اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111057136117514
در دسترس نیست

چگونه بفهمیم تلویزیون 4k است؟

کد: 140111057136117514

، تهران , (اخبار رسمی): به تازگی یک جعبه‌ی جادو خریده‌اید؟ یا قصد تهیه‌ی یک مدل جدید آن را دارید؟ چندین بار سوال چطور بفهمیم تلویزیون 4k است، از ذهنتان گذشته است؟ این موارد ممکن است شما را بیشتر نسبت به موضوع کیفیت 4k کنجکاو کند.

چگونه بفهمیم تلویزیون 4k است؟
چگونه بفهمیم تلویزیون 4k است؟

این روزها پیشرفت فناوری کاری کرده که هر یک پیکسل نیز در کیفیت تصویر تفاوت ایجاد کند. هرچه تعداد این پیکسلها بیشتر باشد، تصویر شفافتر است. تولیدکنندگان نیز تلاش می‌کنند با ارتقاء کیفیت تصاویر، بازار تلویزیون را در دست بگیرند.

اگر در این یک سال اخیر تلویزیون خریده باشید، احتمال آنکه تلویزیون شما 4k باشد بیشتر است. اما اگر مطمئن نیستید، روشهایی برای دانستن آن پیش رویتان است. اما اجازه بدهید پیش از آنکه به بحث روشها برسیم، نگاهی کوتاه به کیفیت 4k بیندازیم.

4k چیست؟

فورکِی یا 4k، که Ultra High-Definition(UHD) نیز گفته می‌شوند، به نوعی تصویری گفته می‌شود که 4هزار پیکسل دارد. این تعداد بالای پیکسل، تصویری شفاف و با جزئیات بالا نشان می‌دهد. تولیدات جدید بسیاری از محصولات رسانه‌ای نیز، با این کیفیت ارائه می‌شوند.

منظور از تلویزیون فورکِی، تلویزیونی است که قابلیت پخش تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل دارد و درواقع کیفیت تصویرش فورکِی است. اگر دوست دارید دقیقتر درباره‌ی این موضوع بدانید، ما مطالعه‌ی مقاله‌‌ی “تلویزیون 4k و کیفیت 4k چیست؟” را پیشنهاد می‌کنیم.

چگونه بفهمیم تلویزیون 4k است؟

حال که با کیفیت 4k آشنا شدیم، بپردازیم به روشهای دانستن اینکه تلویزیون 4k هست یا نه. ما 6 راه زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دفترچه راهنمای محصول را بخوانید:

در دفترچه راهنما، تمام مشخصات تلویزیون نوشته شده است؛ از ابعاد گرفته تا وزن و…، به همین منوال، کیفیت تصویر نیز آمده است.

وبسایت رسمی برند تلویزیون را ببینید:

ممکن است دفترچه راهنما در دسترس نباشد. روش دیگر، مراجعه به سایت اینترنتی و بررسی مشخصات محصول در آن است.

از یوتیوب کمک بگیرید:

اگر تلویزیون شما به اینترنت وصل می‌شود و اپلیکیشن یوتیوب روی آن نصب است، راه دیگری پیش پایتان است. یوتیوب را باز کرده و یک ویدیو را پخش کنید. در قسمت تنظیمات ویدیو، بررسی کنید؛ اگر امکان انتخاب کیفیت 2160p را داشته باشید، تلویزیون شما 4k است.

عکسهای 4k هم برای این کار مناسب هستند:

چند عکس 4k و چند عکس HD دانلود کرده و در یک فلش بریزید. یعنی یک گروه عکس 1080*1920 و یک سری عکس 2160*3840. فلش را به تلویزیون وصل کنید تا نحوه‌ی    نمایش آنها در تلویزیون را ببینید. ابتدا عکسهای 4k را یک به یک در تلویزیون باز کنید تا ببینید آیا همه‌ی عکس صفحه را پر می‌کند یا خیر. سپس همین روال را با عکسهای HD انجام دهید. اگر عکسها با خطی دور لبه‌هایشان به نمایش درآمدند، تلویزیون HD است و 4k نیست.

شبکه‌ی پیشران سیما را نگاه کنید:

این شبکه‌ی داخلی صدا و سیما، با کیفیت 4k پخش می‌شود. اگر تلویزیون شما آن را پخش کرد، 4k است.

با قسمت خدمات پس از فروش محصول تماس بگیرید:

اگر هیچیک از روشهای بالا راهگشا نبود، می‌توانید با واحد خدمات پس از فروش تولیدکننده‌ی تلویزیون تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

نکته

اگر به کمک هرکدام از این روشها، متوجه شدید که تلویزیون 4k است، اما تصاویری که می‌دیدید HD بود، به دو نکته توجه کنید.

امکان دارد تنظیمات تلویزیون روی HD قرار داشته باشد. از آنجایی که هنوز حجم بسیاری از تولیدات رسانه‌ای با کیفیت HD ارائه می‌شوند، بیشتر تولیدکنندگان، تنظیمات پیشفرض تصویر را روی همین کیفیت تنظیم می‌کنند. می‌توانید تنظیمات آن را روی 4k قرار دهید.

کیفیت برنامه‌ای که پخش می‌شود، HD است. اگر برنامه‌ای که درحال تماشای آن هستید 1080 باشد، 4k بودن تلویزیون کمکی به بالاتر رفتن تصویر نمی‌کند.

تلویزیون 4k دنای

دنای، با به کار بردن فناوری کیفیت تصویر 4k در تلویزیونهای جدید خود، امکان لذت بردن از تصاویری شفاف و زنده را برای شما کاربر عزیز فراهم کرده است. در فروشگاه دناکالا می‌توانید انوع مدلهای تلویزیون دنای را ببینید.

قیمت تلویزیون فورکی چقدر است؟

قیمت تلویزیون فورکی (4k)، بر اساس کیفیت تصویر آن و عوامل دیگر تعیین می‌شود. برای مقایسه‌ی قیمت مدلهای مختلف تلویزیون فورکی به وبسایت دناکالا، مراجعه فرمایید.

چطور میشه فهمید تلویزیون 4k است؟

با روشهای مختلفی می‌توان کیفیت تصویر تلویزیون را تشخیص داد. یکی از این روشها دفترچه راهنمای آن است.

فرق تلویزیون فورکی و فول اچ دی چیست؟

این کیفیت تصویرها، در میزان پیکسل و شفافیت رنگها تفاوت زیادی دارند. هرچه تعداد پیکسلها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بیشتر است. تعداد پیکسل در کیفیت فورکی چندبرابر فول اچ دی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دناکالا

دنای واقع در ایران، یکی از پیشگامان صنعت لوازم صوتی تصویری است که در سال 1391 با مأموریت “حس کیفیت برتر” تأسیس شد دنای یکی از برترین تولیدکننده تلویزیون، اسپیکر خانگی، گیرنده دیجیتال و ضبط ماشین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید