اطلاعات تماس
  • 035910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110256921222168
در دسترس نیست

اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها

کد: 140110256921222168

، (اخبار رسمی): لوگو نماینده و معرفی کننده بنگاه و واحد اقتصادی است، پس باید طراحی لوگو حرفه ای انجام شود. هرچه طراحی نماد تجاری زیبا و جذاب تر باشد، از لحاظ بصری تاثیر خود را می‌گذارد و می‌تواند در جذب مشتری و سودآوری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد

اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارها
طراحی لوگو شرکت اقیانوس آبی

دنیای تجارت با تغییرات و پیشرفت‌های زیادی مواجه شده است، هر واحد اقتصادی که تحت عنوان بنگاه در حال فعالیت است، نیازمند یک نام تجاری و یک آرم مخصوص می‌باشد. این آرم به صورت نشان بر روی تمامی کالاها و خدمات ثبت خواهند شد. حتی در تبلیغات نیز این نشان اهمیت بسیار زیادی دارد و بایستی به خوبی به بازار معرفی شود، در حقیقت منظور ما طراحی لوگو و یا نماد تجاری است. در ادامه مبحث قصد داریم در رابطه با طراحی لوگو صحبت کنیم.

تعریف لوگو
پیش از پرداختن به هر موضوع ابتدا لازم است تا به خوبی لوگو تعریف شود. برندینگ به معنای شناخته شدن یک واحد اقتصادی می‌باشد، اما برای ورود به این عرصه نیازمند نام و نماد تجاری مخصوص هستیم. برای بررسی یک خودرو، تنها کافیست به لوگو و آرم درج شده روی بدنه آن توجه کنید. تمام خودروهای تولید شده در یک کمپانی خودروسازی دارای این نشان هستند .در حقیقت لوگو و یا نماد تجاری متعلق به یک گروه خاص با ویژگی‌های مشترک خواهد بود. محصولات لبنی تولید شده در شرکت کاله دارای نشان مخصوصی هستند و لوگو اسم کاله روی همه آن‌ها حک می‌شود. هر عضو از این خانواده بایستی دارای لوگو باشد. در حقیقت لوگو به عنوان هویت کالا بوده و حقوق مختلفی را به همراه دارد. در بسیاری از موارد درج یک لوگوی ساده می‌تواند، چندین برابر و قیمت محصول اضافه کند. لوگو دارای ویژگی‌های مختلفی است که در ادامه بحث به آن ها خواهیم پرداخت.

انواع لوگو
لوگو ها از لحاظ نوع طراحی به گروه های مختلفی تقسیم می شوند، که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد، به موارد زیر توجه کنید؛

  1. لوگو مونوگرام: لوگوی مونوگرام با استفاده از حروف طراحی می شود، بدین صورت که نام برند کمپانی به صورت مختصر و خلاصه نویسی به عنوان لگو در نظر گرفته خواهد شد. برای زیباتر شدن این لوگو منحصر به‌ فرد به سراغ فونت‌های مختلفی می.روند تا بتوانند جذابیت آن را افزایش دهند.
  2. لوگو تایپو گراف :  این لوگو شباهت بسیار زیادی به لوگو مونوگرافی دارد، با این تفاوت که تمام حروف تشکیل دهنده برند به عنوان لوگو در نظر گرفته می‌شود و برای زیباتر شدن و همچنین جذابیت لوگو به سراغ رنگ‌ها و طراحی‌های مختلفی می‌روند تا بتوانند بر اثر گذاری لوگو بیفزاید. مانند کمپانی کاله که نام این برند بر روی تمامی محصولات به عنوان لوگو درج خواهد شد.
  3. لوگو تصویری : این لوگو از یک تصویر خاص استفاده می‌شود، تصویری که متمایز است و هیچ برندی از آن به عنوان لوگو استفاده نکرده است. به عنوان مثال لوگو اینستاگرام تصویری شبیه به دوربین با رنگ پردازی زیباست. خلاقیت در طراحی لوگو تصویری بسیار زیاد بوده و هیچ محدودیتی برای آن وجود نخواهد داشت.
  4. لوگو انتراعی: لوگو انتزاعی از قانون خاصی تبعیت نمی‌کند، بسیاری از برندهای معتبر دنیا از لوگوی انتزاعی استفاده می‌کنند، برند آدیداس دارای یک سری خطوط منحصر به فرد است که هیچ برندی تا به امروز از آن استفاده نکرده و کاملاً متمایز می‌باشد. البته تصویر را می‌توان به عنوان لوگو انتزاعی در نظر گرفت. ترکیب رنگ‌ها در آن بسیار زیاد است و می‌توان به سراغ هر شکلی برای طراحی لوگو رفت.
  5. لوگو مسکات: در بسیاری از موارد یک شخص معروف و خاص سبب ایجاد کمپانی کارخانه شده است و نام این شخص به عنوان برند و لوگو در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال رستوران زنجیرهای czn با نام بوراک شناخته می‌شود و اسم بوراک به عنوان لوگو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت منظور از بوراک آشپز معروف ترکیه است، این نوع لوگو را به عنوان لگو مسکات می‌شناسند.
  6. لوگو ترکیبی: در این لوگو می‌توان چندین لوگو را با یکدیگر ترکیب کرده و یک نماد خاص زیبا طراحی کرد. به عنوان مثال لوگو پوما ترکیبی از تصویر یک پلنگ و نام پوما است. برندهای معروف از لوگو ترکیبی استقبال کردند.
  7.  لوگو امبلم: این این نماد از ترکیب دو لوگو ایجاد شده است، یک نوشته که درون تصویری خاص و منحصر به فرد محصول شده است را به عنوان لگو امبلم می‌شناسند. استفاده از این نماد تجاری سبب خاص بودن کمپانی و برند آن خواهد شد.
  8.  لوگو مینیمال: در حال حاضر برای طراحی لوگو از سبک‌های مختلفی استفاده می‌کنند، اما در لوگوی مینیمال طراحی به ساده ترین شکل ممکن اولویت است و هدف از این طراحی تولید یک لوگو زیبا و در عین حال بسیار ساده می‌باشد. این سبک از طراحی با وجود  سادگی بسیار زیادی که دارد، مورد توجه قرار خواهد گرفت. لوگو سه بعدی: طراحی لوگو سه بعدی دارای پیچیدگی‌‌های متعددی است. این لوگو می‌تواند ترکیبی از یک نوشته تصویر و یا نماد خاص باشد. اما به حالت 3D و سه بعدی طراحی شده است، که توجه زیادی را جلب خواهد کرد‌. در حقیقت تنها افرادی که قادر به طراحی لوگو سه بعدی خواهند بود که در زمینه گرافیک کامپیوتری فوق العاده متخصص باشند.

لوگوهای خاص

زمانی که دنیای تجارت را بررسی می‌کنید ،انواع اقسام لگو‌ها را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آن‌ها متعلق به یک کمپانی بزرگ و معتبر هستند. بسیاری از این لوگو‌ها برای شما جا افتاده است و می‌دانید که تنها یک سری از کالاهای خاص دارای این نشان هستند. مثلاً کارخانه تولید کننده کنسرو و غذا‌های نیمه‌آماده دارای لوگو و نماد تجاری مخصوص به خود است و این لوگو تنها بر محصولات این کارخانه درج خواهد شد. مصرف کنندگان انتظار ندارند این لوگو را بر روی پوشاک مشاهده کنند. در واقع طراحی لوگو خاص انجام شده است. طراحی لوگو خاص می‌تواند با چالش‌های متعددی همراه باشد. برای این طراحی بایستی به سراغ متخصص و کاربلد بروید تا هیچ گونه مشکلی در روند کار دیده نشود.

هزینه طراحی لوگو

با توجه به اینکه با انواع لوگو در بازار مواجه هستیم و طراحی هر کدام از آن‌ها متفاوت انجام خواهد شد. هزینه طراحی لوگو متغیر است، طراحی لوگو ترکیبی و لوگو سه بعدی هزینه بیشتری نسبت به طراحی لوگو مینیمال به همراه خواهد داشت. افرادی که در زمینه گرافیک کامپیوتری متخصص هستند، به خوبی می‌توانند این طراحی ایده آل را انجام دهند.

اما هزینه طراحی لوگو یک فاکتور با اهمیت برای مراجعه کنندگان است. در بسیاری از موارد هزینه طراحی لوگو می‌تواند گویای کیفیت کار نهایی باشد، از قدیم گفته‌اند:( که هر چقدر پول بدهی به همان میزان آش می‌خوری! ) زمانی که ما خواهان دریافت کالا و یا خدمتی با کیفیت بالایی هستیم، لازم است تا هزینه‌ای برای آن در نظر بگیریم. اما این بدان معنا نیست که طراحی لوگو بسیار هزینه ‌بر است. خوشبختانه مراکزی وجود دارند تا لوگوی مدنظر شما را با کیفیت بالایی و با هزینه کمی طراحی کنند.

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو حرفه‌ای به سادگی انجام نخواهد شد، نمادی که زیبایی خاص خود را داشته باشد و بتواند به سادگی یک مجموعه را معرفی کند. هر چه ابزار  تکنولوژی و نیروی کار متخصصی برای طراحی لوگو مورد استفاده قرار بگیرند، طراحی با کیفیت بالاتری انجام خواهد شد. یک لوگو نماینده و معرفی کننده بنگاه و واحد اقتصادی است و از این رو بایستی طراحی لوگو حرفه ای انجام شود. هرچه نماد تجاری زیبا و جذاب تر باشد، از لحاظ بصری تاثیر خود را می‌گذارد و می‌تواند در جذب مشتری و سودآوری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

یک واحد اقتصادی بدون لوگو و نام تجاری مانند یک شخص بی هویت و بدون شناسنامه است، که نمی تواند خود را معرفی کند. کالاها و خدماتی که توسط بنگاه‌ها به بازار ارائه می‌شوند، همگی دارای نام و نشان مخصوص خود می‌باشند. وقتی انسانی خواهان معرفی خود است، از او نام و نشانش را می‌پرسیدند، در دنیای امروز نیز نام و نشان تجاری اهمیت بسیار زیادی دارد. خوشبختانه در دنیای امروز طراحی لوگو و نماد تجاری کار سختی نیست. موسسات مختلفی وجود دارند که به صورت حرفه‌ای اقدام به طراحی لوگو می‌نمایند. شما می‌توانید از سبک‌های مختلفی استفاده کنید و لوگو مورد نظر خود را طراحی نمایید. 

ما در شرکت اقیانوس آبی به همراه یک تیم متخصص، لوگوی انواع کسب و کارها را طراحی می کنیم. برای دیدن نمونه کارهای طراحی لوگو می توانید از طریق وب سایت اقیانوس آبی در بخش خدمات، خدمت طراحی لوگو را ببینید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 035910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی