اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109246873322031
در دسترس نیست

رمان چیست و انواع ژانر های رمان کدامند؟

کد: 140109246873322031

، (اخبار رسمی): رمان یک اثر تخیلی است که به‌طور ضعیفی با 50000 کلمه یا بیشتر تعریف می‌شود – اگرچه این تعریف گسترده‌تر شده و شامل رمان‌های گرافیکی و رمان‌ها می‌شود . رمان‌ها معمولاً به سه دسته تقسیم می‌شوند: داستان‌های ادبی، ژانر داستانی و داستان‌های اصلی.

رمان چیست و انواع ژانر های رمان کدامند؟
رمان چیست و انواع ژانر های رمان کدامند؟

رمان چیست؟
رمان یک اثر تخیلی است که به‌طور ضعیفی با 50000 کلمه یا بیشتر تعریف می‌شود – اگرچه این تعریف گسترده‌تر شده و شامل رمان‌های گرافیکی و رمان‌ ها می‌شود . رمان‌ها معمولاً به سه دسته تقسیم می‌شوند: داستان‌های ادبی، ژانر داستانی و داستان‌های اصلی.

داستان ادبی چیست؟
داستان ادبی تمایل دارد از ساختارهای پیرنگ غیر متعارف پیروی کند در حالی که حاوی نمادگرایی و تمثیل است. در داستان‌های ادبی، شخصیت معمولاً بر طرح داستان اولویت دارد و فضای بیشتری به تفکرات درونی شخصیت‌ها، داستان‌های پس‌زمینه آنها و نقطه‌نظر شخصیت اصلی رمان می‌دهد . روایت در داستان های ادبی به منظور کشف مضامین یا زیرمتن کند می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، نویسندگان ادبیات داستانی اغلب کسانی هستند که در دپارتمان‌های انگلیسی در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و در مجلاتی مانند پاریس ریویو ، نیویورک ریویو آو بوک ، و لندن ریویو آف بوک نقد دقیق دریافت می‌کنند . داستان ادبی می تواند شامل رمان، رمان و داستان کوتاه باشد.


انواع ژانر های رمان
ژانر تخیلی محبوب برای جذب خوانندگان به الگوهای آشنا، کهن الگوهای شخصیت ها و استعاره ها متکی است، اما بهترین نمونه ها از این عناصر به روش های شگفت انگیز و خلاقانه استفاده می کنند. در اینجا به عنوان انواع اصلی ژانر تخیلی:

1. راز آلود : ژانر معمایی با یک قلاب هیجان انگیز - معمولاً یک قتل - سرعت تعلیق و یک نتیجه رضایت بخش که به تمام سؤالات برجسته خواننده پاسخ می دهد، تعریف می شود. زیرژانرهای معمایی محبوب عبارتند از: رازهای دنج ، رمان های جنایی واقعی، داستان های عجیب و غریب، اسرار علمی، داستان های کارآگاهی سخت، و رویه های پلیسی به سبک جنگجویان انگلیسی آگاتا کریستی و پی دی جیمز. نحوه نوشتن یک رمان معمایی از نویسنده پرفروش جیمز پترسون را در اینجا بیاموزید .

2. هیجان انگیز : ارتباط نزدیکی با رازها، مهیج ها و ترسناک، تعلیق و شوک ژانر تخیلی محبوب را افزایش می دهد. نویسندگانی مانند دیوید بالداچی و دن براون با عناوین هیجان‌انگیز خود در فهرست پرفروش‌ها قرار دارند، در حالی که استیون کینگ به عنوان استاد ترسناک معاصر سلطنت می‌کند. امروزه، این دسته شامل ژانرهای فرعی متعددی مانند جاسوسی، حقوقی، سیاسی، جنایی، روانشناختی و تکنو هیجانی است. عناصر ضروری یک رمان هیجان انگیز پرفروش را اینجا بیاموزید .

3. عاشقانه : رمان عاشقانه اثری است داستانی منثور گسترده با موضوع عشق. یک رمان عاشقانه بر توسعه یک رابطه عاشقانه بین دو نفر تمرکز می‌کند و شامل یک خط عاطفی است که به یک نتیجه خوش‌بینانه می‌انجامد. از دستورات نوشتن رمان عاشقانه در اینجا الهام بگیرید .

4. علمی تخیلی : رمان های علمی-تخیلی اغلب در آینده ای پسا آخرالزمانی و دیستوپیایی اتفاق می افتد، جهان های آینده دور یا جهان های جایگزین را تصور می کنند. بسیاری از داستان های علمی تخیلی در گذشته یا آینده ای دیستوپیایی رخ می دهند. کتاب‌های علمی تخیلی می‌توانند زمینه‌ای تاریخی داشته باشند، اما بیشتر آنها در آینده اتفاق می‌افتند و به پیامدهای پیشرفت فناوری و علمی می‌پردازند. در اینجا چند نکته علمی-تخیلی جدید را بیاموزید .

5. فانتزی : احتمالاً با غول‌های ادبی جهان‌سازی فانتزی-JRR Tolkien، CS Lewis، JK Rowling، George RR Martin آشنا هستید. موجودات اساطیری و پادشاهی‌های به سبک قرون وسطایی که در سرزمین‌های خیالی پراکنده شده‌اند، عناصر معمولی رمان‌های فانتزی هستند. زیر ژانرهای فانتزی شامل فانتزی شهری ، استیمپانک، فانتزی بالا، فانتزی حماسی، فانتزی تاریک، و شمشیر و جادو است. نکاتی در مورد نوشتن رمان های فانتزی را اینجا بیابید .

6. بزرگسالان جوان : داستان YA برای نوجوانان 11 تا 15 ساله طراحی شده است، اما تعداد زیادی از بزرگسالان اکنون رمان های YA را می خوانند - موفقیت عظیم سه گانه بازی های گرسنگی سوزان کالینز را در نظر می گیرند. این داستان‌های دوران بلوغ با داستان‌های کلاس متوسط ​​خود با زبان پیچیده‌تر و مضامین شدید متفاوت هستند. نحوه نوشتن رمان بزرگسالان را در راهنمای ما در اینجا بیاموزید .

7. تاریخی: رمان های تاریخی فرصتی برای بررسی گذشته از زوایای جدید، تجسم زندگی درونی شخصیت های تعریف شده توسط رویدادهای تاریخی یک دوره زمانی معین ارائه می دهند. در نمای کلی ما در اینجا درباره داستان های تاریخی بیشتر بیاموزید .

8. رئالیسم جادویی: رئالیسم جادویی ژانری از ادبیات است که دنیای واقعی را با جریانی از جادو یا فانتزی به تصویر می‌کشد. در یک اثر رئالیسم جادویی، جهان هنوز در دنیای واقعی استوار است، اما عناصر خارق العاده در این جهان عادی تلقی می شوند. مانند افسانه ها، رمان های رئالیسم جادویی، رمان ها و داستان های کوتاه مرز بین خیال و واقعیت را محو می کنند. همه چیز را در مورد رئالیسم جادویی در این راهنمای این ژانر کشف کنید.

9. داستان های گمانه زنی: داستان های تخیلی گمانه زنی در واقعیتی آشنا روایت می شوند که به شیوه ای معنی دار پیچ خورده است. آنها ممکن است آشنا و ناآشنا را در یک تاریخ متناوب با هم جفت کنند، یا از جامعه فعلی ایده بگیرند و آن را کمی جلوتر ببرند. حتی اگر انسان‌ها متفکران کوتاه‌مدت باشند، این نوع داستان‌ها نسخه‌های متعددی از آینده را پیش‌بینی می‌کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب