلی آمید ۶۶): این نوع بست کمربندی پلاستیکی برای استفاده در مصارف عمومی، اما محیطهای بسته و به دور از آفتاب مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بست ها در مقابل اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم نبوده و در اثر تابش طولانی مدت اشعه خورشید دچار پوسیدگی می شوند. بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون ۶/۶، عمدتا دارای رنگ طبیعی پلی آمید ۶۶ (متمایل به رنگ سفید) می باشد، اما رنگ های دیگر نیز بنا به درخواست قابل ارائه است.

بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون ۶/۴ (پلی آمید ۴۶)

 این نوع بست کمربندی پلاستیکی در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) مقاوم است و می تواند مدت زمان طولانی در معرض اشعه خورشید قرار گرفته و مقاومت داشته باشد. از این رو، استفاده از این بست کمرنبدی در محیط های باز توصیه می گردد. این نوع بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون ۶/۴ و دارای رنگ مشکی می باشد

نتیجه گیری

بست های کمربندی پلاستیکی، همانند دیگر محصولاتی که از پلی آمید ساخته شده اند، نسبت به شرایط محیطی حساس و تاثیر پذیر هستند. بنابر این باید در محیط خشک و خنک انبارش شوند. این محصولات در کیسه های خاء شده بسته بندی شده و ضروری است تا قبل از زمان استفاده در این نوع بسته بندی نگهداری شوند. بهترین زمان مصرف بست کمربندی پلاستیکی بعد از باز کردن بسته بندی خاء، ۳۰ روز می باشد.

هرچند ممکن است نصب بست های کمربندی به نظر آسان برسد، اما انجام این کار با دست خالی می تواند منجر به فشار زیاد و غیر استاندارد روی سیم و کابل شود و همچنین بدنه و نوک بست کمربندی به دست فرد نصب کننده آسیب وارد کند. از این رو، ابزارهای حرفه ای جهت نصب انواع بست کمربندی می تواند به نصب مناسب و راحت بست های کمربندی کمک کند و همچنین از نصب با فشار بیش از حد بست به سیم، کابل، لوله، یا شیلنگ جلوگیری کند. این موضوع در نگاه نخست شاید زیاد پر اهمیت به نظر نرسد، اما فشار زیاد بست به سیم یا کابل، به خصوص در سیم ها و کابل های مخابراتی، می تواند به روکش کابل صدمه جدی وارد کند و بر روی سیگنال ارسالی سیم و کابل تاثیر منفی بگذارد. با ابزارهای نصب حرفه ای بست کمربندی، می توان نصب سریع، ایمن، و حرفه ای را با کمترین زحمت فرد نصب کننده تضمین، و همچنین از وارد شدن آسیب احتمالی به دست فرد نصب کننده در صورت نصب با دست خالی جلوگیری کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021360*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس