اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110196912522146
در دسترس نیست

ساخت پرگولا و آلاچیق ترموود با چوبین ویلا

کد: 140110196912522146

، (اخبار رسمی): شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا پرگولا و آلاچیق یکی هستند؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که خیر هر کدام از این سازه ­ها تفاوت­هایی با هم دارد که با توجه به نوع استفاده، هر کدام از آن­ها را در محیط ­های بیرون می­سازند.

ساخت پرگولا و آلاچیق ترموود با چوبین ویلا
ساخت پرگولا و آلاچیق ترموود با چوبین ویلا
ساخت پرگولا و آلاچیق ترموود با چوبین ویلا
ساخت پرگولا و آلاچیق ترموود با چوبین ویلا
ساخت پرگولا و آلاچیق ترموود با چوبین ویلا
ساخت پرگولا و آلاچیق ترموود با چوبین ویلا

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که آیا پرگولا و آلاچیق یکی هستند؟ در پاسخ به شما باید بگوییم که خیر هر کدام از این سازه ­ها تفاوت­ هایی با هم دارد که با توجه به نوع استفاده، هر کدام از آن­ها را در محیط­ های بیرون می­سازند.

درواقع پرگولا  (pergola) نوعی سازه با سقف مشبک است که برای دورهمی مناسب است درصورتی که آلاچیق سقفی کاملا پوشیده دارد و به نوعی یک سایبان کامل است که در فصول مختلف سال قابل استفاده خواهد بود.

پرگولا چیست؟

نوعی سازه مسقف است که از آن در محوطه­ های رو باز، کنار ساختمان ­ها و بر روی روف­گاردن به ­منظور ایجاد یک فضای نیم ­سایه ساخته می­شود. برای داشتن نمایی خاص می­توان از گیاهان رونده بر روی سقف این سازه ­ها استفاده کرد، پرگولا بیشتر از چوب ساخته می­شود. شما می­توانید زیر آن انواع نیمکت ­ها را قرار داده و از نشستن زیر سایه آن لذت ببرید.

انواع پرگولا

انواعی از این سایبان که براساس شکل آن تقسیم می­شود شامل موارد زیر است:

مدل قوسی

هر چند بیشتر مدل­ های پرگولا حالت مسطح و صاف دارند اما می­توان آن­ها را به شکل قوسی نیز ساخت.

شیروانی

این مدل دارای سقفی شیبدار است تا به ­راحتی آب باران را به سمت پایین هدایت کند.

سقف باز

برای ساخت این طرح سقف آن را مسطح و پوشش رویی را با فاصله قرار می­دهند تا به جریان هوا و ارتباط بیشتر با محیط اطراف کمک کند.

متصل

یک سمت از این مدل به دیوار خانه یا محیطی که برای ساخت در نظر گرفتید متصل می­شود و قسمت دیگر آن را با پایه و ستون ثابت می­کنند.

دسته ­بندی پرگولا براساس مواد مصرفی

طبقه ­بندی این نوع از سازه براساس موادی که در ساخت آن به ­کار رفته نیز انجام می­شود. تعدادی از آن­ها بدین شرح است:

نوع چوبی

چوب در اکثر مواقع گزینه اول برای ساخت و طراحی این سبک سازه است، متریالی کلاسیک که قادر است سبک زندگی مدیترانه ­ای را به نمایش بگذارد.

پرکاربردترین چوب ­ها برای ساخت عبارت ­اند از سرو، ساج، ماهون و چوب قرمز که حاوی روغن طبیعی بوده و دارای استحکام لازم هستند. همچنین در برابر حمله موریانه، پوسیدگی و حمله قارچ نیز مقاوم هستند و دچار پیچ­ وتاب هم نمی­شوند.

نوع فلزی

فولاد یکی از مواد مقاوم و مستحکمی است که جهت ساخت و پردازش این نوع از سازه ­ها استفاده گسترده ­ای دارد. در طراحی مدرن و مینیمال استفاده از فلزات کمک بزرگی برای شما خواهد بود.

نحوه اتصال قطعات آن نیز یا با جوشکاری انجام می­شود یا با استفاده از پیچ و مهره اجزای آن را در کنار هم ثابت می­کنند.

یکی از مشکلاتی که استفاده از فلزات دارد این است که به مرور زمان بر اثر رطوبت دچار زنگ ­زدگی می­شوند به ­همین دلیل برای پوشش رویی آن­ها از ضدزنگ استفاده می­کنند، رنگ ستون ­ها و سقف را نیز می­توانید متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

نوع وینیل

موادی که بر پایه پلاستیک ساخته می­شود و اغلب از جنس پی­ وی­ سی هستند. هر چند این نوع مواد هزینه نگهداری و تعمیر زیادی را ندارند اما معمولا زیبایی که محصولات چوبی به ­وجود می ­آورند را ندارند. اگر دوست دارید از مواد رنگی برای ساخت پرگولا استفاده کنید این مورد یکی از بهترین انتخاب ­ها خواهد بود.

تا اینجا با انواع پرگولا آشنا شدید و دانستید که این سازه ­ها با آلاچیق تفاوت­هایی دارد. شما می­توانید برای سفارش انواع آن به چوبین ویلا مراجعه کنید. در ادامه قصد داریم شما را با آلاچیق ترموود آشنا کنیم.

آلاچیق ترموود

سازه­ای که شما می­توانید در فصل تابستان زیر سایه آن بنشینید و از طبیعت زیبای اطرافتان لذت ببرید. زیر سقف این مدل شما می­توانید از باربیکیو برای آماده کردن غذا هنگام مهمانی و دورهمی­ های دوستانه خود استفاده کنید.

چوب ترمو که در ساخت این مدل به­ کار می­رود از آن جهت که فرآیند حرارت ­دهی بالایی را داشته است از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است.

از این نوع چوب می­توان برای ساخت این سازه در مناطق گرمسیر یا سرد استفاده کرد بدون این‌که نگران خرابی یا پوسیدگی آن براثر رطوبت باشید، درواقع چوب ترمو ضدآب است. از طرفی این نوع چوب با در نظر گرفتن عمر درخت، الیاف مورد استفاده، گره ­ها و میزان مقاومت در برابر رطوبت به دو گروه نرم ­چوب ­ها و سخت ­­چوب­ ها تقسیم می­شود.

ساخت آلاچیق ترموود

برای اجرای این سازه­ ها باید موقعیت مکانی را به خوبی مشخص کنید سپس اقدام به ساخت نمایید. اجزایی که برای ساخت و نصب سازه نیاز دارید شامل این موارد است:

  •         ستون
  •         نرده
  •         تیرهای اصلی، فرعی و کمکی
  •         زیرسازهای سقف

در ابتدا شما باید برآورد کنید که جهت ساخت آلاچیق به چه میزان چوب و مواد مصرفی دیگر احتیاج دارید بعد از آن قسمت ­های مختلف را باتوجه به طولی که نیاز دارید برش دهید و در نهایت آن­ها را در جای مناسب خود قرار داده تا شکل سازه مشخص شود.

یکی از مواردی که ظاهری جذاب­تر برای سازه شما ایجاد می­کند نورپردازی آن است اگر قرار باشد از این محیط در هنگام شب استفاده کنید لازم است تا به بحث روشنایی آن توجه لازم را داشته باشید شما می­توانید از انواع فانوس یا چراغ­ های ال ­ای ­دی استفاده نمایید.

جمع بندی

به­ کار بردن چوب ترمو برای ساخت آلاچیق و پرگولا این تضمین را به شما می­دهد که تا مدت­ها در برابر عوامل تخریبی مقاومت لازم را داشته باشد و هزینه تعمیرات کم­تری به شما تحمیل کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل