اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111087139222221
در دسترس نیست

آیا قیمت اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟

کد: 140111087139222221

، (اخبار رسمی): بیت کوین را پادشاه و اتریوم را ملکه ارز دیجیتال می‌شناسند. این دو روی هم رفته بالای 50 درصد سهم کل بازار رمز را در اختیار دارند و بیشترین دامیننس متعلق به آن‌ها است.

آیا قیمت اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟
مقایسه قیمت اتریوم و بیت کوین
آیا قیمت اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟
رشد قیمت ETH
آیا قیمت اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟
قیمت لحظه ای اتریوم در بیت 24

در حال حاضر دامیننس بیت کوین حدود 39 درصد و نرخ تسلط اتریوم حدود 17 درصد است، اما تحلیلگران زیادی از تصاحب جایگاه Bitcoin توسط Ethereum در آینده‌ای نه چندان دور صحبت می‌کنند. اما آیا این اتفاق در نهایت خواهد افتاد؟ آیا ETH می‌تواند دامیننس بیشتری در مقایسه با BTC کسب کند؟ آیا قیمت اتریوم از بیت کوین بیشتر خواهد شد؟

اکنون قیمت بیت کوین حوالی 20,000 دلار و قیمت اتریوم ETH حوالی 1,300 دلار است. این یعنی برای پیشی گرفتن قیمت ملکه از پادشاه، ارزش هر واحد آن باید حداقل 16 برابر شود. اگرچه تا امروز شاهد رشد چند ده و حتی چند صد برابری یک سری ارزهای دیجیتال حتی در بازه‌های زمانی کوتاه بوده‌ایم، اما باید دید احتمال وقوع اتفاقی مشابه برای قیمت اتریوم چقدر است.

اهمیت توجه همزمان به مارکت کپ و قیمت اتریوم

از دیدگاه سرمایه گذاران تازه وارد که دید درستی نسبت به اصول بازارهای اقتصادی ندارند، هر چه یک رمز ارز قیمت پایین‌تری داشته باشد، پتانسیل رشد آن بالاتر است. اگرچه این موضوع همیشه اشتباه نیست، اما فاکتوری بسیار مهمتر از قیمت در تعیین پتانسیل یک ارز برای جهش سریع دخیل است؛ برای ارزیابی امکان پیشی گرفتن قیمت اتریوم از بیت کوین یا در کل پیش‌بینی امکان رشد فضایی یک کوین یا توکن، باید به مارکت کپ آن توجه ویژه کرد.

مارکت کپ به زبان ساده نشان می‌دهد در بازار یک دارایی مثل یک کوین یا توکن رمزنگاری شده، چقدر سرمایه گردش می‌کند. به عنوان مثال الان مارکت کپ بیت کوین و اتریوم به ترتیب حدود 370 میلیارد دلار و 160 میلیارد دلار است. این عدد را می‌توان به راحتی برای هر رمز ارزی محاسبه کرد: کافی است تعداد کوین‌ها و توکن‌های موجود را در قیمت هر واحد ضرب کنید.

میم کوین شیبا اینو را در نظر بگیرید. قیمت هر واحد آن اکنون 0.00001109 دلار است. شاید در نگاه اول بتوان گفت این ارز راهی تا 1 سنتی شدن ندارد، قیمتی که در صورت رسیدن به آن ارزش پول سرمایه گذاران 9 هزار برابر خواهد شد! اما این اتفاق کاملا غیر ممکن است، چرا که رمز ارز نام برده در قیمت کنونی بازاری به ارزش 6 میلیارد دلار دارد.

تا وقتی بازار یک ارز دیجیتال کوچک است، سرازیر شدن سرمایه‌ای قابل توجه قیمت هر واحد آن را تکان خواهد داد، اما تاثیرپذیری از ورود سرمایه جدید با زیاد شدن مارکت کپ کاهش پیدا می‌کند. این موضوع درباره قیمت اتریوم و بیت کوین نیز صادق است. تصور کنید قیمت اتریوم با 16 برابر افزایش به بالای 20 هزار دلار برسد. در این شرایط ارزش مارکت ارز ETH به 2.6 تریلیون دلار خواهد رسید که از مارکت کپ بازار سهام غول‌هایی نظیر اپل، آرامکو و مایکروسافت بالاتر است!

شاید در بلند مدت اتریوم بتواند به لطف گسترش صنعت کریپتو و شاخه‌های مختلف آن نظیر متاورس، ان اف تی، دیفای و دیگر بخش‌ها سرمایه زیادی جذب و به ارزش بازار بالای 2 تریلیون دلار دست پیدا کند، اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی دنیا و از طرفی وجود رقبایی قدرتمند برای اتریوم نظیر بیت کوین، کاردانو، بایننس کوین، سولانا و دیگر رمز ارزهای مطرح، این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ نخواهد داد.

احتمالا رشد قیمت خرید و فروش اتریوم چقدر است؟

شبکه اتریوم با گذشت 7 سال از زمان راه‌اندازی، اخیرا (از اواخر شهریور 1401) وارد دوران کاملا جدیدی شده است؛ از وقتی Ethereum شروع به کار کرد، بحث تغییر الگوریتم اجماع آن مطرح بوده، اما این اتفاق در نهایت به تازگی رخ داده است. اگرچه این تغییر اساسی به خودی خود مشکلات مهمی از قبیل مقیاس‌پذیری ضعیف و کارمزدهای بالا را برطرف نمی‌کند، اما زمینه را برای از میان برداشتن آن‌ها مهیا خواهد کرد.

بحث فلیپنینگ همیشه مطرح بوده، اما از زمان ورود به دوران اتریوم 2 بعد از اجرای آپگرید بزرگ «مرج» برای تغییر الگوریتم اجماع اتریوم، داغ‌تر از قبل شده است. منظور از آن، تصاحب جایگاه بیت کوین توسط اتریوم است. در نظر داشته باشید معیار این جانشینی صرفا بیشتر شدن مارکت کپ ETH نسبت به BTC است، چرا که قیمت، هیچ وقت معیار خوبی برای مقایسه دو ارز دیجیتال یا در کل دو دارایی در یک بازار مالی نیست.

با در نظر گرفتن وضعیت کنونی بازار ارز دیجیتال، به فرض ثابت ماندن نرخ بیت کوین، با افزایش قیمت هر اتریوم به 3 هزار دلار فلیپنینگ رخ خواهد داد. در این شرایط مارکت کپ ETH با کنار زدن BTC به بالای 370 میلیارد دلار می‌رسد.

اتریوم برخلاف بیت کوین محدود به شبکه‌ای بلاک چینی برای انتقال پول مجازی نیست و می‌توان از بستر آن برای ایجاد انواع اپلیکیشن استفاده کرد. به همین دلیل کاربردهای بسیار گسترده‌ای در مقایسه با بیت کوین دارد. دقیقا به همین دلیل قیمت اتریوم با وجود شروع به کار شبکه آن 6 سال بعد از راه‌اندازی اولین رمز ارز، رشد بسیار بیشتری را تجربه کرده است؛ بر اساس اطلاعات وب سایت کوین مارکت کپ، قیمت BTC و ETH از کف خود به ترتیب 29,535 درصد و 316,409 درصد رشد داشته است.

قیمت لحظه‌ای اتریوم و بیت کوین را از کجا چک کنیم؟

در وب سایت صرافی ارز دیجیتال بیت 24 صفحه‌ای مجزا برای نمایش قیمت محبوب‌ترین رمز ارزها نظیر بیت کوین و اتریوم وجود دارد. در این صفحه علاوه بر قیمت به دلار، ارزش هر واحد به تومان نیز به تفکیک خرید یا فروش قابل مشاهده است. همچنین می‌توان میزان تغییرات قیمت را در بازه زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی مشاهده کرد.

برای دسترسی به این صفحه به آدرس اینترنتی bit24.cash/pricing مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]