اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109026834421917
در دسترس نیست

مهمترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی که باید بدانید

کد: 140109026834421917

، (اخبار رسمی): بسته بندی بخش مهمی از فرایند بازاریابی و فروش محصول است و یکی از عناصر کلیدی برندینگ کسب و کار شما محسوب میشود.

مهمترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی که باید بدانید
مهمترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی که باید بدانید
مهمترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی که باید بدانید
مهمترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی که باید بدانید
مهمترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی که باید بدانید
مهمترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی که باید بدانید

شاید در گذشته خیلی به این موضوع اهمیت داده نمی‌شد، ولی طی چند سال اخیر که فضای بازار به شدت رقابتی شده و سلیقه مشتری بیش از هر زمان دیگری برای صاحبان برندها اهمیت پیدا کرده ‌است، خلاقیت و نوآوری در طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی محصولات به‌ طرز باورنکردنی می‌تواند محصولات شما را از رقبا متمایز کند!

طراحی موفق بسته بندی محصول، می‌تواند از یک مشتری ناامید برای شما یک طرفدار وفادار بسازد، به شرطی که با ریزه کاری‌ها و نکات مهم مربوط به طراحی و چاپ جعبه بسته بندی محصول آشنا باشید. اگر می‌خواهید بهترین بسته بندی را برای محصولات و کالاهای خود طراحی و چاپ کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکات طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی را با هم بررسی کنیم.

بسته بندی و برندینگ موفق کسب و کار شما

اغلب ما بسته بندی را به‌ عنوان محافظ محصول می‌شناسیم، در حالی که بسته بندی یک فرصت عالی برای معرفی هویت برند شما به مشتریان است. طراحی جعبه بسته بندی محصول ما زبان ندارد که به مشتری بگوید «من را بخر!»، ولی جذابیت و سبک طراحی آن می‌تواند به ‌راحتی انگیزه خرید را در مشتری ایجاد کند. از همه مهم‌تر، بسته بندی می‌تواند مشتری را تحریک کند که فراتر از محصول، به برند شما مشتاق و وفادار شود.

علاوه بر این، بسته بندی کانال ارتباطی شما با مشتری است. کانالی که می‌توانید از طریق آن علاوه بر اطلاعات محصول، پیام و ارزش‌های خود را به مشتری منتقل کنید. به‌ عنوان مثال یکی از اقدامات خلاقانه بعضی از کسب و کارهای کوچک این است که علاوه بر درج اطلاعات محصول روی اتیکت آن، یک پیام انگیزشی یا توضیحاتی مانند «دوستدار محیط ‌زیست» یا «بدون تست حیوانی» را روی بسته بندی محصول درج می‌کنند. پس به‌ عنوان مهمترین نکته، بسته بندی را برای برندینگ کسب و کار خود جدی بگیرید.

7 ویژگی بسته بندی محصولات جذاب و پرفروش

همه محصولاتی که پرفروش هستند و برند آنها بر سر زبان‌ها افتاده ‌است، علاوه بر کیفیت عالی، بسته بندی جذاب و زیبایی دارند. برای اینکه بتوانید محصولات خود را در یک بسته بندی بی‌نقص، جذاب و متفاوت روانه بازار کنید، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

✔ جذابیت و طراحی حرفه‌ای بسته بندی

اولین نکته‌ای که برای طراحی یک بسته بندی جذاب، حرفه‌ای و پرفروش باید به آن دقت کنید، جذابیت ظاهری طراحی جعبه است. شکل، ابعاد و اندازه، رنگ بندی و سبک طراحی بسته بندی محصول باید با نوع محصول شما تطابق داشته باشد. معمولاً در قفسه‌های شلوغ فروشگاه‌ها، همیشه محصولی زودتر به چشم مشتریان می‌آید که طراحی بسته بندی جذاب و حرفه‌ای دارد.

✔ کیفیت چاپ جعبه محصول

پیش از اینکه مشتری از محصول شما استفاده کند و کیفیت آن را بسنجد، این کیفیت چاپ بسته بندی محصول است که با او صحبت می‌کند. اگر می‌خواهید این حس را به مشتری منتقل کنید که محصول شما باکیفیت و با ارزش است، باید کیفیت چاپ جعبه بسته بندی را جدی بگیرید. به ‌عنوان مثال اگر محصول شما یک کالای دیجیتال گران قیمت است، باید کیفیت جعبه و چاپ بسته بندی محصول این حس را به مشتری منتقل کند.

✔ استانداردهای طراحی ساختاری

علاوه بر زیبایی ظاهری و کیفیت جعبه محصول، طراحی ساختاری جعبه هم از اهمیت بالایی برخوردار است. منظور از طراحی ساختاری مواردی مانند ابعاد و اندازه، ایمنی جعبه، محافظت از محصول، پایداری و فضای قفسه است. یک بسته بندی خوب باید بتواند در شرایط مختلف و طی حمل و نقل کاملاً از محصول محافظت کند. مثلاً در مورد محصولات آسیب‌پذیر و شکستنی، بسته بندی باید بتواند از شکستن محصول در اثر افتادن از قفسه یا ضربه محافظت کند.

✔ متمایز بودن نسبت به رقبا

رمز پیشی گرفتن از رقبا مخصوصاً در بازارهایی که فضا به شدت رقابتی است، ایجاد تمایز است. این تمایز می‌تواند در بخش‌های مختلف نمود پیدا کند، از جمله بسته بندی محصول. تجربه ثابت کرده است مشتریان در انتخاب بین دو محصول مشابه، معمولاً محصولی را انتخاب می‌کنند که بسته بندی متفاوت و جذابی دارد. هرچند جذابیت بسته بندی تعاریف و فاکتورهای مختلفی دارد، ولی برای ایجاد تمایز باید بسته بندی را طراحی کنید که از نظر مشتری نسبت به رقبا بهتر باشد.

✔ سلیقه و ذائقه مشتریان هدف

شناخت مخاطب هدف و آگاهی نسبت به سلیقه و ذائقه او به شما کمک می‌کند که بسته بندی محصول را طوری طراحی کنید که تأثیرگذار باشد. تأثیرگذاری از این جهت که بتواند با مخاطب صحبت کند، رضایت او را جلب کرده و با زبان بی‌زبانی او را متقاعد به خرید کند. اگر دقت کرده باشید، این موضوع در مورد محصولات غذایی کودکان به‌ خوبی رعایت می‌شود، چون شرکت‌های تولید کننده می‌دانند که چه نوع بسته بندی محصولی برای کودکان جذاب است!

✔ کاربردی بودن جعبه بسته بندی

ممکن است بپرسید منظور از کاربردی بودن جعبه بسته بندی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که به‌طور کلی، کاربردی بودن به‌ معنای باز و بسته شدن آسان بسته بندی، حمل و نقل راحت، قابلیت استفاده مجدد و پیچیده نبودن است. جز در موارد استثنا، هرچقدر جعبه یک محصول راحت‌تر قابل استفاده باشد، کاربردی‌تر است.

✔ سازگاری با محیط ‌زیست

تقریباً همه مردم از بسته بندی و محصولات سازگار با محیط ‌زیست حمایت و استقبال می‌کنند. بنابراین تا جایی که ممکن است روی استفاده از بسته بندی‌های دوستدار محیط زیست سرمایه گذاری کنید. با این کار هم به حفاظت از جنگل‌ها کمک می‌کنید، هم مشتریان از خرید محصولات شما رضایت پیدا می‌کنند.

چطور طراحی و چاپ بسته بندی محصول را شروع کنیم؟

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، انتخاب طراحی گرافیکی و طراحی ساختاری جعبه بسته بندی، بخش مهمی از فرایند تبلیغات و فروش یک محصول است. بنابراین پیش از شروع طراحی، ابتدا باید ایده کلی، سلیقه مخاطب هدف و نیازمندی‌های محصول خود را مشخص و سپس به مراکز طراحی و چاپ جعبه بسته بندی مراجعه کنید. جنس، تیراژ و بودجه‌ای که برای چاپ جعبه لازم است با تیم متخصص طراحی بسته بندی در میان بگذارید تا بهترین گزینه برای شما مشخص شود.

اگر به ‌دنبال یک گروه تخصصی برای طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی محصولات خود هستید، پیشنهاد ما افراگرافیک است. شما می‌توانید کلیه مراحل ایده پردازی، طراحی و سفارش چاپ جعبه را با خیال آسوده به افرا گرافیک بسپارید، چون تمامی مراحل طراحی تا چاپ سفارش شما توسط یک تیم حرفه‌ای و متخصص انجام ‌می‌شود. برای بازدید از نمونه کارهای این مجموعه می‌توانید به نشانی https://afragraphic.com/ مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]