اطلاعات تماس
  • 021796*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110216917222134
در دسترس نیست

خرید سرور با آی‌پی خارج

کد: 140110216917222134

، (اخبار رسمی): احتمالا شما هم تجربه کرده باشید که به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌ها بر روی IP ایران، امکان استفاده از بعضی سرویس‌ها و یا فعالیت در برخی وبسایت‌ها را نداشته‌اید.

انواع سرور با آی‌پی خارج
خرید سرور با آی‌پی خارج
انواع سرور با آی‌پی خارج
خرید سرور با آی‌پی خارج
انواع سرور با آی‌پی خارج
خرید سرور با آی‌پی خارج

یکی از راه‌‌های رفع این مشکل، تهیه سرور خارج از کشور است که از اصلی‌ترین دسته‌های خدمات وب هاستینگ است. مهم‌ترین تفاوتی که این خدمات با سرورهای داخلی دارند، IP آن‌ها است.

در این مقاله قصد داریم این سرویس را مورد بررسی قرار داده و در خصوص عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک سرور خارج مناسب صحبت کنیم.

انواع سرور با آی پی خارجی

سرورهای خارجی از چند جنبه قابل دسته‌بندی هستند و انواع مختلفی دارند:
مهم‌ترین عامل در این دسته‌بندی کشور ارائه کننده سرویس است. بر اساس نوع کاربری مورد نظر و موقعیت فیزیکی سرور و فاصله‌ی آن با کاربر، این مورد نقش اساسی در تعیین سرعت و پینگ سرور خواهد داشت.

نکته حائز اهمیت این است که خرید سرور خارج بر اساس کشور و موقعیت، تعیین کننده دیتاسنتری که خدمات از آن ارائه می‌گردد و در نتیجه کیفیت سرویس خواهد بود.

همچنین در برخی کاربری‌ها مانند فعالیت در بایننس و تریدینگ جهت عبور از تحریم، کاربران نیازمند داشتن IP کشوری هستند که احراز هویت خود را با آن اطلاعات انجام داده‌اند. بنابراین موقعیت سرور خارج در این موارد حائز اهمیت زیادی است.

همچنین در بعضی از کاربری‌های مربوط به عبور از تحریم مثل فعالیت در بایننس، کاربرها نیاز به داشتن آی‌ پی کشوری دارند که احراز هویت خود را با اطلاعات آن انجام داده‌اند و به همین دلیل موقعیت سرور خارج در این موارد هم اهمیت بسیار بالایی دارد.

مزایای استفاده از سرور خارج

اصلی‌ترین مزیت این دسته از خدمات میزبانی وب، فراهم‌ ساختن امکان عبور از تحریم‌های اعمال شده بر روی IP ایران برای کاربران سرور با IP خارج است.

همچنین در این خصوص امکان استفاده از سرویس‌ تحریم‌ شکن نیز امکان‌پذیر است که از میان مجموعه‌های ارائه دهنده این سرویس می‌توان به Server.ir اشاره کرد.

البته در استفاده از این سرویس، نوع کاربری اهمیت زیادی دارد زیرا به دلیل عدم تغییر IP ایران در این روش، ممکن است برای برخی کاربری‌ها مشکل آفرین و نامتناسب باشد.

دیگر کاربرد سرور خارج، میزبانی وبسایت و یا وب اپلیکیشن‌هایی است که ویژه بازدیدکنندگان غیر ایرانی طراحی می‌شود. در این حالت کاربران سایت، متوجه ایرانی بودن ارائه‌دهنده سرویس نمی‌شوند و به دلیل کم بودن فاصله فیزیکی با بازدیدکنندگان، سرعت بارگذاری بهتری را ارائه می‌دهد.

البته در صورتیکه کاربری شما میزبانی وبسایت بوده و همچنین اغلب کاربران وبسایت شما عموما در داخل ایران قرار داشته باشند، سرور مجازی ایران پاسخگوی نیاز و کاربری شما خواهد بود.

چنانچه قصد خرید سرویس متناسب با کاربری مورد نظر را دارید می‌توانید از طریق لینک جهت مشاهده پلن‌های خدمات سرور مجازی ایران و تهیه پلن مناسب خود، مراجعه نمایید.

عامل دیگر مبحث ترافیک سرور است که معمولا در دیتاسنترهای خارج بدون محدودیت است و یا میزان حجم بسیار زیادی دارد. ولی عموما در دیتاسنترهای ایران، محدودیت رعایت مصرف با نسبت منصفانه امری الزامی است. نسبت منصفانه به معنای نامتقارن بودن نسبت ترافیک ورودی سرور به ترافیک خروجی آن در لحظه است. این نسبت معمولا بین بازه 1 به 5 الی 1 به 10 است. این مورد باعث می‌شود ارائه سرور ایران با ترافیک کاملا نامحدود برای ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب امکان‌ناپذیر باشد.

خرید سرور خارج مناسب

چنانچه کاربری مورد نظر شما، استفاده از مرورگر برای دریافت خدمات سایت‌های تحریم کننده IP ایران باشد؛ نیاز به تهیه سرور مجازی خارج با سیستم عامل ویندوز خواهید داشت.

در این حالت یک سرور با IP ثابت در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا فعالیت شما در سایت‌های مربوط به حوزه تریدینگ و یا مبادلات ارزهای دیجیتال مانند بایننس امکان‌پذیر باشد. در این صورت فقط لازم است از منزل یا محیط کار خود به سرور خارج خود ریموت بزنید تا به صفحه دسکتاپ سرور تهیه شده بر روی سیستم خود دسترسی پیدا کنید.

توصیه می‌کنیم برای کاربری مذکور؛ سرور حداقل دارای 20 گیگابایت حافظه، 2 تا 4 هسته پردازنده و 2 تا 4 گیگابایت رم باشد. با توجه به سبک بودن نوع این کاربری معمولا نیازی به منابع بالاتر و یا تهیه سرور اختصاصی نیست.

خرید سرور خارج از اغلب ارائه دهندگان ایرانی خدمات میزبانی وب، امکان‌پذیر است تنها کافی است در وبسایت مورد نظر خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و سرویس متناسب با نیازتان را خریداری نمایید.

همچنین اگر کاربری شما میزبانی وبسایت باشد، می‌توانید سرور مجازی یا اختصاصی با سیستم‌‌عامل لینوکس یا ویندوز (با توجه به زبان برنامه‌نویسی وبسایت) تهیه کنید. در این حالت منابع سرور بر اساس ساختار وبسایت و میزان بازدید در لحظه از آن تعیین می‌گردد.

چنانچه نیاز به داشتن چندین سرور مجازی دارید، می‌توانید یک سرور اختصاصی به همراه یک مجازی‌ساز مانند VMwarw ESXi یا Proxmox تهیه کنید. در این حالت نیاز دارید جدا از IP اصلی سرور که به مجازی ساز اختصاص پیدا می‌کند، به تعداد ماشین‌های مجازی خود IP اضافی تهیه کنید.

در صورتیکه قصد خرید و تهیه سرور مجازی خارج را دارید می‌توانید از طریق لینک، جهت دریافت مشاوره برای انتخاب سرویس مناسب و مشاهده پلن‌های خدمات سرور مجازی خارج و ثبت سفارش اقدام فرمایید.

ارائه دهندگان سرور خارج

دیتاسنترهای معتبر متعددی در زمینه ارائه سرور خارجی فعالیت دارند که از میان تمامی آن‌ها دیتاسنترهای زیر در سطح جهانی بیشترین محبوبیت و اعتبار را دارند.

  •      دیتاسنتر Hetzner از کشور آلمان

این دیتاسنتر نسبت به سایر رقبای خود، سرورهایی با تعرفه کمتر و مناسب و بدون هزینه نصب را به کاربرانش ارائه می‌دهد که همین مورد، موجب محبوبیت آن در میان کاربران ایرانی است. البته تهیه IP اضافی از این دیتاسنتر علاوه بر هزینه اشتراک، شامل هزینه راه‌اندازی نیز است.

  •      دیتاسنتر OVH از کشور فرانسه

این دیتاسنتر از نظر فاصله جغرافیایی با ایران از پینگ مناسبی برخوردار است و همچنین به دلیل کیفیت سرویس‌ها، تدابیر امنیتی بالا و عملکرد خوبی که دارد، جزو برترین دیتاسنترهای اروپا و جهان محسوب می‌شود.

  •      دیتاسنتر Greenhouse از کشور هلند

این دیتاسنتر با توجه به کیفیت خدمات و تعرفه‌های مناسب، یکی از دیتاسنترهای محبوب جهت دریافت خدمات سرور خارج برای کاربران ایرانی محسوب می‌شود. همچنین امکان خرید سرور اختصاصی خارج با تعداد IP بالا و هزینه مناسب ویژگی دیگر این دیتاسنتر است.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و پاسخ سوالات خود را یافته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021796*****
[نمایش اطلاعات]