اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109226872117514
در دسترس نیست

9 نکته که هنگام خرید باند خانگی باید در نظر بگیرید

کد: 140109226872117514

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم نامزدی در پیش دارید؟ شاید هم تولد! قصد خرید باند خانگی مناسب را دارید؟ برای انتخاب آگاهانه‌ی یک باند خانگی، این چند نکته را به ذهن بسپارید. زیرا باند خانگی، بخش مهمی از سیستم صوتی شماست و ارزش دارد که وقت و مطالعه‌ی کافی برای انتخاب آن به خرج دهید.

9 نکته که هنگام خرید باند خانگی باید در نظر بگیرید
باند خانگی

موارد ریز و درشت مختلفی هستند که در انتخاب یک محصول تاثیر دارند؛ ممکن است هرکدام از آنها برای یکی مهم و برای دیگری بی اهمیت باشد. اما اگر هنگام خرید باند خانگی اصلیترین موارد را در نظر بگیرید، نتیجه‌ی خوبی به دست می‌آورید. باهم ادامه‌ی این مقاله را می‌خوانیم تا این نکات را بشناسیم.

اهمیت کیفیت صدا در باند خانگی:

ویژگیهای فنی باندهای مختلف را مقایسه کنید. به RMS واقعی باند خانگی توجه کرده و کیفیت کابلها را مدنظر داشته باشید. کابلهایی از جنسی مانند مس زود گرم شده و باعث افت کیفیت صدا می‌شوند.

توییتر، ساب‌ووفر و میدرنج هم، از ارکان مهم یک باند خوب هستند که طیف صدا را کامل می‌کنند. این بخشها، معمولا در باند خانگی ایستاده قرار دارند.

در کنار همه‌ی این استانداردها، خوب است بدانیم که کیفیت صدا بسته به نوع شنیدار افراد ممکن است متفاوت باشد. یعنی کیفیت صدای یک باند به گوش یک شخص بسیار عالی باشد ولی برای فردی دیگر نامناسب باشد.

هنگام خرید باند یک فلش با خود ببرید. چند موسیقی مورد علاقه‌ی خود را که بارها گوش داده و زیر و بم صدای آن را می‌شناسید، روی آن بریزید. پس از بررسی تمام ویژگیهای فنی باندها، با استفاده از فلش، آن موسیقی را در هر کدام از باندها پخش کنید. سعی کنید چند موسیقی از سبکهای مختلف باشد.

صدایی که از باند پخش می‌شود باید به گوش شما طبیعی و متناسب برسد. پس برای خرید عجله نکنید و زمان کافی بگذارید.

فضای منزل را کامل در نظر داشته باشید:

هرچه سیستم صوتی و باند خانگی پیچیده‌تر و حرفه‌ای تر باشد، صدایی رساتر و بلندتر خواهد داشت. هنگام تهیه و چینش، اندازه‌ی فضا، دیوارهای مشترک با همسایه‌ها، نازکی دیوارها و عزیزانی که با شما زندگی می‌کنند را درنظر داشته باشید. اگر در منزل سالمند یا کودکی زندگی می‌کند، دیوارها نازک هستند یا محل قرارگیری باند کنار دیوار مشترک با همسایه است، حجم بالای صدا می‌تواند عامل آزار و مزاحمت باشد.

جنس بدنه ی باند خانگی:

شاید پیشتر کمتر به این نکته پرداخته شده باشد، اما یکی از نکات مهم که در کیفیت صدای نهایی باند اثرگذار است، جنس بدنه‌ی آن است.

سازندگان مختلف باند خانگی، از مواد متفاوتی در ساخت بدنه‌ی باند استفاده می‌کنند. از چوب باکیفیت گرفته تا نئوپان درجه‌ی سوم. هرکدام از این مواد، به شکلی روی لرزش بدنه و نهایتا کیفیت صدای باند خانگی اثر می‌گذارند.

یکی از بهترین مواد برای ساخت بدنه‌ی باند، ام‌دی‌اف (MDF) است. بدنه‌ جنس ام‌دی‌اف، در برابر لرزش مقاوم است و کیفیت آکوستیکی خوبی دارد.

رقص نور در باند خانگی:

یکی از ویژگیهایی که برای باند خانگی، مزیت محسوب می‌شود، رقص نور است. لامپهای ال‌ای‌دی، روی باند طراحی و تعبیه می‌شوند و هم ظاهر آن را زیباتر کرده، هم هماهنگ با آهنگ نور افشانی می‌کنند. باند خانگی رقص نور دار انواع الگوی رقص نور، جلوه‌ی بصری خاصی در جشن و مهمانی ایجاد می‌کنند.

رقص نور باندها در دو شکل تابشی یا رینگی (گردشی) طراحی شده‌اند. رقص نور تابشی شبیه چشمک زدن نورها و رینگی، حالتی چرخنده دارد. وجود رقص نور در کارکرد فنی اثری ندارد اما به مهمانی‌ها شور بسیاری می‌بخشند. این دو مدل رقص نور، هردو زیبا هستند و تنها پسند و سلیقه‌ی شماست که بین آنها تفاوت ایجاد می‌کند.

انواع باند خانگی:

پیش از اقدام به خرید و بازدید فروشگاهها، کمی وقت صرف کنید تا انواع باندهای موجود را بشناسید. ویژگیها، نقاط ضعف و قوت و الزامات کارکرد هر کدام را با هم مقایسه کنید.

هرکدام از باندها برای یک اندازه فضا، کارکرد مشخص و... طراحی شده‌اند. ابتدا کاربرد و اندازه‌ی فضایی که باند در آن قرار می‌گیرد را دقیق مشخص کنید. با شناخت انواع باند، مدل مناسب خود را پیدا کرده و آن را دقیقتر از بقیه بشناسید.

یکی از دسته‌بندیهایی که برای باندها مطرح است، به این شکل است: کلاسیک، اسپیکر دیجی دار، رقص نوردار. بر اساس کارکرد و امکاناتی همچون رقص نور یا پنل دی‌جی، می‌توانید باندخانگی دلخواه خود را انتخاب کنید.

دسته‌بندی دیگری که ارائه می‌شود، انواع مختلف باند را به این شکل مشخص می‌کند:

دیواری یا سقفی (توکار)، ایستاده (که به آن برج یا تاور هم می‌گویند)، رومیزی، شارژی قابل حمل، ساب‌ووفر و ساوندبار.

قیمت باند خانگی:

دامنه‌ی قیمت باند خانگی بسیار متنوع است. زیرا بستگی به موارد مختلفی دارد؛ از جمله اندازه، برند، کیفیت صدا و پیچیدگی. به خاطر داشته باشید که گرانترین گزینه لزوما مناسبترین نیست. زیرا بهترین کارکرد باند، به فضایی که باند در آن قرار داده می‌شود نیز بستگی دارد.

فرصت بدهید:

برای خرید یک سیستم صوتی پیشرفته عجله نکنید. با 2 باند اصلی شروع کنید تا ببینید آیا برای شما کافی و مناسب است یا خیر؟ بعدها می‌توانید تصمیم بگیرید سیستم خود را حرفه‌ای تر کرده و بخشهای قویتری به آن اضافه کنید.

اکوستیک محیط:

هر باندی برای هر فضایی مناسب نیست. برای نمونه، باندهای کوچک، برای اتاقهای اندازه‌ی معمولی مناسب است، اما برای سالن و محیطهای بزرگ، ممکن است صدایی کم جان داشته باشند. از آن طرف،باند بزرگ، در فضاهای کوچک، صدایی گوشخراش ایجاد می‌کند.

اندازه‌ی فضا، وسایلی که در آن قرار دارد و جنس آنها، در صدای به دست آمده تاثیر دارد. دیوارها و کف خالی، صدا را بازتاب می‌دهند، در حالیکه فرش و موکت و مبلمان صدا را جذب می‌کنند. ترکیبی از اینها، تعادل خوبی ایجاد می‌کند.

مشورت با دوستان و افراد باتجربه را فراموش نکنید:

ممکن است کسی را بشناسید که چندی پیش، یک سینمای خانگی یا سیستم صوتی قوی خریده است. از آنها بخواهید تا تجربه‌ی خود را در اختیار شما بگذارند. اگر امکان داشت، سیستم صوتی آنها را امتحان و تنظیماتش را بررسی کنید.

یکی از برندهایی که به خوبی می‌تواند پاسخگوی خواسته‌های شما از باند خانگی باشد، برند دنای است. باندهای دنای، با کیفیتی درجه‌ی یک، قیمت مناسب و ظاهری قشنگ، مدتهاست که جای خود را در میان علاقه‌مندان به سیستم صوتی باکیفیت و به‌روز باز کرده است. برای بررسی و تهیه‌ی باند خانگی دنای، از سایت دناکالا دیدن کنید.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل