اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109066841417514
در دسترس نیست

کیفیت تصویر 4k در تلویزیون های هوشمند

رزولوشون یا کیفیت 4k چیست؟

کد: 140109066841417514

، تهران , (اخبار رسمی): دنیای تصویر، با رنگهای دلنشینش، پنجره‌ای می‌خواهد شفاف و عالی، تا رنگها و تصاویر زیبا به خوبی دیده شوند. تلویزیون فورکِی مانند این پنجره است و کیفیت 4k (فورکِی) همچون شیشه‌ای شفاف است که کمک می‌کند جزئیات و رنگها، بی کم و کاست از طریق این پنجره دیده شوند.

رزولوشون یا کیفیت 4k چیست؟
کیفیت تصویر 4k چیست؟

تلویزیون 4k چیست؟

منظور از تلویزیون فورکِی، تلویزیونی است که قابلیت پخش تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل دارد و درواقع کیفیت تصویرش فورکِی است؛ فورکِی یا 4k، که Ultra High-Definition نیز گفته می‌شوند، یکی از جدیدترین فناوریهای کیفیت تصویر است که مدت زیادی از عمرش نمی‌گذرد، اما در همین مدت کم، حسابی جای خود را هم در تولیدات رسانه‌ای، هم در فناوری ساخت تلویزیون هوشمند باز کرده است.

کیفیت 4k در تولیدات رسانه‌ای

شرکتهای بزرگ تولید محصولات رسانه‌ای، آثار خود را با این کیفیت آماده می‌کنند. زیرا نه تنها در بهبود تصویر محصول نهایی، تاثیر معناداری می‌گذارد، بلکه تصویربرداری با این کیفیت مزایای زیادی دارد. مانند:

  • کیفیت تصویر بالا
  •  ثبت جزئیات زیاد
  •  تفاوت چشمگیر با کیفیتهای پایینتر

به همین دلایل، تولیدات جدید، همگی با این کیفیت تصویر ارائه می‌شوند. اما اگر تلویزیونی که با آن به تماشای این محصولات می‌نشینید، این کیفیت را پشتیبانی نکند، از لذت این کیفیت 4k محروم می‌شوید.

کیفیت فورکِی چیست؟

اینهمه از تلویزیون و تولیدات کیفیت 4k گفتیم، بیایید ببینیم اصلا منظور از فورکِی یا به عبارتی دیگر 4k چیست؟ پیش از آن، نگاهی سریع به یک اصطلاح بیندازیم: وضوح تصویر یا رزولوشن (Resolution).

وضوح تصویر یا رزولوشن، یعنی شفافیت در جزئیات، زنده بودن رنگها و جزئیاتی دقیق‌تر. وضوح تصویر، با پیکسل مشخص می‌شود. هرچه تعداد پیکسلها بیشتر باشد، جزئیات بیشتر و دقیق‌تر مشخص می‌شود و تصویر باکیفیت‌تری خواهیم داشت.

کیفیت فورکِی، با تعداد بالای پیکسل، تصویری با جزئیات ریز و دقیق و رنگهای شفاف به دست می‌دهد که لذت تماشای برنامه‌های تلویزیونی و آنلاین، مسابقات فوتبال، فیلم و همچنین بازیهای آنلاین را بالا می‌برد.

رزولوشن یا همان وضوح تصویر تلویزیونهای فورکِی، 2160*3840 است. یعنی چهاربرابر کیفیت فول اِچ‌دی (Full HD).

نتیجه‌گیری

با جمع‌بندی موارد بالا و بررسی تلویزیونهای هوشمندی که امروز در بازار هستند، می‌توان با اطمینان گفت، انتخاب تلویزیون کیفیت 4k، تا سالها شما را از تماشای برنامه‌هایی باکیفیت برخوردار می‌کند. این فناوری هم جوان است و هم هرچه جلوتر برویم محصولات رسانه‌ای با کیفیت پایین‌تر از رونق می‌افتند؛ در نتیجه، داشتن تلویزیونی با این کیفیت تصویر، خیال شما را از پشتیبانی تلویزیون هوشمندتان از محصولات به روز، راحت می‌کند.

تلویزیونهای هوشمند دنای، با وضوح تصویر فورکِی، پا به پای فناوری روز پیش رفته و رضایت مصرف‌کنندگان را در نظر دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید