اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109166862121993
در دسترس نیست

رابیتس چیست و چه انواعی دارد؟

کد: 140109166862121993

، (اخبار رسمی): رابیتس به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح در صنایع ساختمانی شناخته می‌شود که در این صنعت به اشتباه آن را راویز نیز تلفظ می‌کنند. رابیتس در واقع یک ورق شبکه‌ای فلزی است که در طی فرآیند پرس کاری و کشش بر روی ورق گالوانیزه به وجود می‌آید.

رابیتس چیست و چه انواعی دارد؟
رابیتس چیست و چه انواعی دارد؟
رابیتس چیست و چه انواعی دارد؟
رابیتس چیست و چه انواعی دارد؟
رابیتس چیست و چه انواعی دارد؟
رابیتس چیست و چه انواعی دارد؟

این توری نه تنها در صنعت ساختمان سازی؛ بلکه در صنعت مجسمه‌سازی نیز کاربرد دارد که اغلب توسط مجسمه سازان برای ساخت منحنی و یا اشکال سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رابیتس کاربردهای مختلفی دارد و انواع متفاوتی از آن تولید می‌شود و به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه انواع رابیتس را به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید  رابیتس بدانید که کدام نوع برای خواسته‌های شما مناسب‌تر است.

بررسی و معرفی انواع رابیتس

به طور کلی بر اساس سه پارامتر مهم یعنی تعداد ستون، وزن و چشمه رابیتس‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند. در ادامه هر یک از این دسته‌بندی‌ها را بررسی خواهیم کرد.

انواع رابیتس بر اساس تعداد ستون

با توجه به کاربردهای مختلف، رابیتس‌ها را در سه دسته‌ ۹ ستون، ۱۱ ستون و ۱۳ ستون تولید می‌کنند. هیچ یک از این انواع برتری خاصی نسبت به دیگری ندارند و صرفا بر اساس نیاز و خواسته‌ها باید انتخاب کنید که کدام نوع برای شما مناسب است؛ به عنوان مثال رابیتس ۹ ستون بیشتر برای اجرای سقف کاذب و رابیتس ۱۳ ستون هم بیشتر برای گچ‌کاری و یا ساخت نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت رابیتس بر اساس تعداد ستون نیست و به وزن آن بستگی دارد؛ به این معنا که رابیتس ۹ ستون با وزن سنگین تر از رابیتس ۱۱ و ۱۳ ستون با وزن سبک‌تر گران‌تر خواهد بود.

انواع رابیتس بر اساس وزن

یکی از مزایای توری رابیتس این است که می‌توانید بر اساس نیازی که دارید، آن را با ضخامت‌های متفاوت سفارش دهید. ضخامت های بیشتر برای مکان‌هایی مانند نمای ساختمان و یا گچ کاری سقف مناسب است؛ زیرا باید تحمل وزن بالای مصالحی مانند گچ، سیمان و سنگ را داشته باشد. بدیهی است که هرچه ضخامت ورق گالوانیزه و رابیتس تولید شده بیشتر باشد، وزن آن نیز بالاتر خواهد رفت. همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت رابیتس، وزن آن است؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم که رابیتس‌های ضخیم تر، گران‌تر نیز هستند.

 

انواع رابیتس بر اساس چشمه

پیش از هر چیزی باید بگوییم که منظور ما از چشمه، همان منافذی است که در بین ستون رابیتس قرار دارند. در بازار ایران رابیتس های موجود به دو دسته‌ی دو چشمه و سه چشمه تقسیم می‌شوند که باید بر اساس انتظارات و نیازهای خود، نوع مناسب آن را انتخاب نمایید. از سوی دیگر شکل این چشمه‌ها نیز می‌تواند به سه صورت لوزی، مربع و متوازی الاضلاع باشد که البته رایج‌ترین نوع آن متوازی الاضلاع است. پیش از خرید رابیتس حتما توجه کنید که کدام نوع برای شما مناسب‌تر است؛ زیرا وجود این چشمه‌ها در هدر رفتن انرژی تاثیرگذار هستند و در صورت انتخاب اشتباه متضرر خواهید شد.

مزایا و معایب استفاده از رابیتس

تمامی مصالحی که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در کنار تمامی مزایا، کم و کاستی‌هایی را نیز دارند و رابیتس نیز از این قاعده مستثنی نیست. مزیت اصلی رابیتس این است که قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی دارد؛ به همین دلیل می‌توانید بر اساس فضای خود آن را شکل دهید و طرح‌های متنوعی را ایجاد نمایید. مزیت دیگر رابیتس این است که به سادگی در بازار آهن یافت می‌شود و قیمت مناسبی نیز دارد و از سوی دیگر سرعت اجرای رابیتس بسیار بالاست و شما می‌توانید با به کارگیری نیروی ماهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن، آن را پیاده‌سازی نمایید. در کنار مزیت‌های مذکور رابیتس معایبی مانند وزن بالا، امکان خوردگی در مناطق دارای رطوبت وعدم آکوستیک بودن را نیز دارد.

مهم‌ترین ویژگی مصالح ساختمانی مقاومت و استحکام است. رابیتس در صورتی که با ورق گالوانیزه با کیفیت ساخته شود و بر اساس اصول مهندسی نصب و اجرا شود، از استحکام مناسبی برخوردار است. در این جا سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توانیم از کیفیت رابیتس مطمئن شویم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با خرید از مراکز معتبر می‌توانید بهترین محصولات را با قیمت روز خریداری کنید تا نگرانی بابت کیفیت محصولات وجود نداشته باشد. در ادامه بهترین مرکز خرید رابیتس را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین مرکز خرید رابیتس

شرکت آهن تخفیف یکی از معتبرترین مراکز خرید انواع آهن آلات است که امکان خرید اینترنتی رابیتس و کلیه‌ی آهن آلات مانند نبشی، پروفیل، ورق، میلگرد، انواع فنس و توری را نیز فراهم آورده است. شما می‌توانید قیمت تمامی محصولات مورد نیاز خود را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید و از صحت قیمت‌گذاری اطمینان خاطر داشته باشید.

همان طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، رابیتس دارای انواع گوناگونی است که شما می‌توانید تمامی انواع رابیتس را در سایت آهن تخفیف به سادگی پیدا کرده و تنها با چند کلیک آن را در محل مورد نظر خود دریافت کنید. وب سایت آهن تخفیف دارای نماد اعتماد الکترونیکی است که صلاحیت فعالیت این شرکت در بستر آنلاین را تایید می‌نماید؛ بنابراین بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید پرداخت خود را انجام داده و بدون اتلاف وقت برای خرید حضوری، محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

نکته‌ی قابل توجه دیگر این است در صورت نیاز به دریافت فاکتور رسمی، تنها کافیست درخواست خود را ثبت کنید تا فاکتور رسمی جهت ارائه به اداره مالیات را دریافت نمایید.

کارشناسان آهن تخفیف به شما در خرید و انتخاب محصولات نیز کمک خواهند کرد؛ زیرا همانطور که می‌دانید مصالح مختلف مانند رابیتس دارای چندین نوع متفاوت هستند که هر یک با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، برای یک کاربرد خاص مناسب هستند. کارشناسان آهن تخفیف به شما کمک می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین خرید را با راحت‌ترین روش تجربه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان