اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109196864722001
در دسترس نیست

بهترین مارک سشوار

راهنمای خرید بهترین مارک سشوار

کد: 140109196864722001

، (اخبار رسمی): سشوار پرکاربردترین اختراع بشر و از جمله پرمصرف ترین لوازم آرایشی برقی است که برای خشک کردن، صاف کردن و لخت کردن، حجم دادن و حالت دهی به موها به کار می رود و در هر سنی مورد استفاده خانم ها و آقایان قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید بهترین مارک سشوار
راهنمای خرید بهترین مارک سشوار

سشوار یکی از وسایل اصلی هر خانه و آرایشگاهی است که خشک کردن موها و حالت دهی به آن ها را آسان تر می کند. با کمک این وسیله می توانید موهای نرم و ابریشمی داشته باشید.

سشوار پرکاربردترین اختراع بشر و از جمله پرمصرف ترین لوازم آرایشی برقی است که برای خشک کردن، صاف کردن و لخت کردن، حجم دادن و حالت دهی به موها به کار می رود و در هر سنی مورد استفاده خانم ها و آقایان قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به بررسی این محصول بپردازیم و مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک مدل مناسب را در اختیارتان قرار دهیم.

بهترین ماشین ریش تراش

راهنمای خرید بهترین سشوار

سشوار یکی از وسایل اصلی هر خانه و آرایشگاهی است که خشک کردن موها و حالت دهی به آن ها را آسان تر می کند. با کمک این وسیله می توانید موهای نرم و ابریشمی داشته باشید که تا قبل از حمام رفتن و شست و شوی سر حالتشان را حفظ می کنند. مدل های مختلفی از این محصول به صورت حرفه ای، خانگی، مسافرتی و… در بازار موجود است که انتخاب را برایتان کمی دشوار می کند. در قسمت زیر مهم ترین فاکتورها برای خرید یک سشوار خوب و مناسب با نیاز شما را با هم بررسی می کنیم؛

• نوع موتور

سشوارها دارای دو نوع موتور سنگین یا AC و سبک یا DC هستند؛

در مدل های حرفه ای یا AC برق موتور و المنت مجزا است و دو دکمه برای کنترل سرعت و حرارت وجود دارد. این مدل ها دارای سه نوع باد سرد، ملایم و گرم هستند که قدرت پرتاب باد آن ها به صورت کم، زیاد و خاموش قابل تنظیم اند.

در مدل های خانگی یا DC برق موتور و المنت یکی است و تنها یک دکمه برای تنظیم حرارت و سرعت وجود دارد که به سه حالت خاموش، حرارت متوسط و باد ملایم، حرارت بالا و باد قوی عمل می کند.

• دارا بودن فناوری تولید یون و یا تورمالین

بعضی مدل ها آیونیک بوده و دارای قابلیت تولید یون منفی حتی در حرارت های پایین اند؛ به همین علت موها را به سرعت خشک کرده و با خنثی کردن بار مثبت موجود در موها از بهم چسبیدگی و یا وز شدن موها جلوگیری می کنند.

سشوارهای آیونیک دو مدل دارند؛ یک نوع از آن در بدنه خود دکمه ای دارد که باید آن را تا زمانی که وز موها از بین برود فشار دهید. نوع دوم به صورت خودکار این کار را انجام می دهد و به اصلاح تمام آیونیک است و نیاز به فشار دادن دکمه ندارد. سشوارهای آیونیک به علت سرعت عمل بالا، آسیب کمتری به موها وارد می کنند.

سشوار تورمالین عملکردی شبیه به آیونیک دارد با این تفاوت که برای فعال شدن تورمالین آغشته شده به بدنه دستگاه برای تولید یون منفی، حرارت بالا نیاز است.

• توان مصرفی

اگر سشوار را برای مصارف خانگی می خواهید، توان مصرفی زیر 2000w را انتخاب کنید ولی اگر برای آرایشگاهتان به دنبال یک مدل با کارایی بالا هستید، قدرت 2000w به بالا را در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که سشوارهای فوق حرفه ای و بسیار قوی حداکثر توان مصرفی شان 2600 وات است؛ بنابراین اگر توان های بالاتر از این حد را روی محصولی مشاهده کردید، در تقلبی بودن آن شک نکنید.

• دکمه تنظیم حرارت، سرعت باد

یکی از ویژگی های مهم دارا بودن دو دکمه مجزا برای تنظیم حرارت و سرعت باد است که امکان تنظیم به صورت دلخواه را برایتان فراهم می کند. اگر می خواهید از باد سرد برای خنک کردن موهایتان بعد از سشوار کشیدن با حرارت بالا و حالت دهی استفاده کنید، حتما مدل های دارای دکمه باد سرد را انتخاب کنید.

• المنت

المنت ها به دو صورت نیکل و سرامیکی وجود دارند که مدل های سرامیکی برخلاف نیکل، مصرف برق کمتری دارند، اما گران قیمت هستند و می توانند در سریع ترین زمان ممکن موها را خشک کرده و به علت نفوذ گرما به داخل مو حالت دهی بهتری ایجاد کنند. این نوع المنت نسبت به مدل نیکل بسیار شکننده و آسیب پذیر است.

البته بیشتر مدل های موجود در بازار از جنس نیکل هستند و تعداد کمی المنت سرامیکی در بازار پیدا می شود.

• تجهیزات جانبی

بعضی مدل ها علاوه بر داشتن سری معمولی، سری های متعدد دیگری چون دیفیوزر یا دیسپانسر، شانه و ماساژور دارند. کسانی که موهای فر دارند، بهتر است با سری دیسپانسر موهایشان را خشک کنند تا فر منظم و جذابی داشته باشند.

دارا بودن حلقه برای آویز سشوار نیز یکی از فاکتورهای مهم است. البته اگر مدل منتخب شما حلقه آویز نداشته باشد، می توانید از پایه نگهدارنده سشوار برای نگهداری از این محصول استفاده کنید.

نحوه استفاده صحیح از سشوار برای جلوگیری از آسیب به مو

اگر از سشوار بیش از اندازه و به روش غلطی استفاده کنید، به مرور زمان موهایتان به شدت آسیب می بیند و خشک، شکننده و بی روح می شود و موخوره می گیرد حتی ممکن است ریزش هم پیدا کنید. اگر میخواهید درگیر این مسائل نشوید، حتما نکات زیر را هنگام استفاده در نظر بگیرید؛

  1.  به هیچ عنوان موهای خیسی که آب از آن ها می چکد را با این وسیله خشک نکنید. ابتدا با حوله آب اضافی را از روی موها بردارید و اجازه دهید مو کمی به کمک هوا خشک شود.
  2.  سعی کنید از دمای متوسط و سرعت باد بالا استفاده کنید؛ در غیر این صورت اگر دما خیلی بالا باشد، پوست سر و ریشه موها آسیب جدی می بینند.
  3.  برای محافظت از تارهای مو در مقابل گرما از محصولاتی نظیر سرم مو و اسپری دوفاز مو استفاده کنید. در این حالت سد دفاعی برای موهایتان ایجاد می کنید.
  4.  برای صاف کردن و یا حجم دادن موها اجازه دهید کامل خشک شوند، سپس به کمک برس های دارای دندانه سر گرد موهایتان را حالت دهید. سر گرد بودن دندانه ها باعث می شود که پوست سرتان آسیب نبیند و ماساژ داده شود.
  5.  وقتی موها حرارت می بینند کوتیکول آن ها باز می شود، در این حالت اگر در پایان کار از باد سرد سشوار برای خنک کردن موها استفاده کنید، براق بودن موهایتان را افزایش می دهید و از آن ها در برابر آسیب های محیطی محافظت می کنید.

منبع: https://taniroo.ir/hairdryer/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | دکوراسیون و منزل