اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111037131822198
در دسترس نیست

راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان

کد: 140111037131822198

، (اخبار رسمی): درزگیر‌های پلی اورتان انواع مختلفی دارد که هر کدام از مزایا و معایب و کاربرد خاصی برخوردار هستند. استفاده از برخی درزگیر‌های پلی اورتان برای سازه‌هایی که مقاومت بالایی دارند پرمصرف است. در این نوشتار همراه ما باشید تا درباره نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان بیشتر آشنا شویم.

راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان
راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان
راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان
راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان
راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان
راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان
راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان
راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان

مصارف درزگیرهای پلی اورتان

از درزگیر‌های پلی اورتان در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. قیمت درزگیر پلی اورتان با توجه به کاربرد و برند سازنده آن متفاوت است. قبل از راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیر پلی اورتان، در ادامه مطلب به مصارف این درزگیرها اشاره‌ای خواهیم داشت.

صنعت ساختمان سازی

 یکی از کاربردهای پلی اورتان برای درزگیری لوله‌‌ها، نماهای شیشه ای، کانال‌های آبرسانی و... است. اموری چون عایق بندی در ساختمان سازی اهمیت بسیار بالایی دارد. از چسب‌های پلی اورتان برای بخش‌های ضد آب ساختمان و مواد پی وی سی استفاده می‌شود؛ همچنین در صنعت ساختمانی برای اتصال فلز به بتن، فلز به فلز و فلز به شیشه نیز می‌توان از انواع چسب‌های پلی اورتان استفاده کرد.

صنعت چوب

در صنعت چوب، سطوح ناهموار به راحتی به وسیله انواع چسب پلی اورتان به هم متصل می‌شود؛ به همین دلیل این نوع ماده در صنعت چوب، نجاری و مبلمان سازی کاربرد فراوانی دارد. قابلیت رنگ پذیری و سمباده خوری و همچنین مقاومت در برابر سرما و گرما مهمترین ویژگی‌هایی هستند که کاربرد انواع چسب‌های پلی اورتان را در صنعت چوب گسترش داده است.

صنعت خودروسازی

 از انواع درزگیر‌های پلی اورتان در شیشه جلوی اتومبیل و نصب شیشه جلو اتوبوس و قطار، موم کشی بدنه‌ی خودرو، درزبندی یخچال‌های صنعتی، درزبندی کانتینرها و کاروان ها استفاده می شود. چسب پلی اورتان بر پایه پلی یول و ایزوسیانات است، به همین دلیل در اتصال قطعات داخلی خودرو و لوازم جانبی آن کاربرد دارد.

عایق بندی و درزگیری با پلی اورتان پلی اورتان

عایق غیرسمی ‌است که علاوه بر وزن سبکی که دارد از مقاومت خوبی در برابر عوامل خورندگی محیطی و تغییرات جرم برخوردار است؛ به همین دلیل برای انواع سطوح کاربرد دارد. 

پلی اورتان‌‌ها بر اساس نیاز و نوع کاربرد در انواع ترک تزریق می‌شود. برای این کار حداقل اندازه ترک می‌بایست 1 میلیمتر بیشتر باشد. در ترک‌هایی که عرض کوچکتری دارند ذرات پلی اورتان نفوذ خوبی ندارد و نمی‌تواند آن را به طور کامل آب بندی کند.

 در ترک‌های فعال که امکان گسترش آن وجود دارد نیز می‌توان از پلی اورتان‌‌ها استفاده کرد. البته میزان مقاومت پلی اورتان‌‌ها کم است؛ بنابراین امکان گسترش گسیختگی در ترک‌های فعال وجود دارد. بر اثر این گسیختگی میان ذرات پلی اورتان فاصله ایجاد می‌شود. در نتیجه فرایند آب بندی به درستی انجام نمی‌شود و راهی برای نفوذ آب ایجاد می‌گردد. با این حال پلی اورتان‌های دو جزئی مقاومت بالاتری دارند و امکان گسیختگی در این حالت کمتر است.

انواع رزین‌های پلی اورتان

رزین‌های پلی اورتان فوم شونده و رزین‌های پلی اورتان جامد، دو نوع اصلی رزین‌های پلی اورتان هستند که هر کدام ساختار متفاوتی دارند و با هدف درزگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. رزین‌های پلی اورتان جامد استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به مدل فوم شونده دارند؛ بنابراین برای کاربرد در درز‌هایی با امکان جابجایی بهتر است. از دیگر ویژگی‌های رزین‌های پلی اورتان جامد می‌توان به انعطاف پذیری و چگالی بیشتر آن نسبت به رزین‌های پلی اورتان فوم شونده اشاره کرد.

 اگر می‌خواهید با رزین‌های پلی اورتان فوم شونده برای درزگیری اقدام کنید ابتدا می‌بایست آن را با آب مخلوط کنید. به همین دلیل این ماده برای بتن‌های در معرض آب مانند بتن‌های دیوار حائل با آب زیرزمینی بالا، بتن‌های دیواره سدها، مخازن، آب بتن‌های استخر و غیره کاربرد دارد.

 استفاده از درزگیر پلی اورتان از جمله فوم های پلی اورتانی در صنعت درب و پنجره به عنوان عایقی برای جلوگیری از ورود سرما، دود یا گرد و غبار به فضاهای داخلی بسیار رایج است و به عنوان اسپری ضد حریق هم کاربرد دارد.

از این نوع رزین‌‌ها در پروژه‌های آب بندی استفاده فراوان و گسترده‌ای می‌شود؛ بنابراین درزگیری باید با دقت و مهارت لازم انجام شود. اطلاع از مشخصات رزین‌های پلی اورتان به صورت دقیق به شما کمک می‌کند تا بر اساس شرایط پروژه از این نوع پوشش برای آب بندی بتن به طرز صحیح و اصولی استفاده کنید.

نحوه تزریق عایق پلی اورتان در محل نفوذ آب

در این روش آب بندی، انواع رزین‌های پلی اورتان تک جزئی و دو جزئی به وسیله پمپ مخصوص در محل مورد نظر تزریق می‌شود. به همین دلیل نام دیگر این فرآیند تزریق رزین در بتن است که باعث آب بندی جسم بتن به صورت عمقی و داخلی می‌شود.

درزگیری درب و پنجره با وسیله اسپری فوم پلی اورتان

برای درزگیری درب و پنجره به وسیله اسپری فوم پلی اورتان باید تمام منافذ و شکاف‌‌ها را به طور کامل تمیز و گردگیری کرد. به طوری که در سطح مورد نظر هیچ گونه آلودگی‌‌ نباشد. محل را تا ۳۰% اسپری فوم پر نمایید سپس اجازه دهید خشک شود. به هیچ عنوان قبل از این که فوم کاملا خشک شود به آن دست نزنید.

برای اینکه نتیجه بهتری از درزگیری بگیرید اسپری فوم را به صورت بر عکس در محل تزریق کنید؛ همچنین برای آسان تر شدن روش تزریق فوم می‌توان از شلنگ نیز استفاده کرد. در این صورت بعد از انجام کار باید به وسیله کاتر اضافه‌های فوم را از روی سطح بردارید. در نهایت برای صاف و یکنواخت کردن سطح، فوم را سنباده بزنید و رنگ مورد نظر را بر روی آن بپاشید.

چسب درزگیر‌های پلی اورتان

 چسب‌های پلی اورتان متشکل از پلیمرهای اورتان بر پایه گروه ایزوسیانات است. ویژگی‌های خاص چسب پلی اورتان موجب شده تا از انواع چسب پلی اورتان برای آب بندی استخر، درزهای حمام و سرویس بهداشتی، درزبندی قطعه‌های سیمانی و بتنی، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، مخازن آب آشامیدنی و غیر استفاده شود. مهمترین ویژگی چسب‌های درزگیر پلی اورتان عبارتند از:

  •  ضد آب بودن
  •  مقاومت در برابر گرما و تابش مستقیم نور خورشید
  • مقاومت در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف
  •  قابلیت رنگ پذیری
  •  ایستادگی در برابر عوامل سایش و خوردگی
  • قدرت چسبندگی زیاد
  • امکان سنباده کاری بر روی چسب
  •  قابل استفاده برای انواع متریال مانند شیشه، فلز و سنگ

برای خرید انواع چسب درزگیر و انواع چسب صنعتی و ساختمانی به صورت آنلاین و با بهترین کیفیت و قیمت به از محصولات متنوع فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت بازیدد کنید. این شرکت تمام محصولات خود را از بهترین برندها با ضمانت اصل بودن کالا ارائه می دهد.

کاربرد چسب درزگیری پلی اورتان

 انواع درزگیر پلی اورتان برای جلوگیری از ورود هوای گرم و سرد و گرد و خاک در داخل ساختمان به کار برده می‌شود. چسب‌های پلی اورتان در ساختمان‌های مسکونی عملکردی شبیه عایق برودتی دارد؛ علاوه بر آنکه می‌توانید به دلیل مقاومت آن در برابر حریق برای عایق حرارتی نیز از این درزگیرها استفاده کنید. چسب‌های پلی اورتان از نفوذ دود و گازهای سمی‌در فضاهای ساختمانی جلوگیری می‌کند و برای درزگیری سطوح مختلف افقی و عمودی بدون هیچگونه ریزشی کاربرد دارد.

راهنمای استفاده از چسب درزگیر پلی اورتان

قبل از استفاده از چسب پلی اورتان سطح مورد نظر را از هرگونه گرد و خاک و آلودگی تمیز کنید. به طوری که هیچ گونه چربی و اثری از آلودگی بر روی سطح مشاهده نشود. سپس چسب را با نهایت دقت و به میزان لازم در محل مورد نظر بریزید. هنگام استفاده از چسب پلی اورتان حتما از دستکش استفاده کنید. چرا که در صورت تماس با پوست منجر به ایجاد حساسیت پوستی می‌شود. استفاده از ماسک نیز برای جلوگیری از استنشاق بخار برخی از انواع چسب‌های پلی اورتان ضروری است. بعد از باز کردن چسب پلی اورتان یک سال فرصت دارید تا از آن استفاده کنید.

انواع روش های اجرای مواد پلی اورتان

به طور کلی روش های اجرای مواد پلی اورتان تزریق، اسپری و ریختن است که هر کدام دارای زمانبندی خاصی ا‌ست. پاشش با اسپری در زمان کوتاه تری نسبت به عملیات تزریق و ریختن انجام می شود. مواد پلی یورتانی برای کاربرد‌های درزگیری در قسمت های مختلف ساختمانی به دو صورت عرضه می شود:

 فوم های پلی اورتان

فوم های پلی اورتان به عنوان نوعی چسب پلی اورتانی پرمصرف برای درزگیری درب و پنجره و جلوگیری از ورود گرد و خاک در منزل کاربرد دارد.

ماستیک های پلی اورتان

از ماستیک پلی اورتان در درزگیری می توان استفاده کرد. این ماده خاصیت الاستیسیته و قدرت چسبندگی بالایی بر روی سطوح مختلف دارد. مقاومت مکانیکی و استحکام در برابر ضربه و ارتعشات از دیگر ویژگی های ماستیک پلی اورتان است.

 جمع بندی

در این نوشتار با موضوع راهنمای نحوه عایقکاری با انواع درزگیرهای پلی اورتان همراه ما بودید. علاوه بر آنکه به کاربرد پلی اورتان در صنایع گوناگون نیز اشاره کردیم. اگر می‌خواهید بر اساس نیاز خود برای خرید انواع درزگیر پلی اورتان اقدام کنید فروشگاه اینترنتی رایمند تجارت به آدرس https://www.raymandtejarat.com/  را به شما پیشنهاد می دهیم. در این سایت معتبر مشخصات هر محصول به طور کامل درج شده است. علاوه بر آن تمام محصولات با ضمانت اصل بودن کالا و با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید