اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110276925722181
در دسترس نیست

طراحی و ساخت انواع تجهیزات صنعتی آشپزخانه در ایران

تولید انواع سیستم آشپزخانه صنعتی و یخچال فروشگاهی

کد: 140110276925722181

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی آشپزخانه صنعتی یک دانش و علم است که اگر توسط متخصصان مجرب صورت بگیرد باعث کاهش هزینه ها ، افزایش بازدهی ، رضایت مشتریان و هم چنین رضایت پرسنل و مدیران آشپزخانه خواهد شد .

تولید انواع سیستم آشپزخانه صنعتی و یخچال فروشگاهی
تولید انواع سیستم آشپزخانه صنعتی و یخچال فروشگاهی

با خرید از ایران صنعت شکوهی علاوه بر داشتن محصول با کیفیت از خدمات پس از فروش و گارانتی نیز برخوردار خواهید شد.

طراحی سیستم آشپزخانه صنعتی یک دانش و علم است که اگر توسط متخصصان مجرب صورت بگیرد باعث کاهش هزینه ها ، افزایش بازدهی ، رضایت مشتریان و هم چنین رضایت پرسنل و مدیران آشپزخانه خواهد شد . در یک آشپزخانه ایده آل فرآیندهای آماده سازی ، پخت و نگهداری غذا ها و پیش غذاها با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در نهایت دقت ، سرعت و سهولت انجام می شود . برای داشتن چنین آشپزخانه ای نیاز به یک تیم حرفه ای جهت طراحی و اجرا است . این تیم شامل سرآشپز ، طراح ، لوله کش ، برق کار و افراد دیگر می تواند باشد .

چند نکته درباره خرید سیستم آشپزخانه صنعتی

در تهیه و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهتر است یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید تا بتوان محصولات با درجه کیفی بالا و کارایی بسیار مناسب را تامین و مورد استفاده قرار دهید. اولین مورد در هنگام این تجهیزات آشپزخانه صنعتی می توان به جنس تجهیزات اشاره کرد که با توجه به اینکه کاربری از این تجهیزات بسیار بالا است از این رو جنس استفاده شده در ساخت و تولید محصولات باید بسیار باکیفیت بوده و جنس استیل گزینه پیشنهادی ما می باشد.

جنس استیل با توجه به قابلیت های بسیار و مقاومتی که در مقابل فرسایش دارد بسیار ایده آل بوده و همچنین تمیز کردن جنس استیل بسیار مناسب و راحت تر می باشد. از دیگر نکاتی که در این خصوص می توان گفت به دلیل فضای کاری که پر از رطوبت، بخارهای روغن و چربی و حرارت می باشد که مدت زمان بسیار کوتاهی بر روی تجهیزات و وسایل ها نشسته و تمیز کردن بسیار سخت می شود آن هم اگر جنس تجهیزات از چوب باشد. همانطور که می دانید دستگاه های صنعتی از مکانیزم پیچیده ای ساخته شده و از این رو برای تمیز کردن راحت آنها باید اصول خاصی را رعایت کرد و به این منظور مطالعه کردن دفترچه راهنمای محصول بسیار مفید خواهد بود

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع سیستم آشپزخانه صنعتی آشنا شوید.

تجهیزات پخت

می‌توان گفت تجهیزات پخت غذا سنگ بنای هر آشپزخانه حرفه‌ای محسوب می‌شود. هنگام انتخاب تجهیزات پخت برای رستوران یا کیترینگ خود با توجه به پخت سنتی یا فرنگی، حتماً به این فکر کنید که بیشتر به چه وسایلی نیاز دارید. حتماً از کارشناسان ایران صنعت شکوهی مشاوره بگیرید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

اگر تجهیزات با ظرفیت پخت پایین خریداری کنید، ممکن است هزینه کمتری صرف کنید اما در استفاده مداوم ممکن است نیازهای شما را برآورده نکند و در طولانی مدت هزینه بیشتری برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

تجهیزات پخت ضروری برای آشپزخانه‌ها

اجاق گاز

 دستگاه همه‌کاره‌ای که در دو نوع گازی و برقی و با تعداد شعله‌های مختلف وجودش در هر آشپزخانه‌ای ضروری است. اجاق گاز می‌تواند رومیزی، کابین‌دار یا فردار باشد.

سرخ‌کن صنعتی

 سرخ کردن به روش غوطه‌وری برای سیب زمینی خلال، انواع سوخاری‌ها و سایر موارد دلخواه با این دستگاه انجام می‌شود.

تابه گردان

 تابه‌های گردان با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی برای آشپزی آسان‌تر در آشپزخانه‌های صنعتی حرفه‌ای به کار برده می‌شوند. این دستگاه با سرخ کردن همزمان حجم زیادی از مواد غذایی مانند مرغ، ماهی، کتلت، بادمجان، سیب زمینی و … کارآیی زیادی دارد.

دم‌کن برنج:

ین دستگاه برای دم کردن برنج دانه‌گیری شده به کار می‌رود. حرارت غیرمستقیم و یکنواخت این دستگاه باعث می‌شود برنج بهتر دم بکشد و خوش‌خوراک‌تر شود.

فر صنعتی

 فر بخارپز ایستاده تحت فشار، فر پیتزا (یک طبقه و دو طبقه)، فر کانوکشن و فر کامبی یا فر پخت ترکیبی که برای پخت انواع غذاها به کار می‌رود، در این دسته قرار دارند.

کباب‌پز

 کباب‌پزها در سه مدل گازی، زغالی و تابشی در بازار ارائه می‌شوند. کباب‌پز اتوماتیک با امکان تخلیه خودکار کباب‌ها جهت عدم آسیب و افزایش سرعت تخلیه برای پخت انواع کباب برگ، کوبیده، جوجه و گوجه کاربرد دارد.

از یخچال‌ها و فریزرهای ویژه برای نگهداری و فروش انواع محصولات استفاده می‌شود. از این رو این موارد از جمله پرکاربردترین و ضروری‌ترین تجهیزات فروشگاه‌های کالای تند مصرف به حساب می‌آیند. این یخچال‌ها نقش مهمی در فروش کالاها و نگهداری آنها داشته و باید برای خرید آن حتما بررسی‌های لازم انجام شود.

در هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و حتی سوپرمارکت‌ها محصولات مختلفی با شرایط متفاوت به فروش می‌رسند. بخشی از خوراکی‌ها و خوار و بار روزانه افراد جامعه جزو خانواده لبنیات و پروتئین و یا غذاهای نیم پخته به حساب می‌آیند.

در برخی از فروشگاه‌ها مواد و محصولاتی به مشتریان فروخته می‌شود که بایستی در دمای سرد یا فریز نگهداری شوند. در برخی از داروخانه‌ها بسیاری از داروها باید در دمای پایین نگهداری شوند. به این دلیل که در صورت نگهداری این محصولات در هوای آزاد به سرعت فاسد می‌شوند و دیگر قابل استفاده و فروش نیستند. روش‌های مختلفی برای راه اندازی یخچال فروشگاهی با توجه به نوع فروشگاه قابل انتخاب و انجام است. البته طراحی و اجرا و تجهیزات فروشگاهی نیز با توجه به نیاز آن و مشخصات محل متغیر است.

انواع یخچال‌های فروشگاهی و کاربردهای آنها

فریزر و یخچال فروشگاهی  انجماد سیستم از جمله تجهیزاتی است که حتی برای راه‌اندازی یک سوپر مارکت کوچک نیز به آن نیاز است. کاربرد این یخچال‌ها در هر فروشگاه و مغازه‌ای که با مواد خوراکی سروکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فریزر فروشگاهی ایران صنعت شکوهی در تنوع گسترده‌ای از قیمت‌ها، برندها، ابعاد و رنگ‌ها در بازار موجود هستند و انواع مختلفی دارند. اما نکته قابل ذکر اینجا این است که کدام  تجهیزات فروشگاهی  و برودتی برای کسب و کارها مناسب‌تر است. در ادامه به ذکر پرکاربردترین از انواع این یخچال‌ها می‌پردازیم:

  •     یخچال پرده هوا(روباز)
  •     یخچال ویترینی شیشه خم و شیشه تخت
  •     یخچال وفریزر ایستاده درب دار
  •     یخچال و فریزر خوابیده

یخچال ایستاده

انواع یخچال ایستاده به دلیل اینکه از طراحی زیبا و چشمگیری برخوردارند، جزو پرکاربردترین یخچال‌های فروشگاهی به حساب می‌آیند. انواع این یخچال در ابعاد گوناگونی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود.

مدل‌‌های یخچال ایستاده

  •     یخچال ایستاده پرده هوا (روباز)
  •     یخچال ایستاده پرده هوا باعمق 85
  •     یخچال ایستاده درب دار
  •     یخچال نیمه ایستاده پرده هوا (روباز)

کاربردهای یخچال ایستاده درب دار

مدل‌های متنوعی از یخچال ایستاده فروشگاهی در هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها قابل‌ استفاده هستند. یخچال گوشت هم از مدل‌های این نوع یخچال است که برای نمایش دادن انواع گوشت و مرغ، انواع سوسیس و کالباس و همچنین برای قراردادن میوه‌ها و سبزی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی در این نوع یخچال‌ها به‌ گونه‌ای است که باعث جلب ‌توجه محصولات در آن می‌شود.

ویژگی‌های یخچال ایستاده

  •     درب های شیشه‌ای دوجداره جهت عایق شدن برای  حرارت
  •     سیستم ضد برفک قوی
  •     کنترل دما به صورت خودکار
  •     امکان تغییر رنگ نور لامپ‌های ال‌ای‌دی

یخچال ویترینی

یخچال فروشگاهی به ‌نوعی یک ویترین هستند تا فروشنده بتواند محصولات خود را در معرض نمایش مشتری قرار بدهد. این مدل از یخچال‌ها نوع خاصی از یخچال‌های صنعتی هستند که به ‌صورت تخصصی جهت نمایش مواد داخل یخچال طراحی شده‌اند. این نوع یخچال‌های صنعتی که به آن یخچال ویترینی هم گفته می‌شود، به دو گروه کانتر گرم و کانتر سرد دسته‌بندی می‌شوند.

ویژگی یخچال ویترینی فروشگاهی

  •     موجود در سایزهای گوناگون
  •     مجهز به سیستم نوردهی شفاف
  •     مجهز به شیشه‌های تخت یا خم
  •     دارای عایق‌های حفاظتی و دمایی

یخچال پرده هوا

در سوپر‌مارکت‌ها، فروشگاه‌ها و یا هایپر‌مارکت‌ها مشتریان در هنگام ورود به فروشگاه با معرض دید بودن محصولات این امکان را دارند تا بتوانند به راحتی مایحتاج خود را پس از بررسی، انتخاب کنند. یخچال پرده هوا یا یخچال فروشگاهی بدون درب یکی از هوشمندانه و مهم‌ترین انتخاب‌ها برای این نوع مکان‌ها است، زیرا مشتریان بنا بر نیاز خود و در دسترس بودن و مقایسه محصولات با یکدیگر، مایحتاج خود را می‌توانند انتخاب کنند.

یخچال‌های پرده هوا جهت نگهداری مواد غذایی، لبنیات، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات و هر آنچه که به‌صورت بسته‌بندی و نیازمند نگهداری در محل خنک باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جریان هوای سرد در این نوع یخچال‌ها به صورت چرخشی و متوالی در هر طبقه از دستگاه به‌صورت ریزشی از بالا به پایین‌ بر روی محصولات داخل یخچال است. محصولات موجود در یخچال به‌ صورت متناوب در جریان هوای خنک قرار می‌گیرند و سبب می‌شود تا مواد غذایی و محصولات خوراکی بسیار تازه و مطبوع باقی بمانند. در پایان روز پرده کاورشب تعبیه شده در یخچال جهت حفظ برودت و جلوگیری از هدر رفت مصرف انرژی در شب بسته می‌شود.

فریزر ایستاده فروشگاهی

فریزر ایستاده فروشگاهی، همان‌طور که از اسمشان مشخص است، به‌صورت ایستاده در داخل فروشگاه‌ها قرار دارند. انواع فریزر فروشگاهی ایستاده در ابعاد و سایز های متفاوتی ساخته میشود .  دلیل استفاده از نام فریزر به ‌جای یخچال، درجه سرمای بیشتر در مقایسه با دیگر محصولات است. این نوع فریزر فروشگاهی به دلیل کم عرض بودن، مناسب‌ترین گزینه جهت استفاده در فضاهای کوچک است.

نکاتی برای خرید یخچال فروشگاهی که باید بدانید

  •     این محصول به دو دسته کمپرسور مرکزی و کمپرسور سرخود تقسیم می‌شوند. کمپرسور دستگاهی است که باعث خنک نگه داشتن فضای یخچال می شود  و یخچال‌های کمپرسور مرکزی قیمت بالاتر و عمر طولانی‌تری دارند و به دلیل فرستادن گرمای ناشی از کارکرد موتور به سمت فضای خارج از فروشگاه، فضای خنک‌تری را در اطراف یخچال به وجود می‌آورند. یخچال‌های کمپرسور سرخود قیمت مناسب‌تری دارند اما به دلیل پخش گرما در اطراف و پایین یخچال، عمر مفید محصول را کاهش می‌دهند.
  •     اندازه یخچال‌ها بر حسب متر طول تعیین می‌شود و یکی از معیارهای اصلی انتخاب یخچال است. فروشگاه‌ها باید بسته به فضایی که در اختیار دارند و حجم موادی که قرار است در آن جای دهید، باید بهترین یخچال را انتخاب کنند.
  •     برچسب انرژی گزینه‌ای دیگر است که فروشنده را برای مصرف برق و بهینه‌سازی مصرف انرژی بسیار راهنمایی می‌کند.
  •     جابجایی یخچال هم یکی از معضلات مهم مخصوصاً برای یخچال‌های بزرگ است. داشتن چرخ یک برتری برجسته و محسوس برای یخچال محسوب شود.
  •     به دلیل اینکه یخچال‌های فروشگاهی به‌ صورت معمول مدت‌ زمان بیشتری در مقایسه با یخچال‌های خانگی کار می‌کنند، خراب‌شدن آنها هم بیشتر اتفاق می‌افتد. با خرید از ایران صنعت شکوهی علاوه بر داشتن محصول با کیفیت از خدمات پس از فروش و گارانتی نیز برخوردار خواهید شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران صنعت شکوهی

ایران صنعت شکوهی با ییش از دو دهه فعالیت در زمینه تولید و طراحی سیستم های فروشگاهی و سیستم آشپزخانه صنعتی و همچنین طراحی و تولید سردخانه و تونل انجماد با رزومه بالا در مناطق مرکزی کشور و همچنان مناطق کویری و با کیفیت های نسبتا بین المللی در این راستا قدم بردارد و با مشکلات فراوانی که سد راه ما بوده خوشبختانه توانسته ایم یکی از شرکت هایی باشیم که مشتریان ۱۰ تا ۱۸ سال قبل ما هنوز از ما خرید لوازم داشته باشند. لازم به ذکر است که ما در این راستا هزینه های سنگین متحمل شده ایم تا بتوانیم دستگاه های بروز جهانی را در اختیار خریداران داخل و خارج از کشور قرار دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل