اطلاعات تماس
  • 091240*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109196865321992
در دسترس نیست

طراحی داخلی منزل کلاسیک

کد: 140109196865321992

، (اخبار رسمی): دکوراسیون منزل ایرانی ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر نمونه های دنیا متمایز می کند. دکوراسیون منزل ایرانی بیشتر به سبک کلاسیک و سنتی گرایش دارد،  علاوه بر زیبایی جلوه ای مجلل و شیک دارد. فرش و قالیچه ماشینی یا دستبافت گران قیمت جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون هر خانه در ایران است.

طراحی داخلی منزل کلاسیک
طراحی داخلی منزل کلاسیک

دکوراسیون و طراحی داخلی هر نقطه از جهان به فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور بستگی دارد. در ایران در هر خانه ای که سر بزنید نشانه هایی از فرهنگ ایرانی را خواهید دید. طراحی داخلی خانه ایرانی مانند سایر سبک های دکوراسیون قوانین خاص خود را دارد و برای داشتن خانه ای به سبک ایرانی باید یکسری اصول و قوانین را در دکوراسیون و چیدمان منزل خود رعایت کنید. در این مقاله قصد داریم ویژگی های طراحی داخلی منزل کلاسیک را با شما در میان بگذاریم تا بتوانید خانه ای اصیل و شیک را برای خود طراحی کنید.

دکوراسیون منزل ایرانی ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر نمونه های دنیا متمایز می کند. دکوراسیون منزل ایرانی بیشتر به سبک کلاسیک و سنتی گرایش دارد،  علاوه بر زیبایی جلوه ای مجلل و شیک دارد. فرش و قالیچه ماشینی یا دستبافت گران قیمت جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون هر خانه در ایران است. فرش یکی از نمادهای اصلی شناخت هنر و فرهنگ ایرانی در بین مردم کشورهای دیگر است.

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک

دکوراسیون و طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی است به طوری که حتی گردشگران خارجی نیز در مقالات و مجلات خود از زیبایی و شگفتی دکوراسیون ایرانی صحبت می کنند. مانند هر سبک دیگری، برای یک خانه ایرانی باید ویژگی های خاصی را در دکوراسیون منزل پیاده کنید. در زیر به طور مفصل به این ویژگی ها پرداخته ایم.

رنگ‌های روشن و خنثی

اگر به چند نمونه از دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی دقت کنید، خواهید دید که بیشتر آن ها در رنگ های روشن یا خنثی هستند. به طور کلی رنگ هایی مانند سفید، کرم، بژ، قهوه ای، سبز روشن و زیتونی نقش عمده ای در دکوراسیون منزل ایرانی دارند. این رنگ ها را می توان در هر قسمت از خانه استفاده کرد. اما بیشتر دیوارها و وسایل خانه با این رنگ های آرامش بخش تزئین شده اند.
استفاده از رنگ های روشن مزایای خاصی دارد که مهم ترین آنها بزرگتر نشان دادن خانه است. این امر به ویژه در آپارتمان ها و خانه های کوچک و قابل حمل امروزی بسیار مهم است. اما این بدان معنا نیست که نباید از رنگ های گرم در خانه خود استفاده کنید. اگر خانه شما بزرگ و جادار است، می توانید از رنگ های گرم نیز در طراحی داخلی خود استفاده کنید.

مبلمان کلاسیک

هر چقدر تکنولوژی در صنعت مبلمان رخنه کند و مدل های جدیدی از مبلمان روز به روز به بازار عرضه شود، هیچ چیز جای مبلمان کلاسیک و سلطنتی را در طراحی داخلی ایرانی نمی گیرد. مبلمان کلاسیک جایگاه خاص خود را در خانه های ایرانی دارد. به همین دلیل این نوع مبلمان هرگز از مد نرفته و همیشه در مرکز توجه بوده است. همانطور که می دانید مبلمان سلطنتی چشمگیر است و همیشه با کنده کاری ها و نقش برجسته ها خودنمایی می کند. اما مبلمان کلاسیک جذابیت کمتری دارند و به سمت سادگی گرایش دارند. هر دو نوع مبلمان اغلب از چوب قهوه ایی ساخته می شوند و گرمای دلپذیری به اتاق نشیمن می دهند.

البته باید توجه داشت که این نوع مبلمان با سایر عناصر خانه و همچنین سبک کلی خانه همخوانی داشته باشد. یکی از اشتباهات رایج در دکوراسیون و چیدمان داخلی، عدم تطابق مبلمان و سبک خانه است. اگر سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده اید، اما همچنان از طرفداران مبلمان کلاسیک هستید، بهتر است مدل های ساده را انتخاب کنید.

لوسترهای لوکس

از دیگر ویژگی های فضای داخلی خانه می توان به لوسترهای روشن و تاثیرگذار در پذیرایی اشاره کرد. ایرانیان به نور و روشنایی اهمیت زیادی می دهند، به همین دلیل است که لوسترهای مجلل و لوکس همیشه پای ثابت دکوراسیون خانه ایرانی بوده اند. انواع مختلفی از لوسترها در بازار موجود است، اما مانند هر عنصر دیگری، هنگام خرید لوستر باید سایر عناصر خانه خود را در نظر بگیرید. سعی کنید تعادلی بین لوکس بودن لوستر و سایر عناصر مانند مبلمان برای خانه ای منسجم و زیبا حفظ کنید.

 فرش‌های دستباف

حضور ارزشمند فرش در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی را نمی توان نادیده گرفت. در واقع فرش یکی از سرمایه های ملی ما و یکی از بارزترین ویژگی های دکوراسیون ایرانی است. فرش های ایرانی به دو دسته دستبافت و ماشینی تقسیم می شوند که هر کدام زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. اما اگر خواهان دکور اصیل ایرانی هستید، فرش دستبافت را پیشنهاد می کنیم. این نوع فرش ها جدا از دوام بسیار، جلوه ای بسیار راحت و منحصر به فرد به خانه شما می بخشند.

پرده های کلاسیک

ما ایرانی ها نسبت به حریم خصوصی خود بسیار حساس هستیم و هر کاری که می توانیم برای محافظت از آن انجام می دهیم. داخل خانه حریم خانواده ها محسوب می شود. برای محافظت از حریم خصوصی خود می توانید از پرده استفاده کنید. در واقع وجود پرده یکی از الزامات دکوراسیون داخلی ایران است. زیرا پرده نه تنها از بیرون دیدن داخل خانه جلوگیری می کند، بلکه جلوه زیادی به دکوراسیون خانه می دهد.

عناصر تزئینی

برای تکمیل دکوراسیون خود بهتر است از عناصر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی ایرانی استفاده کنید. این عنصر تزئینی هر عنصر زیبایی است که با سبک خانه شما هماهنگ باشد. فرش، آباژور، قفسه چوبی،دکوری های کلاسیک، تابلو و ... زیبایی بیشتری به خانه شما می بخشد. در دکور ایرانی خود می توانید از عتیقه نیز استفاده کنید.

کلام آخر 

در این مقاله سعی کرده ایم جزییات دکوراسیون داخلی خانه و ویژگی های متمایز آن را به شما نشان دهیم. با استفاده از این نکات مطمئنا یک خانه ایرانی زیبا خواهید ساخت. شما فقط باید روی حفظ تناسب بین المان ها تمرکز کنید. به نظر شما خانه ایرانی چه ویژگی های دیگری دارد؟ برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه ایرانی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ خوشحال می شویم پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091240*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل