اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110036887622059
در دسترس نیست

معرفی پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت گردی در اطراف پایتخت

کد: 140110036887622059

، (اخبار رسمی): همیشه یکی از بهترین بخش‌ها در هر تفریح و گردش لذت بردن از هوای پاک و سرسبز مناطق جنگلی یا طبیعی است. اما پیدا کردن محیطی دل‌پذیر و زیبا برای تعطیلات آخر هفته چالشی سخت برای برخی خانواده هاست. پارک های جنگلی تهران می تواند همان انتخاب مناسبی باشد که در این مواقع به دنبال آن می‌گردیم.

معرفی پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت گردی در اطراف پایتخت
معرفی پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت گردی در اطراف پایتخت
معرفی پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت گردی در اطراف پایتخت
پارک جنگلی توسکا تهران| یوتراوز
معرفی پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت گردی در اطراف پایتخت
پارک جنگلی لویزان تهران| یوتراوز
معرفی پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت گردی در اطراف پایتخت
پارک جنگلی سوهانک تهران| یوتراوز

شهر تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص از جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای بهرمند است. در ادامه با معرفی پارک های جنگلی تهران، طبیعت گردی دراطراف پایتخت را در چند دقیقه بررسی می‌کنیم و از این تجربه برای تعطیلات خود استفاده خواهیم کرد.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر، یکی از بزرگ‌ترین پارک های جنگلی تهران است که در شمال غرب آن واقع شده و حدود 950 هکتار وسعت دارد. چیتگر فضای بسیار بزرگ و طبیعت مطبوعی دارد و همچنین بخش ورزشی و پیست مخصوص دوچرخه‌سواری نیز در آن قرار داده شده است.

فضای پارک کاملا امن و عمومی است و برای پیک‌نیک‌های آخر هفته نیز گزینه‌ی مناسبی است. مسافرانی که بلیط هواپیما تهران نجف را رزرو کرده‌اند، می‌توانند قبل از پرواز خود پارک چیتگر که در نزدیکی فرودگاه مهرآباد قرار دارد، دیدن کنند.

از جمله امکاناتی که در پارک جنگلی چیتگر وجود دارد می‌توان به پیست اسکیت، پیست اختصاصی دوچرخه‌سواری بانوان، زمین تنیس، استیج ورزش صبحگاهی، سالن ورزشی چندمنظوره، آمفی‌تئاتر روباز، ست ورزشی بانوان، ست ورزشی کودکان، خانه عکس، سالن پینگ‌پنگ و فوتبال‌‌دستی، زمین فوتبال محصور، ایستگاه تندرستی، سالن بدن‌سازی، سالن بیلیارد، سیستم صوتی، میز شطرنج، زمین چمن، سرویس‌های بهداشتی و آلاچیق به همراه میز و صندلی اشاره کرد.

آدرس پارک چیتگر: اتوبان تهران-کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن

پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو از جاهای دیدنی و پارک های جنگلی اطراف تهران است که با داشتن چشم‌انداز زیبا از سد لتیان و همچنین امکانات رفاهی مناسب، به یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران تبدیل شده است. این پارک در شمال شرق تهران، در شرق جاده تلو واقع شده که به پارک جنگلی غزال نیز شناخته می‌شود. پوشش گیاهی این پارک جنگلی بیشتر شامل درختان سوزنی پهن برگ و سوزنی است.

در این پارک جنگلی حیواناتی وحشی مانند شغال و روباه زندگی می‌کنند. طبیعت پارک جنگلی تلو و امکانات مناسب آن مانند آلاچیق، باربیکیو و سرویس بهداشتی، آن را به فضایی مناسب برای پیک‌نیک بدل کرده است.

آدرس پارک تلو: بابایی شرق، خروجی تلو شمال، ورودی جاده شهرداری، انتهای خیابان

پارک جنگلی توسکا

زمانی که صحبت از طبیعت اطراف تهران به میان می‌آید، افراد کمی از پارک‌های جنگلی تهران در قسمت جنوبی آن یاد می‌کنند. بوستان یا پارک جنگلی توسکا مساحتی حدود 100 هکتار دارد و از پارک های جنگلی بزرگ در منطقه 15 تهران واقع شده است.

پارک جنگلی توسکا پوشش گیاهی خاص مانند انواع درختان افرا، کاج تهران، برخی درختان میوه و چنار را در خود محافظت می‌کند و محیطی بسیار زیبا را برای تفریحات خانوادگی پدید آورده است. از جمله امکانات پارک جنگلی توسکا می‌توان به زمین فوتبال، زمین والیبال، میز فوتبال دستی، تالار، آلاچیق و سرویس بهداشتی اشاره کرد. مسافران عراقی که با بلیط هواپیما نجف تهران به این شهر سفر می‌کنند و در هتل‌های اطراف پارک توسکا اقامت دارند می‌توانند از منظره آن لذت ببرند.

آدرس پارک جنگلی توسکا: بزرگراه آزادگان، کیانشهر جنوبی

پارک جنگلی افرا

این پارک جنگلی تهران در بخش جنوب‌غربی پایتخت واقع شده است. پارک جنگلی افرا از بزرگ‌ترین پارک های جنگلی تهران محسوب می‌شود که در منطقه 19 تهران قرار دارد. این پارک جنگلی که در مسیر تهران – قم قرار گرفته محل مناسبی برای اسکان زائرانی است که به شهرهای قم و جمکران سفر می‌کنند.

در پارک جنگلی افرا امکان استفاده از امکانات ورزشی، رفاهی و خدماتی زیادی وجود دارد که تفریح در آن را راحت‌تر و دلنشین‌تر می‌کند؛ به همین دلیل در ایام آخر هفته  شاهد حضور خانواده‌هایی خواهید بود که برای استراحت و پیک‌نیک به این پارک آمده‌اند. همچنین از فضاها و امکانات تفریحی آن می‌توان فضای دوچرخه‌سواری، محل بازی کودکان، سرویس بهداشتی، پارکینگ و میز و صندلی را نام برد.

آدرس پارک جنگلی افرا: آزادراه خلیج فارس، ضلع جنوب غربی شهرک رسالت

پارک جنگلی لویزان؛ بهترین پارک‌ جنگلی تهران

پارک جنگلی لویزان جزو زیباترین پارک های جنگلی تهران به حساب می‌آید. این پارک از پارک های جنگلی شرق تهران است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و همچنین ارتفاع منطقه، چشم‌انداز زیبایی را به تصویر می‌کشد. پوشش گیاهی متنوع و همچنین وجود امکانات رفاهی مناسب این پارک را به یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌ها در شهر تهران تبدیل کرده است. باغ پرندگان لویزان، رستوران، سفره‌خانه سنتی، بوفه، کافی‌شاپ، مجموعه ورزشی، دستگاه‌های بدن سازی، زمین بازی مخصوص کودکان، آلاچیق، باربیکیو و سرویس بهداشتی از امکانات مهم این پارک جنگلی است.

آدرس پارک جنگلی لویزان: بزرگراه امام علی، بعد از خروجی بزرگراه شهید زین‌الدین، خروجی شیانپ

پارک جنگلی سرخه حصار

پارک سرخه حصار را می‌توان مهم‌ترین پارک جنگلی شرق تهران معرفی کرد. سرخه حصار با بیش از 9 هزار هکتار یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک های جنگلی در تهران محسوب می‌شود. این پارک از سال‌های دور، یعنی از زمان آغامحمدخان و فتحعلی شاه قاجار به عنوان شکارگاه و تفرجگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در این پارک پیست مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد که حتی می‌توانید از آن دوچرخه کرایه کنید. در این پارک ملی حیواناتی مانند بز، قوچ، آهو، کفتار، روباه، شغال، گربه وحشی، جوجه تیغی، سنجاب، قرقی، عقاب، کرکس، شاهین، آبچلیک و حواصیل خاکستری را می‌توان مشاهده کرد. سرویس بهداشتی، پیست دوچرخه‌سواری، زمین تنیس، فوتبال‌دستی، میز بیلیارد، امکانات دارت و تیراندازی، فضای پینت‌بال، باربیکیو، رستوران، آلاچیق، میز و صندلی، زمین و وسایل بازی کودکان از امکانات این پارک جنگی تهران است. این پارک از ساعت 9 الی 23 پذیرای شهروندان عزیز است.

آدرس پارک سرخه حصار: منطقه 13، ابتدای بزرگراه شهید یاسینی شرق

پارک جنگلی سوهانک

در منطقه سوهانک تهران یکی دیگر از پارک های جنگلی تهران قرار گرفته که با گونه‌های خاص درختی‌اش معروف است. پارک جنگلی سوهانک با 400 هکتار وسعت در شمال شرقی این شهر واقع شده است و زیباترین مناظر شهر تهران محسوب می‌شود. گونه‌های مختلف حیات وحش مثل خرگوش، اردک، غاز وحشی، روباه و کبک در این پارک حفاظت می‌شود.

درختان مختلفی از جمله ارغوان، کاج، زبان گنجشک، توت، بادام، آیلان توس، سرو نقره‌ای، سنجد، سرو و کاج سیاه نیز پوشش گیاهی این پارک هستند. همچنین وجود برخی امکانات رفاهی، پارک جنگلی سوهانک را به تفرجگاهی مناسب تبدیل کرده که افراد می‌توانند در تعطیلات پایان هفته پیک‌نیکی دل‌انگیز داشته باشند.

آدرس پارک سوهانک: تهران، بزرگراه ارتش، امتداد جاده لشکرک، ضلع شمالی جاده، محله سوهانک

پارک جنگلی لتمال

بوستان جنگلی لتمال با 100 هکتار وسعت یکی دیگر از پارک های جنگلی تهران است که در منطقه 22 این شهر قرار دارد. ارتفاع 1800 متری بوستان لتمال از سطح دریا، چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر تهران ایجاد کرده و باعث شده موقعیت پارک جنگلی لتمال برای افراد علاقه‌مند به کوه‌پیمایی و جنگل‌نوردی بسیار مناسب باشد. در این پارک، آلاچیق، میز و صندلی، باربیکیو، سرویس بهداشتی و نگهبانی جهت تامین رفاه و امنیت شهروندان قرار دارد.

آدرس: بزرگراه همت، بعد از بزرگراه آزدگان، بزرگراه کاشان

در انتها

در این مقاله با پارک های جنگلی در تهران آشنا شدیم و موقعیت هر کدام از آن‌ها را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این‌بار و رزرو بلیط هواپیما می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی