اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110266923822171
در دسترس نیست

مقایسه تحصیل در آلمان و فرانسه

کد: 140110266923822171

، (اخبار رسمی): پس بالاخره تصمیم گرفتید که در اروپا تحصیل کنید؟یک انتخاب عالی! اما کدام کشور را انتخاب می کنید: آلمان یا فرانسه؟هردوکشور دارای مزایای بی شمار و معایب خاص خود هستند و انتخاب گزینه مناسب میتواند چالش برانگیز باشد.دراین مطلب کوتاه و خلاصه به مقایسه تحصیل در دانشگاه های دو کشور فرانسه و آلمان میپردازیم.

مقایسه تحصیل در آلمان و فرانسه
مقایسه تحصیل در آلمان و فرانسه
مقایسه تحصیل در آلمان و فرانسه
مقایسه تحصیل در آلمان و فرانسه

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و آلمان

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه و آلمان باید در ابتدا ویزای دانشجویی دریافت کنند. شرایط و فرایند دریافت ویزا ممکن است بر اساس ملیت متقاضی متفاوت باشد؛ اما مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی این دو کشور عبارت است از:

  •   شرایط ویزای تحصیلی فرانسه

متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید مدارک لازم از جمله پاسپورت معتبر، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی تمکن مالی و بیمه درمانی را به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود ارائه دهد. نکته مهم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه ارائه بلیط برگشت به کشور مبدا یا رزرو بلیط با تاریخ برگشت است. 

  •  شرایط ویزای تحصیلی آلمان

متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید مدارک لازم از جمله پاسپورت معتبر، نامه پذیرش از دانشگاه، گواهی تمکن مالی و بیمه درمانی را به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود ارائه دهد. نکته مهم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان ارائه بیمه پوشش درمانی اجباری در حدود 110 یورو در ماه و گواهی تمکن مالی کافی در حدود 861 یورو در ماه در یک حساب مسدود شده در آلمان برای اثبات توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت اقامت در آلمان است. 

هزینه های تحصیل در فرانسه و آلمان

هر دو کشور فرانسه و آلمان دارای دانشگاه های برتر و مطرح و مقاطع تحصیلی و برنامه های تحصیلی متنوع می باشند. تفاوت هزینه های تحصیل در دانشگاه های فرانسه و آلمان عبارت است از:

  •  هزینه تحصیل در فرانسه

با مهاجرت تحصیلی به فرانسه برای تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضیان باید سالانه در حدود 2.700 یورو و برای مقطع کارشناسی ارشد سالانه در حدود 3.700 یورو بپردازند. در حالی که شهریه دانشگاه های خصوص بسیار بالاتر و سالانه تا حدود 20.000 یورو است. 

  •  هزینه تحصیل در آلمان

با تحصیل در آلمان متقاضیان نیاز به پرداخت شهریه تحصیلی ندارند و تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان سالانه تا حدود 20.000 یورو است. 

هزینه های زندگی در فرانسه و آلمان

هزینه های زندگی در دو کشور فرانسه و آلمان با هم تفاوت های بسیار دارد؛ زیرا فرانسه از گران ترین کشورهای جهان است و هزینه های زندگی در آلمان مقرون به صرفه و مناسب است. تفاوت هزینه های زندگی در کشورهای فرانسه و آلمان عبارت است از:

  •  هزینه زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در بالاترین سطح قرار دارد؛ البته هزینه های زندگی در هر کشور به سبک و الگوی زندگی دانشجو بستگی دارد. هزینه های زندگی در فرانسه به عنوان گران ترین کشور جهان برای یک دانشجوی بین المللی بدون احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 800 تا 900 یورو است. 

  •  هزینه زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر است. هزینه های زندگی در آلمان برای یک دانشجوی بین المللی با احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 800 تا 1200 یورو است. 

درصد پذیرش تحصیلی در دانشگاه های فرانسه و آلمان

تعداد دانشجویان بین المللی در فرانسه در حدود 370.000 نفر و بیشتر از کشورهای مراکش، الجزایر و چین هستند. در حالی که تعداد دانشجویان بین المللی در آلمان در حدود 350.000 نفر و بیشتر از ترکیه و هند می باشند. نرخ پذیرش در دانشگاه های دولتی آلمان در حدود 30% است. این میزان نرخ پذیرش به معنای رقابت پذیری زیاد متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه ها است. در واقع متقاضیانی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی آلمان می شوند که دارای شرایط و صلاحیت های تحصیلی عالی باشند. نرخ پذیرش دانشگاه های خصوصی آلمان کمتر است. نرخ پذیرش دانشگاه های فرانسه در دسترس نیست و فرایند پذیرش نیز چندان شفاف نیست که همین امر موجب بروز چالش های بی سابقه ای شده است. 

امکان کار در حین تحصیل در فرانسه و آلمان

هر دو کشور فرانسه و آلمان شرایط کار در حین تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند. دانشجویان با کسب درآمد از کار پاره وقت دانشجویی می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشورهای اروپایی را تامین و تجربه کاری ارزشمندی را برای کار پس از فارغ التحصیلی کسب کنند. 

  •  مدت زمان کار دانشجویی با اخذ مجوز دانشجویی در فرانسه در حدود 964 ساعت در سال است.
  •  مدت زمان کار دانشجویی با اخذ مجوز کار دانشجویی در آلمان در حدود 120 روز کامل معادل 40 ساعت در هفته یا 240 نیم روز معادل 20 ساعت در هفته است. 

امکان کار پس از فارغ التحصیلی در فرانسه و آلمان

فارغ التحصیلان دانشگاه های فرانسه و آلمان از این امتیاز عالی برخوردارند که پس از تمام شدن دوره تحصیلی در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. شرایط یافتن کار پس از فارغ التحصیلی در هر دو کشور عبارت است از:

  •   کار پس از فارغ التحصیلی در فرانسه

فارغ التحصیلان تا یک سال پس از تمام شدن دوره تحصیلی می توانند در این کشور اقامت کنند و در این مهلت جستجوی کار به دنبال کار مناسب باشند. در صورتی که در این مهلت زمانی یک ساله کارمورد نظر را پیدا کردند، فارغ التحصیلان می توانند برای دریافت ویزای طولانی مدت کار درخواست دهند. 

  •  کار پس از فارغ التحصیلی در آلمان

فارغ التحصیلان پس از تحصیل در آلمان تا 18 ماه پس از تمام شدن دوره تحصیلی می توانند در این کشور اقامت کنند و در این مهلت جستجوی کار به دنبال کار تمام وقت باشند. در صورتی که فارغ التحصیلان دارای مهارت عالی حرفه ای باشند یا حداقل 1.5 برابر بیشتر از حداقل حقوق ملی درآمد داشته باشند؛ می توانند پس از چند سال کار برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهند که به عنوان یک گزینه سریع برای اخذ اقامت دائم آلمان محسوب می شود. 

سخن آخر

هر دو کشور آلمان و فرانسه از جمله مقاصد تحصیلی بر با کیفیت آموزشی عالی با مزایا و معایب منحصربه خود می باشند. انتخاب هر یک از این دو کشور برای تحصیل به شرایط زندگی، سطح تحصیلات، شرایط اقتصادی و ترجیحات و نیازهای هر متقاضی بستگی دارد. اگر برای انتخاب بین این دو کشور و یا انتخاب بهترین رشته های برای مهاجرت به فرانسه یا آلمان سردرگم هستید، مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد مشاوره های رایگان به شما ارائه می دهند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]