اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111067137922158
در دسترس نیست

پروسه ساخت کپسول قهوه

کد: 140111067137922158

، (اخبار رسمی): تقاضا برای کپسول قهوه هرگز به اندازه امروز نبوده است. به گفته فیور مارکتز، صنعت جهانی کپسول تا سال 2025 به ارزش 29.2 میلیارد دلار خواهد رسید که آن را به بازاری پرسود برای بسیاری از شرکت‌های برشته‌کننده و قهوه تبدیل می‌کند.

کپسول های قهوه چگونه ساخته و پر می شوند؟

تقاضا برای کپسول قهوه هرگز به اندازه امروز نبوده است. به گفته فیور مارکتز، صنعت جهانی کپسول تا سال 2025 به ارزش 29.2 میلیارد دلار خواهد رسید که آن را به بازاری پرسود برای بسیاری از شرکت‌های برشته‌کننده و قهوه تبدیل می‌کند. به همین منظور مجموعه های زیادی در جهت ایجاد امکان خرید کپسول قهوه نسپرسو اقدام کرده اند.

با این حال، دست کم گرفتن زیرساخت‌ها، دانش و تجهیزاتی که برای تولید و پر کردن کپسول‌های قهوه نیاز دارید، آسان است. تعدادی از عوامل کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله اندازه آسیاب بسیار ریز و روش های مهر و موم تخصصی برای حفظ تازگی.

این امر باعث شده است که بسیاری از رست‌کننده‌های قهوه تخصصی با شرکت‌های اختصاصی که کپسول‌های باکیفیت را برای آن‌ها تولید می‌کنند یا پر می‌کنند، شریک شوند، نه اینکه خودشان این کار را انجام دهند.

برای توضیح بیشتر در مورد فرآیند تولید کپسول با دو متخصص از AFPAK صحبت کردم. ادامه مطلب را بخوانید تا بفهمید چه می‌گویند.

چرا کپسول های قهوه اینقدر محبوب هستند؟

کپسول های قهوه برای اولین بار در اواخر دهه 1980 زمانی که شرکت چند ملیتی سوئیسی نستله اولین دستگاه نسپرسو خود را عرضه کرد، به بازار معرفی شد.

از زمان رشد نسپرسو در دهه 1990، کپسول ها فقط در بین مصرف کنندگان محبوبیت بیشتری پیدا کردند. تخمین زده می شود که نسپرسو به تنهایی هر سال حدود 14 میلیارد کپسول تولید می کند.

آلن کائو طراح ماشین در AFPAK است که ماشین های پرکننده و بسته بندی کپسول قهوه را تولید می کند. او می گوید این محصولات قهوه به دلیل راحتی در بین مصرف کنندگان محبوب هستند.

او به من می‌گوید: «[کپسول‌ها] توانایی نوشیدن قهوه با کیفیت بالا را در هر زمان و هر مکان به مردم ارائه می‌دهند.

جفری فانگ مدیر عامل افپک است. او موافق است و کاهش زمان استخراج و فرآیند تمیز کردن آسان‌تر را برجسته می‌کند.

او می‌گوید: «کپسول‌های قهوه راهی مناسب برای مصرف‌کنندگان برای تهیه قهوه‌ای لذیذ در مدت زمان کوتاه و با حداقل تمیز کردن هستند.

علاوه بر این، با قرنطینه‌های Covid-19 در طول سال‌های 2020 و 2021 که اکثریت جمعیت جهان را مجبور به ماندن در خانه می‌کند، بسیاری از مصرف‌کنندگان تصمیم گرفتند هنگام ارتقای تنظیمات خانه خود، روی ماشین‌های کپسول سرمایه‌گذاری کنند.

به طور طبیعی، رشد تصاعدی بازار کپسول باعث شده است که بسیاری از رست‌کننده‌های تخصصی و مشاغل قهوه شروع به فروش خود کنند.

با این حال، فرآیند تولید کپسول قهوه برای برشته‌کنندگان دشوار است. تجهیزات تخصصی و تخصص سطح بالا برای تولید، پر کردن و بسته‌بندی کپسول‌ها مورد نیاز است که ممکن است برخی از روست‌کنندگان به آن‌ها دسترسی نداشته باشند.

فرآیند تولید

تولید غلاف قهوه فرآیندی کامل و پیچیده است که به تجهیزات تجاری تخصصی نیاز دارد. آلن به من می گوید که بین 30 تا 60 روز طول می کشد تا به طور کامل کپسول ها تولید، پر شوند و بسته بندی شوند. اما فرآیند چگونه کار می کند؟

اول از همه، شرکت‌های کپسول برچسب خصوصی باید با درک نیازهای روستری که با آن کار می‌کنند شروع کنند.

[فرآیند AFPAK با درک  نیازهای مشتری، مانند مواد کپسول و قهوه ای که استفاده می شود، آغاز می شود.

اکثر غلاف های قهوه معمولا از آلومینیوم یا پلاستیک ساخته می شوند. انتخاب مواد برشته کن به عوامل مختلفی مانند دوام، ضخامت و قابلیت آب بندی بستگی دارد.

در حالت ایده‌آل، روست‌کننده‌ها باید موادی را انتخاب کنند که عطر و طعم قهوه‌شان را تا حد امکان حفظ کند. طبق یک مقاله تحقیقاتی در سال 2014، آلومینیوم دارای بهترین خواص مانع برای حفظ تازگی است. در این میان، پلاستیک ماده ای بادوام تر از آلومینیوم است.

پس از اینکه یک برشته کننده مواد و شکل کپسول مورد نظر خود و همچنین قهوه ای را که می خواهد استفاده کند (که معمولاً خودشان آن را برشته می کنند) انتخاب کرد، می توان ساخت را آغاز کرد.

آلن می‌گوید: «[پس از کار با روستر] AFPAK برنامه‌ریزی ماشین‌ها، تولید و مونتاژ قطعات، نصب، آزمایش و حمل را انجام می‌دهد.

هنگامی که دستگاه پر کردن و بسته بندی راه اندازی شد، جفری به من می گوید که تمیز کردن و استریل کردن کامل برای تولید غلاف های قهوه ایمن برای مواد غذایی ضروری است.

او توضیح می‌دهد: «[برای تمیز کردن هر کپسول]، غلاف خالی را با یک تفنگ بادی عبور می‌دهند تا هر گونه آلودگی از داخل آن پاک شود». پس از تمیز کردن کامل، کپسول ها از یک دستگاه ضدعفونی کننده UV عبور می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی