اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109286878222041
در دسترس نیست

بازار کار رشته جوشکاری در ایران چقدر پول‌ساز است؟

کد: 140109286878222041

، (اخبار رسمی): جوشکاری یکی از پرمخاطره‌ترین و در عین حال پر درآمدترین شغل‌های صنعتی به حساب می‌آید. صنایع مختلف برای بقا و گسترش خود به جوشکاران احتیاج دارند. بنابراین، این شغل شامل بازار هدف گسترده و درآمد بالایی است.

بازار کار رشته جوشکاری در ایران چقدر پول‌ساز است؟
بازار کار رشته جوشکاری در ایران چقدر پول‌ساز است؟
بازار کار رشته جوشکاری در ایران چقدر پول‌ساز است؟
بازار کار رشته جوشکاری در ایران چقدر پول‌ساز است؟
بازار کار رشته جوشکاری در ایران چقدر پول‌ساز است؟
بازار کار رشته جوشکاری در ایران چقدر پول‌ساز است؟

قصد داریم در این مقاله از سروش جاوید ، شما را با این رشته‌ صنعتی و بازار کار آن آشنا نماییم. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در رشته جوشکاری هستید، با ما همراه باشید.

تحصیلات لازم برای ورود به رشته جوشکاری چیست؟

بهتر است قبل از نحوه آموزش جوشکاری با رشته جوشکاری و راه‌های ورود به این حوزه آشنا شوید. جوشکاری به معنای اتصال دائم و موقت برخی مواد به یکدیگر است. تا چند سال پیش جوشکاری یک شغل تجربی به حساب می‌آمد. یعنی فردی به یک استادکار مراجعه کرده و آموزش می‌دید. پس از گذشت مدتی نامشخصی نیز خود آن فرد استاد شده و کار مستقل خود را آغاز می‌کرد.

اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، جوشکاری نیز به شغلی تخصصی تبدیل شده است. این شغل کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد. مسلما برای ورود به چنین بازار کارهای پیشرفت‌های به علم و دانشی خاص نیاز است.

برای ورود به بازار کار رشته جوشکاری می‌توان یکی از روش‌های زیر را پیش گرفت:

دانش‌آموزان می‌توانند پس از پایان مقطع اول دبیرستان، وارد شاخه فنی وحرفه‌ای شده و رشته جوشکاری را انتخاب کنند. این افراد پس از دو سال دیپلم جوشکاری را دریافت کرده و پس از اخذ گواهینامه مهارت نیز می‌توانند شروع به کار نمایند.

مقاطع تحصیلی دانشگاهی نیز برای ادامه تحصیل در رشته جوشکاری وجود دارد. بازرسی جوش، مهندسی تکنولوژی جوشکاری، جوشکاری و... جزو این رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های آزاد و علمی- کاربردی هستند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که، آیا راهی برای یادگیری جوشکاری تخصصی بدون گذراندن زمان طولانی در کلاس‌های درس وجود دارد؟

بله! یک راه سریع و آسان برای ورود به رشته جوشکاری وجود دارد. شما می‌توانید از آموزشگاه‌های مرتبط مانند آموزشگاه سروش جاوید در این راه کمک بگیرید. علاقه‌مندان با ثبت نام در کلاس‌های این آموزشگاه با صرف کمترین زمان و هزینه به استادکاری ماهر در زمینه جوشکاری تبدیل می‌شوند.

مهارت‌های لازم برای ورود به رشته جوشکاری چیست؟

جوشکاری نیز مانند هر رشته و شغل دیگری به برخی از مهارت‌ها نیاز دارد. بهتر است شما نیز این مهارت‌ها را مطالعه کرده و سپس برای ورود به این بازار کار تصمیم بگیرید.

  • دقت بالا در کار
  • هماهنگی خوب بین دست و چشم
  • تمرکز بالا
  • هوش فنی خوب
  • مهارتهای ریاضی قابل قبول
  • توان بدنی بالا
  • احتیاط و رعایت اصول ایمنی کار

وظایف یک جوشکار چیست؟

  • یک جوشکار باید اطلاعات خوبی در مورد فلزات داشته و آنها را بشناسد.
  • جوشکاران باید بتوانند به خوبی طرح‌ها و دستورالعمل‌های فنی مهندسی را درک کرده و به آنها عمل نمایند.
  • یک جوشکار باید قبل از شروع به کار، قطعاتی مورد نیاز برای برش یا اتصال را آماده نماید.
  • جوشکارها باید روش های مختلف جوشکاری را شناخته و با توجه به کار خود روش درست را انتخاب کنند.
  • جوشکاری یک شغل خطرناک است. بنابراین جوشکاران باید قبل از هر چیز عملکرد دستگاه‌های برش و جوش را کنترل کرده و از صحت آنها اطمینان حاصل نمایند.
  • اتصالات و برش‌های صورت گرفته باید توسط جوشکار بررسی شده و با استفاده از دستگاه‌های دقیق اندازه‌گیری شود.

بازار کار رشته جوشکاری چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم، جوشکاری یکی از پررونق‌ترین شغل‌های صنعتی به حساب می‌آید. به طوریکه، برای بقا و پیشرفت بسیاری از واحدهای صنعتی و فنی به این شاخه کاری احتیاج است. جوشکاری در بسیاری از واحدهای تولیدی مانند شرکت‌های نفت، پتروشیمی، گاز، ماشین‌سازی و... از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. افرادی با مهارت و توانایی بالا به راحتی میتوانند به استخدام این صنایع در آیند.

بازارکار جوشکاری تنها به صنایع محدود نمی‌شود. ساخت در و پنجره، کمد و کابینت، صافکاری، ساخت ماشین آلات کشاورزی و... نیز جزو بازارهای هدف جوشکاران هستند. انواع مختلف جوشکاری به یکدیگر شباهت دارند. در نتیجه جوشکاران می‌توانند گزینه‌های مختلفی را برای فعالیت خود انتخاب نمایند.

به طور کلی اینکه، بازار کار رشته جوشکاری، بازار کار خوبی به حساب می‌آید. شما می‌توانید شاخه‌ها و پست‌های مختلفی را برای ادامه کار خود انتخاب کرده و آن ادامه دهید.

البته شرط ورود به چنین بازارهای کاری پررونقی، تحصیلات و علم بالا در حوزه جوشکاری است. شما می‌توانید در آموزشگاههای مختلف، آموزش جوشکاری را در کمترین زمان و بالاترین کیفیت، کسب کرده و  بلافاصله وارد بازار کار شوید.

بازار کار جوشکاری در کدام کشور پر رونق‌تر است؟

نیاز به جوشکاران در همه صنایع و کشورها به چشم می‌خورد. اما در این میان برخی از کشورها به علت صنایع پویا، زیرساخت‌های گسترده، تجهیزات قوی و... بازار کار ویژه‌تری در این حوزه دارند. اتریش به بهشتی برای جوشکاران معروف شده است. چرا که به دنبال افرادی با دقت و ظرافت بالا در این شغل می‌گردد. چون معتقد است هیچ دستگاه و تکنولوژی جایگزین مهارت یک جوشکار نخواهد شد. آلمان یکی از پرقدرت‌ترین اقتصادهای جهان است. بی‌شک کارخانه‌های متعدد این کشور به جوشکاران ماهری بسیاری احتیاج دارند.

آینده بازار کار رشته جوشکاری چطور پیش‌بینی می‌شود؟

رکود اقتصادی اخیر بسیاری از رشته‌های فنی و صنعتی را دچار مشکل نمود. جوشکاری نیز از این قاعده مستثنی نبود. برخی از رشته‌های جوشکاری نیز آسیب دیده و دچار رکود شدند. اما حتی در این شرایط نیز، جوشکاران با تغییر زیر شاخه فعالیت خود، توانستند به راحتی درآمدشان را حفظ نمایند. بنابراین در هر شرایط و بازار کاری، این افراد می‌توانند با تغییر حوزه کاریشان، فعالیت خود را از سر بگیرند.

با توجه به پیشرفت روزافزون صنایع و تاسیسات، نیاز به جوشکاری نیز بیش از بیش در جهان احساس می‌شود. در حقیقت جهان برای رشد و گسترش صنایع، زیرساخت‌ها و تجهیزات خود به جوشکاری وابسته است و این رشته هیچ‌گاه دچار رکود نخواهد شد.

یادداشت پایانی

در این مقاله در مورد بازار کار یکی از بهترین رشته‌های فنی به نام جوشکاری صحبت کردیم. این شاخه از مشاغل، درآمد بالا و بازار هدف گسترده‌ای دارد. البته دوام آوردن در رکود اقتصادی کنونی، تنها با داشتن تخصص و علم بالا در این حوزه امکان‌پذیر خواهد بود. شما با مراجعه به آموزشگاه سروش جاوید می‌توانید آموزش‌های مربوط به جوشکاری، آموزش برق‌کاری و بسیاری دیگر از مهارت‌ها را فرا بگیرید. در این صورت دیگر مشکلی برای ورود به بازار کار نخواهید داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش