اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109266875822033
در دسترس نیست

کالیبراسیون دما و رطوبت

کد: 140109266875822033

، (اخبار رسمی): آزمایشگاه کالیبراسیون دما و رطوبت شرکت ظریف سنجش صفاهان با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و دانش فنی متخصصین خود، در تمامی زمینه‌های آزمایشگاهی مرتبط با دما و رطوبت قادر به خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشد.

کالیبراسیون دما و رطوبت
کالیبراسیون دما و رطوبت

در آزمایشگاه کالیبراسیون دما و رطوبت چه خدماتی ارائه می‌شود؟ کالیبراسیون ترموکوپل مرجع استاندارد و کالیبراسیون ترمومتر مقاومتی به علاوه معادله و درون یابی کالیبراسیون محیط‌های حرارتی (کوره و حمام کالیبراسیون) با نمودار پایداری دما

کالیبراسیون ترموکوپل

کالیبره کردن دماسنج مقاومتی (ترمومتر مقاومتی)

آزمایش دماسنج (ترمومتر) مقاومتی استاندارد با روش نقطه سه گانه آب

  • کالیبراسیون دماسنج لیزری
  • کالیبراسیون دماسنج مایع در شیشه
  • کالیبراسیون دماسنج عقربه‌ای
  • نمایشگر و شبیه ساز دما
  • کالیبراسیون تغییرات دما و رطوبت
  • کالیبراسیون دما و رطوبت سنج
  • کالیبراسیون چمبرهای دما و رطوبت

کالیبراسیون محیط‌های حرارتی مختلف مانند فر، انکوباتور، اتوکلاو، حمام آب، بن ماری، یخچال، فریزر و غیره.

تعریف کالیبراسیون دما

کالیبراسیون دما، جزء ثابت همه تجهیزاتی هستند که در سیستم‌های اندازه‌گیری دما استفاده می‌شوند که معمولا یک دماسنج مقاومتی پلاتینی (PRT) یا (PT-100)، ترموکوپل یا ترمیستور است. دماسنج‌ها معمولاً با قرار دادن آنها در یک محیط دمای ثابت (منبع گرما) و مقایسه خروجی آنها با یک دماسنج مرجع یا دماسنج استاندارد کالیبره می‌شوند.

تجهیزات کالیبراسیون دما وسیله‌هایی هستند که برای بررسی و تصحیح مقدار دما اندازه‌گیری شده توسط دستگاه اندازه‌گیری دما استفاده می‌شوند. یک کنترل کننده دما با سنسور دما یا RTD اجازه می‌دهد تا دمای واقعی را با یک مقدار استاندارد با دقت بالا مقایسه کنید. مهمترین ویژگی تجهیزات کایبراسیون دما دقت اندازه‌گیری آنهاست که یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمتشان می‌باشد.

دماسنج‌ها و سایر دستگاه‌های اندازه‌گیری دما در معرض رانش هستند، بنابراین کالیبراسیون آنها بسیار مهم است. کالیبراسیون دما علاوه بر تجهیزات مرجع و روش‌های مناسب برای انجام دقیق‌ترین اندازه‌گیری‌های ممکن به یک متخصص کالیبراسیون با تجربه نیاز دارد.

انواع تجهیزات کالیبراسیون دما

ابزارهای مورد استفاده برای کالیبره کردن ترموکوپل‌ها و سایر دستگاه‌های اندازه‌گیری دما با توجه به محدوده دما انتخاب و استفاده می‌شوند. دستگاه‌های کالیبراسیون به طور کلی به سه گروه تقسیم می‌شوند. اساسا این دستگاه‌ها از روش کالیبراسیون مقایسه‌ای استفاده می‌کنند، به عنوان مثال منبع به مقدار دلخواه و ثابت گرم می‌شود و این مقدار با تجهیزات آزمایش شده مقایسه می‌شود. یک بررسی اعتبار وجود دارد و در صورت وجود اختلاف قابل اصلاح ویرایش می‌شود، در غیر این صورت ریجکت می‌شود.

برخی از انواع دستگاه‌های کالیبراسیون دما عبارت‌اند از:

1- ترموکوپل: پرکاربردترین دستگاه دمایی ترموکوپل است. اساس کار این دستگاه با وجود دو فلز مختلف شکل می‌گیرد و ولتاژ خروجی نمایانگر دما است.

2- ترمیستورهای کالیبراسیون دما: از مشخصات این دستگاه وجود پایه نیمه هادی است و دما را در محدوده کم اندازه‌گیری می‌کند.

3- آشکار سازهای دمای مقاومت (RTD): معمولاً از سیم پلاتین ساخته می‌شوند. اگرچه گران است اما ابزاری دقیق و پاسخگو است.

4- حمام مایع: ویژگی این دستگاه وجود یک سیستم کنترل دما دقیق با نشانگر دیجیتال و همچنین یک همزن مایع است. در این دستگاه‌ها پایداری دما در نقطه تنظیم بسیار مهم است، در برخی موارد با دقت 0.005 درجه سانتی گراد ساخته و استفاده می‌شود و مایع داخل آن معمولاً از فولاد ضد زنگ با حجم‌های مختلف ساخته می‌شود.

5- کوره الکتریکی: این دستگاه دارای بدنه فلزی استوانه‌‌ای است که توسط بخاری برقی گرم می‌شود و دمای آن توسط یک کنترل کننده دما بسیار دقیق کنترل می‌شود. دستگاه تست در جعبه فلزی نصب می‌شود و در کنار سنسور دمای مرجع یک نشانگر کالیبراسیون دیجیتال نصب شده و دستگاه تنظیم می‌ شود و دمای دستگاه تست با نشانگر کالیبراسیون در نقاط مختلف دما مقایسه می‌شود. تفاوت دما مشخص است و در صورت لزوم اقدامات لازم انجام می‌شود.

6- حمام پودر سیال: این کوره از یک مخزن حاوی ماسه یا اکسید آلومینیوم تشکیل شده است که کاملاً به صورت پودر می‌‍‌‌‌باشد و با استفاده از بخاری برقی، دمای پودر در صورت نیاز تنظیم می‌شود. این دستگاه می‌تواند دمایی بین 50 تا 700 درجه سانتیگراد ایجاد کند. زیرا دمای داخل پودر یکنواخت است و چسبندگی ایجاد نمی‌کند. هوا یا نیتروژن با فشار 3 پوند با سرعت جریان ثابت 3 فوت مکعب در دقیقه به پودر تزریق می‌شود.

از طرفی دستگاه کنترل دقیق دما نیز دمای کوره را به اندازه دلخواه تنظیم می‌کند. این دستگاه با دقت 0.2 درجه عمل می کند و در سطوح بالا تنها دارای 1 درجه خطا می باشد. بخار آب تولید شده پس از حرارت دادن پودر مایع توسط یک فیلتر مخصوص جمع آوری می شود.

کالیبراسیون‌های دما چه کاربردی دارند؟

  •  کالیبراسیون و نمایه سازی ابزارهای اندازه‌گیری
  •  تشخیص اینکه دستگاه دارای طراحی و مشخصات صحیح است
  •  دماسنج‌های قابل حمل کاربردهای آزمایشگاهی دارند و برای کالیبره کردن دماسنج ها استفاده می‌شوند.

پارامترهای مهم در انتخاب کالیبراتور دما

  • توجه به سنسور ورودی
  • تعداد input ها
  • دقت اندازه‌گیری
  • برد اندازه‌گیری تست
  • انواع واحدهای اندازه گیری
  • قابل حمل بودن دستگاه
  • بررسی توانایی گزارش و اتصال به رایانه

 شرکت ظریف سنجش صفاهان به عنوان معتبرترین و پر‌سابقه‌ترین آزمایشگاه کالیبراسیون در اصفهان آماده ارائه کلیه خدمات کالیبراسیون می‌باشد.  

منبع: https://www.zarifsanjesh.com/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان