اطلاعات تماس
  • 021111*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109136855021975
در دسترس نیست

مزیت خرید دستگاه CNC

معرفی دستگاه CNC، انواع سی ان سی

کد: 140109136855021975

، (اخبار رسمی): CNC مخفف شدهٔ عبارت انگلیسی Computer Nurmerical Control است .به معنی کنترل رقمی کامپیوتری است. (در واقع کنترل ماشین‌های صنعتی به کمک یارانه) دستگاه CNC وسیله‌ای است که می‌توان به کمک آن طرح‌های موردنظر خود را با استفاده از کامپیوتر روی چوب و فلز یا دیگر قطعات اجرا کنیم.

معرفی دستگاه CNC، انواع سی ان سی
سی ان سی CNC رومیزی c2

تفاوت اصلی سی‌ان‌سی با فرز در این است که شما با خرید سی‌ان‌سی آن را به کمک نرم‌افزارهای خاص خودش توسط رایانه کنترل کنید و ایده‌های ذهنی خود را با کمک کامپیوتر به دستگاه برش انتقال دهید.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی راجع به دستگاه صنعتی CNC بدهیم و انواع آن را معرفی می‌کنیم سپس نکاتی را راجع به خرید این دستگاه موردبحث قرار دهیم. CNC مخفف شدهٔ عبارت انگلیسی Computer Nurmerical Control است .به معنی کنترل رقمی کامپیوتری است. (در واقع کنترل ماشین‌های صنعتی به کمک یارانه) دستگاه CNC وسیله‌ای است که می‌توان به کمک آن طرح‌های موردنظر خود را با استفاده از کامپیوتر روی چوب و فلز یا دیگر قطعات اجرا کنیم.

کاربرد دستگاه CNC 

 سی‌ان‌سی همان فرز صنعتی  است که تفاوت اصلی آن با فرز در این است که شما با خرید سی‌ان‌سی آن را به کمک نرم‌افزارهای خاص خودش توسط رایانه کنترل کنید و ایده‌های ذهنی خود را با کمک کامپیوتر به دستگاه برش انتقال دهید.

از مزیت‌های خرید دستگاه سی‌ان‌سی برای تولیدی

  • خرید دستگاه سی‌ان‌سی و استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط با این دستگاه کار را برای نیروی کار  آسان‌تر کرده چرا که دخالت نیروی انسانی را در انجام کار به حداقل می‌رساند و خودش قطعات را برش داده و به آنها بسته به دستوری که از نرم افراز می‌گیرد طرح‌های گوناگونی روی قطعات ارائه می‌دهد.
  • از دیگر مزیت‌های خرید سی‌ان‌سی برای تولیدی‌ها این است که گاهی نیاز است طرح‌های ریز و ظریفی به قطعات داده که این کار نیروی انسانی بسیار دشوار بوده و به‌سختی قابل انجام است؛ لذا برای اینکه در انجام چنین کارهایی که به‌دقت بالا و اندازه‌گیری‌های خیلی دقیق نیاز دارند بهتر است از تکنولوژی این دستگاه استفاده کرد.
  • خرید سی‌ان‌سی از رخ‌دادن خطای انسانی در حین انجام کار جلوگیری می‌کند و با کمترین خطای ممکن طرح‌های مورد نظرتان را می‌سازد.

برای اطلاع از قیمت و نحوهٔ خرید دستگاه سی‌ان‌سی به وب سایت های تولید کننده انواع دستگاه cnc برای خرید سی ان سی به صورت آنلاین مراجعه نمایید.

معرفی انواع دستگاه CNC

دستگاه سی‌ان‌سی انواع متنوعی دارد که به معرفی برخی از شناخته‌شده‌ترین‌هایش می‌پردازیم.

CNC روتر  

دستگاه سی‌ان‌سی روتر یا همان مسیریاب از توانایی برش اجسامی مانند فلز و چوب و پلاستیک را دارد. همچنین طرح زدن و حکاکی یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه است. در این مدل نیاز به تنظیم روتر نیست فقط کافی است اطلاعات مربوطه را به کمک نرم‌افزارهای مخصوص وارد کامپیوتر کنیم.

دستگاه CNC برش پلاسما 

یکی دیگر از انواع دستگاه‌های CNC که از آن برای برش فلز و چوب در حالت دوبعدی استفاده می‌شود این نوع دستگاه نسبت به نوع روتر به قدرت کمتری احتیاج دارد. در این نوع از ماشین از مشعل پلاسما برای نفوذ آن به ورقه‌های فلزی یا چوب استفاده می‌شود.

دستگاه CNC برش لیزر 

این ماشین کاملاً با دستگاه برش پلاسما مشابه بوده و به همان روش عمل کرده و تنها تفاوت آن این است که علاوه بر فلز و چوب توانایی برش لیزر را نیز دارد.

پرینتر سه‌بعدی سی‌ان‌سی

از انواع دیگر این دستگاه است که طرز کارش مشابه با دستگاه برش لیزر است با این تفاوت که در آن اکسترود قرار دارد که تا وقتی که محصول تکمیل شود کم‌کم پلاستیک را در حرکتی ادامه‌دار ته‌نشین می‌کند.

PIC AND PLACE CNC 

از انواع دستگاه سی‌ان‌سی که دارای چند دهانه است و قطعه‌های الکتریکی را جمع می‌کنند و آن‌ها را در محل مناسب می‌گذارد. کاربرد این دستگاه معمولاً در ساخت رایانه‌ها و تبلت‌ها و تلفن‌های همراه و غیره برای مونتاژ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه فرز سی‌ان‌سی

در این نوع به‌جای لیزر از ابزار مخصوصی استفاده می‌شود برای براده برداری و همچنین برش و یا طرح زدن یا همان حکاکی روی فلزات و چوب و انواع سنگ قابل‌استفاده است. از برتری این دستگاه نسبت به نوع لیزری آن در این است که مس توان بر روی عمق حکاکی و برش متمرکز شد.

دستگاه هوابرش 

از دیگر انواع دستگاه سی‌ان‌سی است که داخل آن از سوخت گاز همراه با اکسیژن برای برش زدن قطعات فلزی استفاده می‌شود؛ چون به‌صرفه‌تر است و همچنین استفاده از آن راحت است طرف‌داران خودش را دارد؛ اما به‌خاطر سرعت پایین آن در برش در بعضی از صنایع به‌جای آن از دستگاه لیزری و یا برش پلاسما استفاده می‌شود.

دستگاه واترجت 

برش‌زنی در این دستگاه توسط فشار جریان آب انجام می‌شود و کاربرد اصلی‌اش در صنایعی نظیر موارد زیر است: 

  • صنایع ساختمانی 
  • هوافضا
  • شیشه 
  • چوب 
  • قطعه ساز 
  • خودروسازی 
  • صنایع غذایی 
  • صنعت برق 
  • نساجی 
  • و...
  • ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    • 021111*****
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    صنعت و تولید