اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110206915622151
در دسترس نیست

9 دلیلی که باعث افزایش وزن ناخواسته شما می‌شود و توضیحاتی درباره مکمل مس

کد: 140110206915622151

، (اخبار رسمی): هنوز هم عده ی زیادی بر این باورند که تنها غذاها عامل چاقی هستند اما امروزه دلایل بیشتری همچون بیماری‌های مختلف، افسردگی و... هم به عنوان علت افزایش وزن شناخته شده‌اند.

9 دلیلی که باعث افزایش وزن ناخواسته شما می‌شود و توضیحاتی درباره مکمل مس
9 دلیلی که باعث افزایش وزن ناخواسته شما می‌شود و توضیحاتی درباره مکمل مس
9 دلیلی که باعث افزایش وزن ناخواسته شما می‌شود و توضیحاتی درباره مکمل مس
9 دلیلی که باعث افزایش وزن ناخواسته شما می‌شود و توضیحاتی درباره مکمل مس

برخی از دلایل چاقی ناخواسته

۱. شاید شما از آن دسته از افراد باشید که غذا‌های سالمی مثل جو دوسر، میوه‌ها و ماست را خیلی کمتر در برنامه غذاییتان وارد می‌کنید و بیشتر از موادغذایی‌ای همچون فستفود‌ها، مواد مضر با قند بالا و چربی‌های ناسالم استفاده می‌کنید. تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که غذا‌های فرآوری شده باعث افزایش وزن افراد می‌شوند. غذا‌های فراوری شده مثل چیپس و سوسیس و کالباس و... دارای مقادیری نمک و شکرو چربی اشباع شده بوده و معمولاً خوشمزه و ارزان هستند.

۲. آیا به مقدار مصرف قند در رژیم غذاییتان دقت کرده‌اید؟ مصرف زیاد غذا‌های شیرین و نوشیدنی‌های قندی مثل کیک، نوشابه، بستنی و... به افزایش وزن و سایز شما می‌انجامد

۳. موضوع تأثیرگذار بعدی مربوط به میزان تحرک شما در زندگی است. کم‌تحرکی از مهمترین دلایل افزایش وزن و بیماری‌های خطرناک است. در جهان معاصر کارکردن در دفاتر و نشستن پشت میز برای مدت‌های طولانی، تماشا کردن تلویزیون، رانندگی و استفاده از تلفن همراه، همگی به شدت بی‌تحرکی دامن زده‌اند. تحقیقی روی ۴۶۴ فرد مبتلا به چاقی نشان داد که میانگین مدت نشستن و کم تحرکی روزانه این افراد، در روز‌های کاری ۶. ۲ ساعت و در روز‌های غیرکاری ۶ ساعت بوده است. که درواقع مشاغل کم تحرک و تماشای تلویزیون مهمترین عامل عنوان شده‌اند.

۴. آیا می‌دانید رژیم یویو چیست؟ رژیم یویو یا همان چرخه وزن به چرخه‌های کاهش عمدی وزن و بازیابی وزن نامطلوب مربوط می‌شود. با مطالعه ۲۷۸۵ نفر به این نتیجه رسیدند کسانیکه در سال قبل رژیم داشتند، وزن و دور کمر بیشتری نسبت به افراد غیر رژیمی پیدا کرده‌اند. تحقیق دیگری نیز نشان داد که رژیم غذایی محدود ممکن است به سبب پاسخدهی فیزیولوژیکی بدنمان، منجر به تغییرات در هورمون‌های گرسنگی و سیری بدن و در نتیجه افزایش وزنمان شود.

حتی گفته شده که اکثر کسانیکه بواسطه رژیم غذایی‌ای سخت و محدود لاغر می‌شوند، در مدت حدوداً ۵ سال تقریباً دوباره همان مقدار وزن نامطلوب را به دست خواهند آورد. برای لاغر شدن باید صبور باشید، به ورزش، حذف موادی قندی زیاد، نخوردن غذای فرآوری شده، و خوردن غذا‌های حاوی مواد مغذی، فیبر و پروتئین توجه بیشتری داشته باشید.

۵. ممکن است به یک بیماری تشخیص داده نشده مبتلا باشید، مشکلاتی از قبیل:

  • تیروئید کم کار: که بر غده تیروئید و وزن شما اثر میگذارد.
  • افسردگی: این مشکل روحی و روانی که بسیار رایج هم شده، میتواند باعث افزایش وزن شود.
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): با عدم تعادل هورمونی در زنانی که در سنین باروری هستند ممکن است رخ دهد و گاها کاهش وزن را دشوار میکند.
  • اختلال پرخوری (BED): به معنای دوره های پرخوری غیرقابل کنترل است و می تواند باعث چاقی شود.

بیماریهایی مثل دیابت و سندرم کوشینگ هم با چاق شدن در ارتباطند. بعضی داروها نیز مانند داروهای ضد افسردگی می توانند دلیل افزایش وزنتان باشند.

۶. آیا به اندازه کافی می‌خوابید؟ خواب ناکافی باعث آسیب‌های فراوان از جمله اضافه وزن ناخواسته می‌شود. براساس یک پژوهش، آن‌هایی که روزانه کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند بالاترین شاخص توده بدنی (BMI) و بالاترین سطح ویسفاتین (پروتئینی سلول‌های چربی ترشح می‌کنند) هستند. مطالعه بر روی ۱۰ فرد بالغ دارای اضافه وزن که رژیم کم کالری داشتند، افرادی که ۵. ۵ ساعت می‌خوابیدند، به نسبت کسانی که ۸. ۵ساعت می‌خوابیدند، مقدار ۵۵ درصد کمتر از چربی بدنشان و ۶۰ درصد بیشتر از توده عضلانیشان را از دست می‌دادند. همچنین مدت ۷ ساعت یا بیشتر خوابیدن در شب، ۳۳ درصد بیشتر احتمال کاهش وزن را در پی دارد. با کم کردن زمان استفاده از گوشی همراه و... و مصرف کمتر کافئین یا خوابیدن در یک زمان ثابت بر کیفیت خواب خود بیفزایید.

۷. شاید غذا‌هایتان کامل نباشند. یکی از عوامل مهم برای کاهش وزن، مصرف غذا‌های کامل و کم فرآوری شده است. تحقیقی بر ۶۰۹ بزرگسال دارای اضافه وزن انجام شد که در آن افراد به گروه‌هایی تقسیم شدند که برای ۱۲ ماه از رژیم غذایی کم چربی و کم کربوهیدرات استفاده کنند. در هر دو گروه مصرف سبزیجات را به حداکثر رساندند و مصرف قند‌های اضافی و چربی‌های اشباع کمتر و غذا‌های کامل کم‌فرآوری شده بیشتر شدند. نتیجه این مطالعه این بود که افراد در هر دو گروه کم چرب و گروه کم کربوهیدرات مقادیر مشابهی از وزن خود را از دست دادند و این نشان داد که کیفیت رژیم غذایی بسیار مهمتر است. مصرف غذا‌های کامل را می‌توانید از خوردن سبزیجات، میوه‌ها، تخم مرغ، آجیل و... در رژیم غذاییتان به تدریج آغاز کنید.

۸. اگر استرس دارید این امر ممکن است بر وزن شما اثرگذار باشد. سطوح بالایی از هورمون استرس کورتیزول موجب افزایش گرسنگی و اشتهای شما به غذا‌های پر کالری خواهد شد. همچنین افراد دارای اضافه وزن، سطوح کورتیزول بالاتری دارند. موضوع قابل توجه این است که مدیریت سطح استرستان می‌تواند به کاهش وزنتان بیانجامد. در ۸ هفته بر روی ۴۵ بزرگسال مبتلا به چاقی مطالعه‌ای انجام گرفت، کسانی که تکنیک‌های آرام‌سازی مثل تنفس عمیق را اجرا می‌کردند، نسبت به سایر افراد موفق به کاهش وزن بیشتری شدند.

۹. پرخوری و مصرف کالری زیاد هم که جز مهمترین دلایل چاقی محسوب می‌شود. احتمالاً می‌دانید که اگر کالری‌ای بیشتر از آن مقداری که در روز می‌سوزانید مصرف کنید، دچار افزایش وزن خواهید شد.

حال باید به موضوع دیگری نیز بپردازیم، شما میتوانید برای غنی‌تر ساختن رژیم غذاییتان اقدام به خرید مکمل مس (mass) و مصرف منظم آن کنید. همچنین ممکن است بخواهید افزایش وزن درست و سالمی داشته باشید، مکمل مس گینر دارای درصد پروتئین بسیار بالاییست که در افزایش حجم عضلات نقش مفیدی دارد.

مزایای استفاده از مکمل مس چیست؟

درخرید مکمل مس دقت کنید که حاوی هم کربوهیدرات‌های ساده و هم کربوهیدرات‌های پیچیده باشد. تفاوت مکمل مس با سایر مکمل‌های افزایش وزن این است که کربوهیدرات موجود در مکمل مس نسبت به بقیه به میزان کمتر و پروتئین موجود در آن بیشتر است.

مکمل مس، همانطور که از نام آن پیدا است، با هدف افزایش وزن و وزن‌گیری در دوره‌های مختلف بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکمل حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و در هر بار مصرف، کالری زیادی را به بدن می‌رساند. ورزشکارانی که به دنبال ساخت بدن حرفه‌ای هستند، در طول تمرین به انرژی بالایی احتیاج دارند. به‌منظور افزایش وزن و کسب انرژی بیشتر، مصرف مکمل مس توصیه می‌شود.

مساله دیگری که برای خرید مکمل مس باید به آن توجه داشت نداشتن حساسیت به کراتین است، دراینصورت مطمعن شوید که این ماده در مکمل وجود ندارد، برای جلوگیری از دل پیچه، همراه مکملها به مقدار کافی آب بنوشید. اگر میخواهید با خرید مکمل مس به افزایش وزن دلخواهتان همراه با ساخت ماهیچه دست یابید باید بعد از شمارش میزان کالری مورد نیاز، به نوع تمرینات ورزشی خود نیز توجه کنید.

سخن پایانی

اگر نتوانیم علت اضافه وزن و چاقی را در بدنمان بیابیم دچار سردرگمی بیشتری خواهیم شد و نمی‌توانیم راه حل مناسبی برای لاغر شدن پیدا کنیم. همچنین اگر بخواهیم اضافه وزن سالمی داشته باشیم نیاز به روشهایی سالمتر داریم برای مثال می‌توانیم به لیست نیازمان خرید غذاهای کامل و یا خرید مکمل مس و.. را اضافه کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان