اطلاعات تماس
  • 091235*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111057136822210
در دسترس نیست

مشورت با وکیل موجب میشود مراحل طلاق خیلی سریع تر انجام شود

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

کد: 140111057136822210

، (اخبار رسمی): سریع ترین راه طلاق از طرف زن: 1-حق طلاق: حق طلاق سریع ترین،ساده ترین و راحت ترین راه طلاق از طرف زن؛ حق طلاق امکان جدایی بی دردسر و البته بی اما و اگر را به زن می دهد.2-طلاق توافقی: پر طرفدار ترین راه های طلاق، طلاق توافقی می‌باشد زیرا برای گرفتن این حکم نیاز به احراز شدن شرایط خاصی نیست.

سریع ترین راه طلاق از طرف زن
وکیل عباس اسدی بهترین وکیل طلاق در شرق تهران

. اگر خود به تنهایی قصد گرفتن این حکم را داشته باشید قطعا مدت زمان دریافت حکم طلاق بیشتر طول می کشد. اما شما با استفاده از وکیل مناسب می توانید در بهترین مسیر حرکت کنید.

زندگی مشترک همیشه به نتیجه ی مطلوب نمی رسد و گاهی با شکست مواجه می شود، در این مقاله به توضیح انواع راه های گرفتن حکم طلاق می پردازیم و ساده ترین و سریع ترین راه طلاق از طرف زن را نیز به شما معرفی می کنیم.

سریع ترین راه طلاق از طرف زن

  • حق طلاق: حق طلاق سریع ترین،ساده ترین و راحت ترین راه طلاق از طرف زن؛ حق طلاق امکان جدایی بی دردسر و البته بی اما و اگر را به زن می دهد.
  • طلاق توافقی: یکی از پر طرفدار ترین راه های طلاق، طلاق توافقی می‌باشد زیرا برای گرفتن این حکم نیاز به احراز شدن شرایط خاصی نیست، البته بهتر از قبل از اقدام با وکیل طلاق توافقی مشورت کنید.

طلاق توافقی بهترین راه برای کسانی که وقت ندارند
 

روش اول به این صورت است که زوجین شخصا بخواهند مراحل طلاق توافقی را طی کنند که مراحل آن به شرح زیر است:

  1. مراجعه به سامانه تصمیم ( سامانه نوبت دهی طلاق )، وارد کردن مشخصات شناسنامه ای و تعیین مرکز غربالگری مشاوره بسته به منطقه و محله موردنظر
  2. مراجعه به مرکز غربالگری موردنظر در زمان ذکر شده و ذکر دلایل طلاق
  3. معرفی آنها توسط مرکز غربالگری به یکی از مراکز مشاوره که زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند
  4. طی کردن جلسات مشاوره و اتمام آن که حداقل 45 روز و از 1 تا 5 جلسه به انتخاب زوجین به طول می انجامد
  5. دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق و ثبت آن در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  6. دادخواست از دفاتر خدمات به دادگاه ارسال می شود و پس از اینکه رای دادگاه صادر شد، زوجین سه ماه فرصت دارند تا برای ثبت طلاق خود به دفاتر رسمی طلاق مراجعه کنند.

روش دوم ثبت طلاق توافقی، سپردن آن به یک وکیل با تجربه و متخصص در این زمینه است که معمولا از آن بعنوان سریع ترین راه طلاق از طرف زن یاد می شود. استفاده از وکیل برای سرعت بخشیدن به طلاق باعث می شود تا مراحل ثبت طلاق به سرعت انجام شده و این زمان حدودا به 20 الی 30 روز کاهش می یابد.

معایب سریع ترین راه طلاق از طرف زن
تنها عیبی که می توان برای این راه طلاق در نظر گرفت ، صرف نظر از حقوق است. معمولا در میان توافقاتی که بین زن و مرد برای طلاق صورت می گیرد ، زن از حقوق خود می گذرد یا حق حضانت را به مرد می بخشد ، یا مهریه را دریافت نمی کند و … . به همین علت است که در این راه جدایی ممکن است برخی حقوق زن از دست برود. همچنین از آنجا که در وکالتنامه طلاق نیز تعیین شرایط آن با مرد است ، گاهی به ازای صرف نظر کردن از برخی حقوق ، حق طلاق به زن داده می شود.

در صورتی که طلاق بنا به خواسته زوجه باشد و مرد راضی به طلاق نباشد زوجه برای طلاق باید دلایل محکمه پسندی به دادگاه ارئه نماید و باید عسر و حرج زوجه در دادگاه اثبات شود مانند اعتیاد زوج، ترک نفقه، سوء رفتار و سوء معاشرت زوج ، محکومیت قطعی شوهر به حبس به مدت پنج سال و غیره.

بار اثباتی این موضوع بر عهده زوجه است که امری دشوار و طولانی می باشد. خصوصا زمانی که زوجه دلایل و مدارکی برای اثبات عسر و حرج خود ندارد. علاوه بر این پرونده طلاق دارای 3 مرحله بدوی ، تجدیدنظر، فرجام خواهی می باشد  که مدت زمان انجام آن را نیز طولانی تر می کند.

در صورتی که زن دارای حق طلاق باشد می تواند به مرجع قضایی مراجعه و تقاضای طلاق نماید در این مورد نیاز به اثبات عسر و حرج و یا اثبات تحقق شروط 12 گانه سند ازدواج نیست و طلاق در مدت زمان کمتری انجام می شود.

دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن

  1. عدم پرداخت نفقه
  2. مبتلا بودن مرد به بیماری
  3. روابط نامشروع مرد با زنان دیگر
  4. ازدواج مجدد مرد بدون اجازه زن عقدی
  5. ضرب و جرح یا فحاشی مرد به زن
  6. ترک زن و فرزند
  7. اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی

استفاده از وکیل برای سرعت بخشیدن به طلاق باعث می شود تا مراحل ثبت طلاق به سرعت انجام شده و این زمان حدودا به 20 الی 30 روز کاهش می یابد، جهت مشاوره با وکیل عباس اسدی با شماره 09123576037 تماس حاصل فرمایید و یا به سایت https://vekalatam.com مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091235*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون