اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109076845719376
در دسترس نیست

واردکردن قطعات موردنیاز برای کامپیوتر

کد: 140109076845719376

، (اخبار رسمی): واردکردن قطعات کامپیوتری با استفاده از شرکت باروس

  قطعات کامپیوتری از آن دسته نیازهای مهم هر کشوری است که در کشورمان ایران نیز به دلیل قدیمی بودن تمامی بسترهای تکنولوژی در ادارات و... بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است. قطعات کامپیوتری مناسب برای افرادی که بیشتر با این حوزه سر و کار دارند نیز بسیار با اهمیت است و واردات این قطعات هم به تبع براساس جامعه ای که به آن نیازمندند می تواند بسیار خوب باشد. مراحل این واردات را در ادامه بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد.

شروط واردات به کشور ایران در این مطلب قصد داریم شرایط و نحوه واردات قطعات کامپیوتر را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی واردات قطعات کامپیوتر به صورت قانونی و متاسفانه غیر قانونی انجام می شود. البته در مورد واردات غیر قانونی باید این نکته را مد نظر داشته باشید که قاچاق کالا باعث چند برابر شدن نرخ ریسک شده و امکان از دست دادن سرمایه بسیار زیاد است. ضرری که بابت واردات قطعات کامپیوتر به صورت غیر قانونی، متوجه فرد می شود، تنها از دست دادن سرمایه نیست. بلکه جریمه قاچاق کالا در کشور حدود سه برابر ارزش کالا می باشد. بنابراین واردات قانونی کالا راهی امن و پر بازده در این تجارت می باشد.

سال 98 دولت وقت تصمیم گرفته بود که به واسطه حمایت از تولید داخلی واردات برخی از محصولات IT را ممنوع کند. تصمیمی که در نهایت منجر به آشفتگی بازار کامپیوتر و قطعات و تجهیزات حوزه IT شد. البته این ممنوعیت قطعی نبود و شبیه به مسئله واردات خودرو تعرفه گمرکی برخی از قطعات کامپیوتر بسیار بالا رفته بود. در این میان فعالان بازار قطعات کامپیوتر معتقدند که انحصاری در واردات قطعات کامپیوتر وجود ندارد منتها تعرفه گمرکی برخی از قطعات مانند کیس که در داخل تولید می‌شود بسیار بالاست.

در این میان مسئله مهم این است که ما در این کشور در زمینه بازار کامپیوتر نمایندگی نداریم زیرا از سوی بسیاری از شرکت‌های کامپیوتری تحریم هستیم؛ با اینکه برخی از شرکت‌ها هستند که برندهای خاصی را وارد کرده و آن را ضمانت می‌کنند؛ اما مسئله جایی بغرنج می‌شود که برخی از وارد کنندگان قطعات همان برند را با مخدوش کردن برچسب‌ها وارد می‌کنند و چنین وضعیتی منجر به آشفتگی در بازار می‌شود.

در حال حاضر واردات لوازم جانبی کامپیوتر مستلزم طی نمودن مراحل قانونی است که در این مقاله به تفصیل در این مورد صحبت خواهیم نمود. در صورتی که تمایل دارید قطعات در مدت زمان کوتاه تری به مقصد برسند، حمل و نقل هوایی بهترین انتخاب به شمار می رود. زیرا در این شیوه کالا طی مدت زمان کوتاهی، مانند بازه زمانی کمتر از ده روز به دست خریدار می­رسد. جدا از حمل و نقل هوایی، حمل دریایی و زمینی نیز امکان پذیر می باشد.

ابتدای واردات قطعات کامپیوتری چه کار کنیم؟ همان طور که عنوان شد برای تجارت در زمینه واردات قطعات کامپیوتر همانند هر تجارت دیگری لازم است قوانین و شرایط خاصی رعایت شود.

  • داشتن شرایط کلی جهت واردات مانند ثبت شرکت، کارت بازرگانی و…
  • اخذ کد ساتا
  • داشتن سرمایه لازم
  • آشنایی با قوانین و مقررات

مراحل کلی واردات مانند واردات بقیه کالاهای دیگر می باشد. برای آشنایی با مراحل کلی واردات به لینک زیر مراجعه نمایید.

قطعات کامپیوتری نام آشنا واردات قطعات کامپیوتر محدودیت خاصی ندارد. قطعات وارداتی می تواند شامل قطعات داخلی یا خارجی کامپیوتر باشند. باید توجه داشته باشیم که در بازار تقاضا برای خرید قطعات اصلی یا جانبی به یک اندازه وجود دارد. ابتدا انواع قطعات اصلی کامپیوتر را برای واردات مورد بررسی قرار می دهیم. این قطعات می تواند شامل موارد زیر باشند.

  • هارد دیسک اینترنال
  • کارت گرافیک
  • حافظه اس اس دی
  • پاور
  • پردازنده
  • رم کامپیوتر
  • کیس

از واردات قطعات جانبی کامپیوتر نیز می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کارت صدا
  • کیبورد
  • موس
  • قلم نوری
  • مانیتور فن
  • خنک کننده هدست
  • و …

علاوه بر موارد ذکر شده، واردات قطعات استوک کامپیوتر نیز به دلیل قیمت مناسبی که دارند، با استقبال بسیار خوبی در بازار ایران رو به رو می باشد.

قیمت واردات قطعات کامپیوتری همانند سایر کالاها هزینه تمام شده واردات قطعات کامپیوتری نیز شامل خرید کالا، حمل، بیمه، بازرسی، انبارداری، ترخیص، حقوق ورودی می باشد. کد تعرفه واردات قطعات کامپیوتری در فصل هشتاد و چهار کتاب مقررات صادرات و واردات به تفکیک قید گردیده است.

برای اطلاع از نحوه محاسبه حقوق ورودی مقاله زیر را مطالعه نمایید:

معرفی شرکت باروس دفتر و شرکت فعال در ترکیه آلمان و چین: شرکت باروس دارای دفاتر فعال در شهرهای آلمان، ترکیه و چین می باشد و این موضوع برای سورسینگ و جلسات حضوری با تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری بسیار موثر می باشد.

کارشناسان خبره : شرکت باروس دارای کارشناسان خبره در زمینه واردات بوده که به زبان انگلیسی تسلط کامل و حرفه ای دارند . کارشناسان این شرکت برای مکاتبات بین المللی آموزش کافی دیده و در این زمینه بسیار حرفه ای می باشند . باید توجه کنید که در زمینه تجارت بین الملل هرگونه اشتباه کوچک در مکاتبات یا نحوه تحویل کالا ، نوع کالا و مشخصات آن ، نحوه پرداخت پول و …. تبعات و خسارات جبران ناپذیری رو به همراه خواهد داشت . بنابر این در صورتیکه به زبان انگلیسی آشنا نبوده و یا با اصول و قوانین تجارت آشنایی ندارید قویا توصیه میشود که از مشاوره و کمک شرکتهای بازرگانی معتبر استفاده نمایید .

امکان پرداخت ریالی در داخل ایران

همکاری با شرکتهای حمل معتبر

با توجه به سابقه شرکت باروس در زمینه تجارت خارجی ، این شرکت سالهاست که بهترین شرکت های حمل و نقل رو شناسایی کرده و و از خدمات آنها استفاده می‌نماید . موضوع حمل و نقل در واردات بسیار مهم بوده و استفاده از شرکتهای بی تجربه، تازه تاسیس، بد سابقه در این زمینه باعث بروز مشکلات فراوان برای واردکننده خواهد شد.

منبع: https://fa.barusgolden.com/واردات-قطعات-کامپیوتر/

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید