اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109056838421926
در دسترس نیست

شستشوی صنعتی قطارهای مترو

کد: 140109056838421926

، (اخبار رسمی): متروها یکی از ضروری ترین وسایل نقلیه عمومی است که روزانه تعداد مسافران زیادی را به مقصد می رسد و از این طریق تردد ماشین های نقلیه در سطح شهرهای بزرگ کم می شود، اما به دلیل رو به رو شدن با مسافران زیاد و شلوغی بیش از حد، نظافت منظم و شستشوی صنعتی قطارهای مترو بسیار مهم است.

شستشوی صنعتی قطارهای مترو
شستشوی صنعتی قطارهای مترو
شستشوی صنعتی قطارهای مترو
شستشوی صنعتی قطارهای مترو
شستشوی صنعتی قطارهای مترو
شستشوی صنعتی قطارهای مترو

شستشوی صنعتی قطارهای مترو به ابزارهای نظافتی بستگی دارد و هر چه تجهیزات ارائه شده کارآمد و حرفه ای تر باشد، بدون شک نظافت و شستشوی قطار راحت تر می شود. در حالی که تمیز کردن متروها با روش های سنتی بسیار سخت است و وقت و نیروی بالایی نیاز دارد.

سیستم شستشوی واگن و قطار

این روزها بیشتر شرکت های مترو برای تمیز نگهداشتن واگن ها و حفظ نمای زیبایی قطارها از سیستم شستشوی صنعتی استفاده می کنند. این روش با استفاده از دستگاه های نظافتی تمیز کردن قطارها را راحت تر می کند و با کیفیت بهتری شستشو را انجام می دهد.

ابزارهای مختلفی برای تمیزکاری متروها وجود دارد که یکی از پرکاربردترین آن اسکرابر است. خرید اسکرابر صنعتی فلامک ماشین یکی بهترین پیشنهادهاست که بی شک بهترین سیستم در اختیار مخاطب قرار می گیرد. این دستگاه با بهره مندی از دو مخزن مجزا کار تمیزکاری و جمع آوری آب آلوده را به طور همزمان انجام می دهد و کاربر با قرار گرفتن پشت دستگاه فعالیت نظافت را به راحت ترین شکل ممکن انجام می دهد.

در واقع چگونگی شستشوی قطارهای مترو با کمک دستگاه های مکانیزه بسیار ساده تر است و نیازی نیست کاربر نیروی زیادی را صرف کنند. معمولا کاربر با کمک فرمان و پدال گاز دستگاه را هدایت می کند و کیفیت بهداشت محیط بسیار ارتقا پیدا می کند.

سیستم ثابت

سیستم های شستشوی ثابت در زمینه تمیز کردن انواع قطار و متروهای در حال حرکت فعالیت می کنند که با کمک طراحی طول، اندازه و سیستم شستشوی براساس فرم و ساختار واگن چگونگی شستشو تنظیم می شود.

همچنین این دسته از سیستم ها دارای عملیات مختلفی مانند مرطوب کننده، پاشش مواد شوینده، برس های عمودی و پاشش آب سبک است که امکان تنظیم برس های شستشوی وجود دارد. یکی از ویژگی های جذاب دستگاه های ثابت شستشو کاهش مصرف آب و مواد شوینده است، در حالی که راندمان کاری فوق العاده ای دارد.

سیستم متحرک و نیمه متحرک

این دسته از سیستم های شستشوی قطارهای مترو برای تمیز کردن لکوموتیو، واگن و قطارهای دارای طول کم انتخاب می شوند که با نصب در فضای سرپوشیده یا سالن قابل استفاده هستند. همانطور که از نام دستگاه مشخص است، دستگاه روی واگن حرکت می کند و شستشوی کاملا یکدستی را در تمام قطار انجام می دهد.

از دیگر ویژگی های سیستم های متحرک می توان به حرکت آن ها روی ریل اشاره کرد که کاملا مستقل حرکت می کنند و از بدنه فلزی بسیار محکم و ضدزنگ طراحی می شوند. همچنین امکان نصب برس های مختلفی عمودی و افقی برای دستگاه وجود دارد و با بهره مندی از سیستم های شستشو با آب گرم و سرد در فشار بالا، کار نظافت را در بالاترین کیفیت انجام می دهد.

برخی دستگاه ها نیز به سیستم خشک کن مجهز هستند و امکان کنترل مکانیزه، پمپ ها، مخزن و دیگر قسمت ها با کمک اتاق فنی ویژه در مجل یا کانتینر مجهز وجود دارد.

یکی از جذاب ترین دستگاه های متحرک صنعتی، کفشوی است که کار نظافت کف و سطوح زمین را انجام می دهد و از ماندگاری دائمی آلودگی های کف جلوگیری می کند، اما در صورت عدم پاکسازی آلودگی های سطح زمین، انتشار آلودگی بیشتر می شود و احتمال بروز بیماری های مختلف افزایش می یابد. قیمت کفشوی صنعتی براساس قدرت و عملکرد آن مشخص می شود و هر چه قدرت آن بیشتر باشد، بی تردید قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

شستشوی واگن های داخل مترو

شستشوی متروها تنها به بیرون و بدنه آن خلاصه نمی شود، شستشوی داخل مترو نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا داخل آن دائما با  تردد مسافران روبه رو است و کف، صندلی، میله ها، شیشه ها و دستگیره ها عامل هایی هستند که دچار آلودی عمیق می شوند. برای تمیز کردن داخل واگن های مترو از ابزارهای مکانیزه مختلفی استفاده می کنند که یکی از پرکاربردترین آن ها، پولیشر است.

دستگاه پولیشر موجب تمیز کردن سطوح کف می شود و آلودگی های عمقی، رسوبات و جرم را از سطح مترو کاملا از بین می برد. برای تمیز کردن شیشه ها نیز از واترجت کمک می گیرند و جاروهای صنعتی صنعتی برای تمیز کردن سطح و صندلی بهترین انتخاب است.

شستشوی بدنه واگن های مترو

بدنه خارجی متروها دائما با آلودگی مواجه است و تمیز کردن آن جز اقدامات مهم هنگام شستشوی قطارهای مترو شناخته می شود. بدنه و شیشه واگن ها با کمک ابزارهای صنعتی به راحتی قابل شستشو است و با تولید آب پرفشار تمیزکاری سریع و ایمن را شاهد خواهید بود.

این دسته از دستگاه ها نیازی به صرف انرژی زیاد کاربر ندارد و شستشو شیشه ها و بدنه واگن کاملا ساده است. همچنین سرعت نظافت بسیار افزایش می یابد و در عین حال، در مصرف آب و مواد شوینده صرفه جویی می شود. پس با کمک ابزارهای صنعتی می توان چهره عمومی مترو را زیبا و تمیز جلوه داد و حضور برس های مختلف موجب از بین رفتن تمام آلودگی از میان شیارهای میکروسکوپی خواهد شد.

معمولا دستگاه های مکانیزه از سیستم های مختلف مانند شستشو و خشک کن برخوردار است که ابتدا عملیات شستشو انجام می شود و برس با چرخش عالی کثیفی ها را از بین می برد. در آخر نیز آب کثیف داخل مخزن جمع آوری و عملیات خشک کردن انجام می شود.

اهمیت شستشوی قطارهای مترو

همیشه قطارهای مترو خیلی زود کثیف می شود و نظافت دائمی آن ها به منظور حفظ ایمنی و سلامتی مسافران اهمیت بالایی دارد. دستگاه های شستشوی صنعتی یکی از محبوب ترین دستگاه های تخصصی نظافتی برای قطارهای مترو است که محیط داخلی و خارجی را به راحتی تمیز می کند و با کمک تجهیزات پرقدرت نظافت سطوح را انجام می دهد.

برس های این دستگاه ها به راحتی روی زمین یا سطوح مترو قرار می گیرد و با سرعت مناسب حرکت می کند. برس ها مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و آلودگی های جامد و قدیمی واگن ها را پاک می کند.

ضرورت شستشوی قطارهای مترو

متروها یکی از بخش های بسیار مهم شهر است که دائما در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد و نظافت آن به روش های سنتی کار آسانی نیست. سطوح مترو مستقیما در تماس هوای آلوده و افراد مختلف قرار دارد و روزانه بسیار کثیف می شود. نظافت نما و داخل مترو با استفاده از دستگاه های صنعتی بهترین راهکار است، زیرا تعداد مورد نیاز نیروی خدماتی را کاهش می دهد و نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نظافتی ندارد. همچنین امکان دسترسی به بخش های مختلف قطار با کمک ابزارهای صنعتی شستشو راحت می شود و به افزایش عمر واگن ها کمک می کند.

نتیجه گیری

شستشوی صنعتی قطارهای مترو یکی از مهم ترین برنامه های نظافتی سطح شهر است که با روی کار آمدن دستگاه های مکانیزه نظافتی به صورت تخصصی سطوح، دیوارها و صندلی های مترو تمیز می شود و محیط امنی برای مسافران شکل می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | شهر و جامعه