اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109086846319032
در دسترس نیست

عوارض لیزر پرتوان فیزیوتراپی

آیا لیزر درمانی پرتوان در فیزیوتراپی عوارض دارد؟

کد: 140109086846319032

، تهران , (اخبار رسمی): لیزر تراپی پرتوان برای درمان بیماری هایی مثل مشکلات اسکلتی عضلانی، استخوانی و مفصلی کاربرد دارد که در فیزیوتراپی ها قابل انجام می باشد و به دلیل عمق نفوذ بالایی که دارد بسیار تاثیر گذار است و چون از جنس نور است و دارای طول موج می باشد هیچ گونه عوارضی برای بیمار ندارد

آیا لیزر درمانی پرتوان در فیزیوتراپی عوارض دارد؟
عوارض لیزر پرتوان در فیزیوتراپی

لیزر تراپی یک روش بسیار تاثیر گذار در فیزیوتراپی می باشد که در مدت زمان بسیار کمی بیمار را درمان می کند و یک روش غیر تهاجمی بدون عوارض می باشد

لیزر تراپی پرتوان برای درمان بیماری هایی مثل مشکلات اسکلتی عضلانی، استخوانی و مفصلی کاربرد دارد. با ورود لیزر به حوزه فیزیوتراپی،  ابتدااز لیزرهای سرد و کم توان استفاده میشد اما رفته رفته با پیشرفت علم و تکنولوژی لیزرهای پرتوان با قابلیت و تاثیرگذاری بیشتر، پا به عرصه گذاشت و در حال حاضر توسط فیزیوتراپیست ها در کلینیک  برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه لیزر پرتوان فیزیوتراپی نسبت به لیزرهای کم توان عمق نفوذ بیشتری دارد و می تواند به میزان بیشتری به بافت ها تابیده شود و همچنین انرژی بیشتری را به منطقه آسیب دیده برساند و در نهایت باعث تاثیر گذاری بیشتر و طول درمان کوتاه تر خواهد شد.

لیزر پرتوان فیزیوتراپی 52 برابر پرتوان تر از لیزرهای کم توان است و عمق نفوذ آن تقریبا 4 تا 6 سانتیمتر می باشد.

ولی لیزرهای کم توان تنها نیم سانتیمتر عمق نفوذ موثر دارد و اغلب برای مشکلات سطحی بافت کوچک کاربرد دارد.

می توان گفت قدرت لیزرهای کم توان کمتر از 500 میلی وات می باشد و به دلیل قدرت کمتر خروجی چگالی انرژی کمتری تولید می کنند. بنابراین برای اینکه دوز درمانی مناسب را به بافت برسانند در قیاس با لیزر پرتوان از توانایی کمتری برخوردارند

لیزر درمانی در فیزیوتراپی فواید بسیاری دارد که در مقاله های پیشین به آن ها پرداخته شده است و به برخی از فواید آن در این مقاله نیز می پردازیم.

لیزر درمانی در فیزیوتراپی

پرسشی که شاید برای تعداد زیادی از بیماران مطرح باشد این است که آیا لیزر تراپی عوارضی هم دارد و عوارض لیزر پرتوان چه مشکلاتی را برای بیمار به همراه خواهد داشت؟

در ادامه این مقاله با من همراه باشید تا با عوارض لیزر پرتوان فیزیوتراپی بیشتر آشنا شوید.

لیزر درمانی در فیزیوتراپی چه مزایا و فوایدی دارد؟

لیزرهای پرتوان دارای دو مد پالسی (منقطع) و کنتینیوس (پیوسته) می باشد. در مد کنتنیوس با تاباندن اشعه لیزر برای مهار درد و یا بلاک کردن عصب ناحیه درد استفاده می شود و با کمک تابش لیزر بر رشته های عصبی استفاده می گردد.

مد دیگر دستگاه لیزر پرتوان مد پالسی یا منقطع است که با تاباندن اشعه لیزر به نقطه آسیب دیده باعث کاهش موادی می شود که باعث التهاب در آن نقطه شده است.

در واقع اگر در نقطه مورد نظر مایعاتی هم جمع شده باشد، لیزر پرتوان به کمک تحریک غدد لنفاوی خواهد آمد و ادم ناحیه مورد نظر را برطرف خواهد کرد.

همانطور که می دانید ATP سبب تولید انرژی در سلول ها می شود و لیزر پرتوان با تحریک قسمتی تحت عنوان کروموفور در سلول موجب تحریک ATP می شود و با تولید این ماده در سلول در حقیقت انرژی سلول بالا می رود و به دنبال آن ترمیم بافت آسیب دیده مخصوصا در بافت همبند صورت می گیرد و عملکرد رشته های عصبی از حالت آسیب به حالت سلامت و ترمیم یافته تغییر پیدا می کند.

به طور کلی می توان گفت لیزر پر توان فیزیوتراپی مدت زمان بهبودی فعال شدن مجدد عصب حسی حرکتی را کاهش می دهد.

لیزر تراپی پرتوان چه مشکلات و عوارضی در پی خواهد داشت؟

شاید یکی از دغدغه های بیمارانی که پزشک برای آن ها لیزر تراپی را تجویز می کند، عوارض لیزر پرتوان باشد. به نظر شما لیزر تراپی برای بیماران ضرر دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم لیزر پرتوان از جنس نور است و از مجوعه فوتون های نوری تشکیل شده است که دارای طول موج و فرکانس مشابه و یکسان هستند و هیچ نوع عارضه ای به همراه ندارد.

یکی از عوارض لیزر پرتوان که شاید بیماران از آن کمی ترس داشته باشند درد لیزر تراپی است، که باید بگویم لیزر پرتوان هیچ گونه دردی ندارد و در طول درمان لیزر تراپی به دلیل گشادی عروق خونی فرد کمی احساس گرما با حس آرامش را تجربه خواهد کرد.

  • اما از عوارض لیزر پرتوان و منع مصرف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • افرادی که به نور حساسیت دارند
  • بیماران تومورهای فعال
  • زنان باردار
  • بیماران قلبی که از باتری قلب استفاده می کنند

همچنین استفاده از لیزر بر روی بیضه و غده تیروئید ممنوع است .

در هنگام استفاده، اپراتور لیزر باید از عینک مخصوص استفاده کند چون سلول های چشم به شدت به نور حساس هستند و در صورت عدم استفاده از عینک محافظ ممکن است به چشم ها آسیب جدی وارد شود

توجه داشته باشید برای لیزر تراپی از هیچ گونه پماد و لوسیونی به عنوان ماده واسط استفاده نمی شود

استفاده از لیزر پرتوان برای کدام بیماری ها کاربرد دارد؟

همانطور که قبلا هم گفتم لیزر تراپی فواید و کاربرد بسیاری دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها در حوزه فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال یکی از اصلی ترین کاربردهای لیزر پرتوان، کاهش التهاب شدید است و برای درمان دردهای ستون فقرات و نیز آسیب های وارد شده به مینیسک لیگامنت و تاندون و همچنین درمان آسیب های وارد شده به ماهیچه و دردهای عصبی بسیار پر کاربرد و موثر است.

با لیزر تراپی بیمار در چه مدتی درمان می شود؟

استفاده از لیزر پرتوان به همراه دیگر روش های مداخلات فیزیوتراپی باعث درمان هر چه سریع تر بیماران شود.

لیزرهای پرتوان به دلیل عمق نفوذ بالا و زمان کوتاه درمانی (حداکثر 20دقیقه)، روش بسیار ایمن و موثری در درمان بیماری های اسکلتی عضلانی به شمار می آید.

اما از اصلی ترین کاربردهای لیزر پرتوان، رفع درد، کاهش و درمان التهاب و افزایش ترمیم بافت می باشد.

از آنجایی که لیزر پر توان قدرت بسیار زیادی دارد، میزان زمان استفاده از دستگاه در هر جلسه کاهش می یابد و باعث می شود در تعداد جلسات کمتر، بیمار درمان شود.

این در حالی است که این زمان برای هر جلسه لیزر تراپی با استفاده از لیزر کم توان به 60 الی 120 دقیقه به طول می انجامد.

دستگاه لیزر پرتوان شرکت مایکروتکنولوژی

برای اینکه در سریع ترین زمان به بهترین نتیجه درمان برسیم باید از تجهیزات با کیفیت و پرقدرت استفاده کنیم.

دستگاه لیزر پرتوان شرکت مایکروتکنولوژی دارای 3 نوع 10، 15 و 20 وات می باشد که می توان با تنظیم پارامتر پاور این دستگاه، از بیشترین و کمترین توان آن استفاده کرد. به طور مثال در دستگاه 20 وات پارامتر پاور از 1 تا 20 قابل تنظیم است که به تشخیص فیزیوتراپیست تنظیم می شود.

از دیگر ویژگی های لیزر پرتوان شرکت مایکروتکنولوژی برخورداری از دو مد پالسی و پیوسته است که کمی قبل تر به توضیح آن پرداختیم.

مفتخر هستیم که توانسته ایم رضایت فیزیوتراپیست هایی که از دستگاه های ما استفاده می نمایند را جلب نمائیم و با مراکز بزرگی همچون باشگاه استقلال، خانه کشتی تهران، فیزیوتراپی ورزش و… همکاری داشته باشیم.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید و یا برای ارتباط با مشاوران ما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی و شماره های تماس مندرج در سایت اقدام نمایید.

ارتباط با ما

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی تولید کننده دستگاه های فیزیوتراپی اعم از لیزر پرتوان، شاک ویو، التراسوند، تکار و ... بهترین کیفیت با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بازدید حضوری و تست دستگاه ها اقساط بلند مدت بدون کارمزد https://microtechnology.ir/

اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی