اطلاعات تماس
  • 021222***** - 021222*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109286878722039
در دسترس نیست

بهترین متخصص درمان بیش فعالی

درمان بیش فعالی در کودکان با نوروفیدبک

کد: 140109286878722039

، (اخبار رسمی): نوروفیدبک یک روش درمانی مکمل بوده و معمولا در کنار دیگر روش‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از مکانیسم‌های خودتنظیمی، اختلال بیش فعالی را درمان می‌کند. نظرات مختلفی درباره روش نوروفیدبک وجود دارد

درمان بیش فعالی در کودکان با نوروفیدبک
درمان بیش فعالی در کودکان با نوروفیدبک

تشخیص و درمان بیش فعالی در کودکی بسیار راحت‌تر از بزرگسالی است. به همین خاطر اگر چنانچه با علائم ADHD در کودک مواجه شدید، هر چه سریع‌تر به متخصص درمانی بیش فعالی مراجعه کنید.

بیش فعالی در کودکان در صورت نادیده گرفتن و عدم توجه به آن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در روابط اجتماعی، موقعیت شغلی و سایر موارد در بزرگسالی شود. متخصص درمان بیش فعالی اولین کاری که انجام می‌دهد تشخیص این موضوع است. بعد از آن با ارائه یک برنامه بلند مدت به والدین کمک می‌کند تا بیش فعالی را در کودکان درمان کنند. به همین خاطر والدین نقش بسیار مهمی در درمان این بیماری دارند. در ادامه این نوشته بیشتر با موضوع بیش فعالی آشنا خواهیم شد و به بررسی دیگر موارد مرتبط با بیش فعالی می‌پردازیم.

بیش فعالی چیست ؟

بیش فعالی در کودکان یا همان ADHD یکی از شایع‌ترین اختلالات کودکان به شمار می‌رود که وقوع آن در پسران تقریبا ۳ برابر دختران است. هنگامی که کودکی دچار این اختلال می‌شود، در کنترل رفتارهای خود دچار مشکل شده و در مکان‌هایی که باید ساکت باشد، سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند و در مکان‌هایی که باید جنب و جوش داشته باشد، آرام می‌شود.
همچنین بیش فعالی باعث می‌شود تا کودک نتواند با افراد هم سن و سال خود ارتباط موثری برقرار کند و در نتیجه با مشکلات متفاوتی در مدرسه و دیگر مکان‌ها مواجه خواهد شد. در حالت کلی می‌توان گفت کودک بیش از حد فعال بوده و بدون فکر کردن در مورد تبعات رفتارهای خود، عمل می‌کند.

اختلال کم توجهی اغلب بیش از آنکه برای خود کودک مشکل‌ساز باشد، برای اطرافیان به خصوص پدر و مادر مشکل ساز است. از آنجایی که تشخیص این مساله در کودکی اتفاق می‌افتد به همین خاطر اگر چنین مواردی را در کودک مشاهده کردید بهتر است به سراغ متخصص درمان بیش فعالی بروید.

آیا بیش فعالی را می‌توان با نوروفیدبک درمان کرد؟

نوروفیدبک یک روش درمانی مکمل بوده و معمولا در کنار دیگر روش‌های درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش هیچگونه عارض یا خطری نداشته و با استفاده از مکانیسم‌های خودتنظیمی، اختلال بیش فعالی را درمان می‌کند. نظرات مختلفی درباره روش نوروفیدبک وجود دارد و برخی معتقدند این روش موثر است و برخی دیگر دلایلی بر عدم تاثیر گذاری آن ارائه کرده‌اند.

بنابراین در حالت کلی نمی‌توان به تاثیرگذاری صد در صدی این روش مطمئن بود اما استفاده از آن در کنار دیگر روش‌ها می‌تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک چقدر طول می کشد؟

استفاده از روش نوروفیدبک از سن ۵-۶ سالگی امکانپذیر است. از آنجایی که درمان اختلال بیش فعالی با این روش نیاز به صبر دارد، فرد مورد نظر باید به صورت مداوم در جلسات درمانی حضور داشته و تمام کارها را انجام دهد. تشخیص اینکه چند جلسه نیاز به نوروفیدبک دارید با متخصص درمان بیش فعالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نوروفیدبک می توانید مقاله همه چیز در مورد نوروفیدبک و درمان با آن را مطاله نمایید.

معرفی بهترین متخصص درمان بیش فعالی

متخصصان زیادی در سراسر کشور برای درمان بیش فعالی وجود دارند. برای اینکه بتوانید بهترین متخصص درمان بیش فعالی را پیدا کنید، بهتر است سابقه او و کسانی که درمان کرده‌ را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید از توصیه دیگر پزشکان و افرادی که کودکان خود را درمان کرده‌اند، استفاده نمایید.

این مقاله از سایت کلینیک آرام تهیه و نگارش شده است.
https://clinic-aram.com/%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک آرام

مرکز جامع پزشکی آرام با ارائه انواع خدمات در زمینه های مختلف زیبایی و درمان انواع بیماری ها در تهران آماده خدمت رسانی به مردم می باشد. ساعات کاری : هر روز از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۰:۰۰ (بغیر از تعطیلات رسمی)

اطلاعات تماس
  • 021222***** - 021222*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان