اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109206866619032
در دسترس نیست

درمان گردن درد

فیزیوتراپی گردن با روش های لیزر پرتوان، اولتراسوند و الکتروتراپی

کد: 140109206866619032

، تهران , (اخبار رسمی): گردن درد یکی از سخت ترین بیماری ها است و برای درمان آن روش های متعددی به کار گرفته می شود. یکی از موثرترین روش های درمانی گردن درد فیزیوتراپی می باشد. فیزیوتراپی گردن خود روش های متعددی دارد که یکی از آن ها استفاده از دستگاه های الکتروتراپی، لیزر پرتوان، اولتراسوند و... می باشد

فیزیوتراپی گردن با روش های لیزر پرتوان، اولتراسومد و الکتروتراپی
درمان گردن درد در فیزیوتراپی با لیزر پرتوان، اولتراسوند، الکتروتراپی

انواع روش های درمان گردن درد در فیزیوتراپی شامل: الکتروتراپی، لیزر پرتوان، اولتراسوند تراپی، ماساژ درمانی، گرما درمانی، کمپرس یخ و ... می باشد

فیزیوتراپی گردن حتما باید توسط متخصصین و فیزیوتراپیست ها انجام شود زیرا اگر به دست افراد غیر تحصیلکرده و غیر متخصص انجام شود عواقب بدی را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

گردن بخش فوقانی ستون فقرات می باشد، که هفت مهره بالایی ستون فقرات گردن را تشکیل می دهند.

انواع روش های توانبخشی و فیزیوتراپی برای درد گردن، عدم تحرک، ضعف و سر درد و سفتی گردن نیز انجام می شود. در نتیجه اگر شخصی هر کدام از این علائم را دارد می تواند با مراجعه به پزشک و تجویز فیزیوتراپی از خدمات آن بهره مند شود و اقدام به درمان نماید.

تشخیص و اقدام درمانی زودهنگام در فیزیوتراپی گردن بسیار حائز اهمیت است تا بیمار هر چه سریعتر به بهبودی دست یابد.

فیزیوتراپی یکی از روش های رایج برای گردن درد مزمن است. در بیشتر موارد فیزیوتراپی گردن شامل روش هایی است که باعث کاهش درد، تقویت و کشش گردن و شل کردن عضلات آن می باشد.

روش های درمانی فیزیوتراپی برای هر شخص می تواند متفاوت باشد و بسته به شرایط هر فرد، تمارین تغییر خواهد کرد.

چرا گردن را فیزیوتراپی می کنند؟

معمولا هدف از فیزیوتراپی گردن مشمول موارد زیر است:

  • بهبود وضعیت دامنه حرکتی سر و گردن
  • کاهش درد و سفتی گردن
  • تقویت پویا گردن و عضلات پشتیبان آن
  • آموزش روش هایی برای بازگشت مجدد درد

خوشبختانه در حال حاضر حتی اگر بیماران با انواع روش های درمانی به بهبودی کامل دست نیابند اما انجام فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت و عملکرد گردن برای حرکات روزانه خواهد داشت.

بهترین تایم برای فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی گردن در مواقع گوناگونی برای بیماران توصیه می شود که عبارتند از:

درمان پس از وارد شدن صدمه به گردن

برخی از صدمات گردن مثل: ضربه شلاقی، می تواند منجر به آسیب بافت های نرم و مفاصل گردن شود که دراین حالت بیمار احساس درد و سفتی خواهد داشت که ممکن است مدت ها این مشکل با بیمار همراه باشد.

یک برنامه فیزیوتراپی گردن مناسب می تواند درد را کاهش دهد و به بازگشت وضعیت طبیعی گردن کمک بسزایی کند.

بهبودی حالت درد و سفتی پس از جراحی

افرادی که جراحی گردن انجام می دهند ممکن است هفته ها و یا ماه ها دچار درد و سفتی پس از جراحی شوند.

به طور مثال عمل جراحی دیسککتومی قدامی گردن با فیوژن شامل ادغام 2 یا چند مهره در گردن است که قادر است نحوه حرکت بعضی از عضلات گردن و قسمت فوقانی پشت را تغییر دهد.

در موارد این چنینی، فیزیوتراپی گردن ممکن است باعث رفع سفتی، کاهش یا جلوگیری از اسپاسم دردناک در حین بازسازی عضلات و بهبود افزایش عملکرد گردن شود.

فیزیوتراپی گردن برای چه افرادی ممنوع است؟

گاهی اوقات ممکن است نه تنها فیزیوتراپی، گردن درد را تسکین ندهد بلکه ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت بیمار نیز گردد.

در صورتی که بیمار دچار شرایط زیر باشد معمولا فیزیوتراپی توصیه نمی شود.

افرادی با بیماری های زمینه ای

در صورتی که گردن درد بیمار مربوط به بیماری های ناشی از تومور یا عفونت باشد، در وهله اول علت آن باید بررسی شود.

مثلا اگر فرد دچار تومور باشد و منجر به گردن درد بیمار شده باشد، تمارین فیزیوتراپی شاید باعث رشد و بدتر شدن تومور شود و هیچ کمکی هم به التیام درد بیمار نخواهد کرد.

بی ثباتی جدی ستون فقرات

ممکن است گاهی اوقات ستون فقرات گردن به میزان کافی پایداری لازم را نداشته باشد. به طور مثال اگر استخوان مهره شکسته شود یا اگر انحطاط ستون فقرات منجربه فشرده شدن طناب نخاعی یا ریشه عصبی شود، ستون فقرات بایستی برای ممانعت از آسیب بیشتر، پیش از شروع فیزیوتراپی گردن تثبیت شود

دلایل دیگر ممنوعیت فیزیوتراپی گردن می تواند عدم تحمل بیمار در طول درمان باشد.

معمولا فیزیوتراپیست ها در جلسه اول علت گردن درد را بر اساس طبقه بندی ماهیچه ای، اسکلتی، عضلانی تشخیص می دهند و بر اساس آن بهترین روش درمانی را انتخاب می کنند.

متاسفانه بیماری های ستون فقرات بسیار دردناک و نگران کننده است که گردن درد هم از این مشکلات مستثنی نیست و می تواند زندگی بیمار و توانایی های او را تحت تاثیر قرار دهد.

هر چه بیمار سریع تر اقدام به درمان گردن درد نماید نتایج درمانی موفقیت آمیز تر خواهد بود و در مدت زمان کمتری به بهبودی دست پیدا خواهد کرد.

درمان گردن درد با فیزیوتراپی

تکنیک های زیادی در فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد تا با در نظر گرفتن شرایط بیمار وضعیت او را بهبود دهد.

فیزیوتراپیست ها شرایط بیمار را از لحاظ میزان درد، عامل درد، سن بیمار و ... مورد بررسی قرار می دهند و بهترین تکنیک را برای درمان آغاز می کنند

فیزیوتراپی گردن می تواند شامل ماساژ، الکتروتراپی، تمارین ورزشی، تحرک، دستکاری، آموزش مجدد وضعیت بدن، توصیه های ارگونومیک و خود مدیریتی باشد.

انواع متدهای فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی گردن به طور کلی به دو دسته غیر فعال و فعال تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد:

فیزیوتراپی غیر فعال

این روش شامل درمان هایی است که نیازی به دخالت بیمار در درمان نیست و از روش هایی مثل ماساژ درمانی، استفاده از دستگاه اولتراسوند فیزیوتراپی،الکتروتراپی، کمپرس یخ، گرما درمانی و... به کار برده می شود.هدف از فیزیوتراپی غیر فعال کاهش درد و تورم می باشد.

فیزیوتراپی فعال

این روش با دخالت خود بیمار صورت می گیرد یعنی بیمار بایستی یکسری تمارین ورزشی و حرکات کششی انجام دهد تا با این کار به بهبود قدرت و انعطاف پذیری در گردن، ماهیچه ها درد کمتری را متحمل شوند. در این صورت بهتر می توانند وضعیت بدنی را حفظ کنند.

این کار باعث کاهش استرس بر ستون فقرات گردنی خواهد شد.

خرید دستگاه های فیزیوتراپی

همانطور که گفته شد یکی از روش های فیزیوتراپی گردن به صورت غیر فعال، استفاده از دستگاه های الکتروتراپی و اولتراسوند، لیزر پرتوان می باشد که روشی بسیار مطمئن و تاثیر گذار است و در مراکز فیزیوتراپی برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد .

شرکت مایکروتکنولوژی یکی از تولید کنندگان برجسته در زمینه تجهیزات فیزیوتراپی در ایران می باشد که با کیفیت بسیار خوب محصولات خود و همچنین قیمت های مقرون به صرفه توانسته رضایت اکثر فیزیوتراپیست های عزیز که از این شرکت تجهیزات کلینیک خود را خریداری کرده اند را جلب نماید.

برای اطلاع از شرایط اقساط بلند مدت منعطف بدون بهره و تخفیف های باورنکردنی خرید نقدی میتوانید با مشاوران ما تماس حاصل نمائید.

منبع:https://microtechnology.ir/neck-physiotherapy/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی

شرکت مهندسی مایکروتکنولوژی تولید کننده دستگاه های فیزیوتراپی اعم از لیزر پرتوان، شاک ویو، التراسوند، تکار و ... بهترین کیفیت با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش بازدید حضوری و تست دستگاه ها اقساط بلند مدت بدون کارمزد https://microtechnology.ir/

اطلاعات تماس
  • 021461*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان