اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109276877914784
در دسترس نیست

تفاوت فیلتر گازوئیل و فیلتر سپراتور در چیست؟

کد: 140109276877914784

، تهران , (اخبار رسمی): فیلتر سپراتور آبگیر نوع مدرن فیلتر های گازوئیل می باشد. نمونه های قدیمی از فیلتر گازوئیل تنها مجهز به یک کارتریج سلولزی بودند و قابلیت جذب آلاینده های فاز جامد را داشتند. فیلتر سپراتور آبگیر از کارتریج های دو بخشی با قابلیت جذب قطرات آب استفاده می کند.

تفاوت فیلتر گازوئیل و فیلتر سپراتور در چیست؟
فیلتر آبگیر گازوئیل

فیلتر سپراتور از کارتریج های دو بخشی تشکیل شده است و علاوه بر قابلیت جذب آلاینده های جامد از گازوئیل به جذب و حذف قطرات معلق آب نیز از سوخت موتور دیزل می پردازد.

اغلب ماشین آلات سنگین معدنی، راهسازی، کشاورزی، تراک ها و کامیون ها با سوخت گازوئیل کار می کنند که در موتور های احتراق داخلی از نوع دیزلی سوخته و انرژی تولید می کند. سوخت گازوئیل بدون تردید یکی از آلوده ترین سوخت ها می باشد که انداع دوده، گرد و غبار، سیالاتی مانند آب و روغن و حتی سنگ ریزه نیز در گازوئیل یافت می شود. بخشی از آلودگی گازوئیل در پالایشگاه ها و بخش عمده ای از آن بر اثر آلودگی مخازن و در مکش منتقل می شود و از این رو استفاده از انواع فیلتر گازوئیل نقشی موثر در عملکرد و طول عمر اجزای موتور دارد.

فیلتر گازوئیل Fuel filter نوعی از فیلتر های صنعتی می باشد که بر روی موتور های دیزلی و برای تصفیه گازوئیل نصب می شود. فیلتر گازوئیل در شکل های مختلفی مانند فیلتر های پیچی چرخشی Spin-on ، فیلتر های خطی in-line و فیلتر های سطلی مورد استفاده قرار می گیرد که فیلتر های پیچی در حال حاضر پر کاربرد ترین آنها می باشند. اغلب فیلتر های گازوئیل دارای کارتریج های نوع سلولزی هستند که در داخل یک محفظه به شکل قوطی و دارای چین هایی بر روی سطح کارتریج مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر سپراتور موتور دیزل

موتور های گازوئیلی دیزل بر روی بسیاری از ماشین آلات سنگین Heavy duty مانند ماشین آلات راهسازی و معدنی اتصال پیدا می کنند. اغلب برند های ماشین آلات معتبر صنعتی یا از موتور دیزل DEUTZ آلمان و یا از موتور دیزل CUMMINS آمریکا در اتصالات خود استفاده می کنند. موتور دیزل از هر نوع و برندی که باشد برای تصفیه گازوئیل قبل از ورود به محفظه سیلندر نیاز به نوعی فیلتر صنعتی برای حذف آلاینده ها از گازوئیل دارد.

فیلتر سپراتور یا بطوار دقیق تر فیلتر آب گیر سپراتور (فیلتر سپراتور آب از گازوئیل Separator filter) در واقع نوعی از فیلتر گازوئیل می باشد که دارای قابلیت هایی فراتر از فیلتر های گازوئیل معمولی می باشد. در حالی که فیلتر گازوئیل های سنتی تنها قابلیت جذب و حذف آلاینده های صلب و جامد را داشتند فیلتر آب گیر سپراتور قابلیت جذب ناخالصی های سیال بالاخص آب را که بصورت ذرات با سایز بسیار کوچک در گازوئیل یافت می شود دارد. از نظر ظاهری فیلتر سپراتور در مقایسه با فیلتر گازوئیل دارای یک مخزن کوچک در بالا و یک شیر برای تخلیه آب ذخیره شده در فیلتر سپراتور می باشد. بطور اختصاری فیلتر گازوئیل را با کد های FF و فیلتر سپراتور آب گازوئیل را با کد FS نشان می دهند که در شماره فنی های این فیلتر های صنعتی نیز درج شده است.

برند های تولید کننده فیلتر سپراتور و فیلتر گازوئیل

با توجه به گستردگی کاربری موتور های گازوئیلی دیزل در دنیا و در صنایع گوناگون تمامی برند های معتبر تولید کننده فیلتر آلات در سطح دنیا به تولید انواع فیلتر گازوئیل و فیلتر سپراتور مبادرت دارند. البته معمولا برند های مختلف تولید کننده بصورت تخصصی در یک زمینه فیلتر شناخته شده تر می باشند و بر روی برخی از ماشین آلات صنعتی بصورت قطعه اصلی OE اتصال پیدا می کنند. .بعنوان مثال برند پارکر که خود تولید کننده بسیاری از تجهیزات و قطعات هیدرولیک می باشد به تولید فیلتر هیدرولیک تحت نام Baldwin می پردازد و از این رو در زمینه تولید فیلتر هیدرولیک در سطح جهان شناخته شده تر می باشد. در زیر به بررسی برند های معتبر تولید کننده فیلتر گازوئیل و فیلتر سپراتور آب از گازوئیل می پردازیم.

فیلتر فلیتگارد Fleetguard: در واقع برندی زیر مجموعه از برند کامنز که خود به تولید گسترده موتور های دیزل می پردازد می باشد. فیلتر گازوئیل و فیلتر سپراتور فلیتگارد بصورت OE بر روی کلیه موتور های کومنز ساخت آمریکا اتصال پیدا می کند و اغلب از نوع پیچی به رنگ سفید با برند قرمز رنگ فلیتگارد مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر دونالدسون DONALDSON: یکی دیگر از برند های آمریکایی تولید کننده انواع فیلتر آلات صنعتی می باشد که در زمینه تولید فیلتر روغن، فیلتر گازوئیل، فیلتر هیدرولیک و انواع فیلتر سپراتور ماشین آلات سنگین استفاده می شود. بر روی بسیاری از ماشین آلات راهسازی و معدنی فیلتر دونالدسون بصورت قطعه OE استفاده می شود.

فیلتر مان MANN: برندی آلمانی با بالاترین استاندارد های جهانی با قابلیت جذب نا خالصی ها در سایز های بسیار کوچک بوده که در زمینه تولید انواع فیلتر هوای موتور و فیلتر هوای کابین نیز در سطح جهان شناخته شده است.

فیلتر ساکورا SAKURA: برندی ژاپنی و تولید کننده انواع فیلتر سپراتور آب از گازوئیل و دیگر انواع فیلتر ماشین آلات صنعتی با موتور دیزل می باشد.

فیلتر بالدوین Baldwin: برندی آمریکایی و از زیر مجموعه های برند شناخته شده پارکر می باشد. فیلتر بالدوین نه تنها در تولید انواع فیلتر گازوئیل و سپراتور بلکه بصورت تخصصی در زمینه تولید فیلتر هیدرولیک نیز فعالیت دارد

منبع: چیکاو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات صنعتی نانو

اطلاعات عمومی، فنی و مهندسی تجهیزات صنعتی شامل انواع سیم بکسل ها، زنجیر صنعتی، بلبرینگ و رولبرینگ و کلیه ابزار آلات صنعتی. معرفی شرکت های خدماتی در زمینه های مختلف صنعتی و ساختمانی، خدمات تاسیسات ساختمان، برق ساختمان، نو سازی و بازسازی ساختمان. معرفی قطعات صنعتی و مشخصات مکانیکی قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید